Saturday, March 31, 2012

Gorucuye Cikan Mekikler


Mekikleri birkac gun once yaptim. O gunun asil tatlisini daha sonra paylasacagim, ama bir onceki iletideki krem bruleye benzedigi icin araya biraz farkli bir tarif girsin istedim. Mekikler iste o krem bruleden kalan yumurta beyazlarini degerlendirmek icin yapildi. Nick Malgieri'nin Perfect Cakes kitabinda buldugum tarifi icine kayisi kurusu ve portakal kabugu sekerlemesi katarak azicik degistirdim. Ama miktarlari not almadigim icin size kitaptaki sekliyle yazacagim. Tarifteki seker katkili glazur tarifini pek gozum tutmadi, onun yerine bitter kuverturlu ganas yaptim. Bir de portakal kabugu sekerlemesiyle suslenince, cicili bicili, gorucuye cikmaya hazir mekiklerimiz oldu.

Bu tarif arsivdekilerden biraz daha farkli. Yumurta aki yumusak tepecikler olusturuncaya kadar cirpiliyor ve diger malzeme icine ondan sonra katiliyor. Fazla pisirilip, kurumalarina izin verilmeden firindan cikarilmalari lazim. Nitekim ben firindan alirken acaba pismeden mi cikariyorum endisesi tasiyordum, ama iyi ki daha fazla birakmamisim. Disinin kitirligi ve icinin yumusak dokusu tam olmasi gerektigi gibiydi. Ve daha once denedigim birkac mekik tarifinden farkli olarak, bekledikce bu ozelligini kaybetmedi. Goruntuleri biraz yamru yumru ama lezzetleri itibariyle tavsiye ediyorum. Asagidaki malzemeden 48 mini mekik cikiyor. Ben yarim olcu ile denedim.

Hepinize guzel bir hafta sonu dilegiyle...


  • 1 bardak (114 g) kabuksuz badem
  • 1 1/2 bardak seker
  • 1 bardak un
  • 10 yemek kasigi (141 g) tuzsuz tereyagi
  • 2 tatli kasigi vanilya
  • 2 yemek kasigi visne likoru (kullanmadim)
  • 8 yumurta aki (1 bardak tutuyor)
  • Bir tutam tuz
  • Arzuya bagli miktarda ince kiyilmis kayisi kurusu ve portakal kabugu sekerlemesi (tarife benim katkim)
  • Cikolatali Glazur (tarifi asagida)
Firininizi 175 C ye on isitin. 48 mafin kabini altlikla kaplayin ya da altliksiz olarak kullanacaksaniz, yaglayip unlayin. 

Bademleri ve sekerin 3/4 bardagini robotunzda iyice incelene kadar cekin. Bir kaseye aktarip, unla karistirin.

Tereyagini eritin. Icine vanilya ve kullaniyorsaniz likoru ekleyip, biraz ilinmaga birakin. 

Mikserinizin yagdan aritilmis kasesine yumurta aklarini alin. Tuz ilavesiyle, cok yumusak tepecikler olusmaya baslayincaya kadar cirpin. Sonra kalan 3/4 bardak  sekeri azar azar ilave ederek, cirpmaya devam edin. Orta sertlikte tepecikler elde edince durun; fazla sertlesmesine izin vermeyin, zira bir sonraki karistirma asamasinda zorluk verebilir.

Bademli karisimla baslamak uzere ve uc defada, badem ve tereyagi karisimlarini donusumlu olarak yumurta aklarina katin ve her seferinde sadece hamur butunlesene kadar karistirin. Kullaniyorsaniz kayisi ve portakal sekerlemesini de ekleyip, son defa karistirin. Kaliplari hamurla yaridan biraz fazla olacak sekilde doldurun. 20 dakika kadar, ya da kabarip, ustleri sertlesinceye kadar pisirin. (Fazla pisirmemege ozen gosterin. Fazla pisirilen mekikler kuru oluyorlar ve kuru mekikler birseye benzemiyor!)

Mekikler soguyadursun, siz glazurunuzu hazirlayin. Sonra mekiklerin tepesini henuz akiskan olan glazure batirip, ustlerini portakal sekerlemesi ya da file badem ile susleyin. Alti tepsi ile korunmus izgaralara dizin ki, glazurun fazlasi aksin ama ziyan olmasin. Glazur soguyup katilastiktan sonra mekiklerinizi gevsekle sarip, serin oda sicakliginda saklayabilirsiniz. 

Cikolatali Glazur

Ben asagidaki glazur yerine arsivdeki cikolatali ganaslardan birini (henuz sertlesmeden) kullandim. Su anda hangisi oldugunu hatirlayamiyorum, ama herhangi birini secebilirsiniz.

  • 1/3 bardak su
  • 1/3 bardak misir surubu
  • 1 bardak seker
  • 8 oz parcalara kesilmis cikolata
  • Suslemek icin arzu edilirse, portakal sekerlemesi, ya da firinlanmis file badem
Su, misir surubu ve sekeri bir sahana alin ve karistirin. Alti kisili sekilde ve ara sira karistirarak, kaynama noktasina getirin. Atesten aldiktan sonra, kiyilmis cikolatayi katin ve 2 dakika boylece bekletin. Sonra catalla cikolata tamamen eriyinceye kadar karistirin.




9 Comments:

Blogger EMİNE said...

Ellerin dert görmesin Sevgili Zinnur. Nick Malgieri'nin kakaolu glazür tarifini gözünün neden tutmadığını da merak ettim açıkçası. Hani, işin duayeni sayılan isimlerden gelen her tarifin mükemmel olacağına dair kendi kendimizi şartlandırmışlığımız vardır ya,senin de ne kadar ince eleyip sık dokuduğunu biliyorum.

Neyse derdim meraktan ziyade geçerken sana bir merhaba demeden gitmek istemeyişim aslında, sevgiler Zinnur.

4/01/2012 12:22:00 PM  
Blogger zinnur said...

Emine, tesekkur ederim yorumun icin. Malgieri'nin glazuru kakaolu ve sekerkatkili idi. Sadece kakao yerine cikolata kullanmak daha cazip geldigi icin ve ganasi sevdigim icin onunkini tercih etmedim. Aslinda o sekilde yapmasinin da bir hikmeti vardir, dedigin gibi isin duayeni. Tarife onun glazurunu de eklerim denemek isteyenler icin.
Sevgiler...

4/02/2012 02:15:00 PM  
Blogger durutarifler said...

Mekikler tam görücülük olmuşlar. çok güzel görünüyorlar.
Ellerine sağlık
Sevgiler

4/04/2012 03:38:00 AM  
Blogger turkuaz said...

çok güzel tarifler paylaşıyorsunuz teşekkürler

5/07/2012 02:06:00 AM  
Blogger daimamutfak said...

Mekik malzemelerini göremedim.sevgiler..

6/28/2012 05:46:00 AM  
Blogger zinnur said...

Daima Mutfak, sasirdim ben de. Tarifi yazmayi unutmusum, simdi de tarifi aldigim kitap yanimda yok. Temmuzun ikinci yarisinda, eve donunce bu tarifi hemen ekleyecegim. Ozurler...

7/01/2012 04:45:00 AM  
Blogger LeylaK said...

Zinnur nefis olmuşlar, bekliyoruz....

7/23/2012 01:04:00 PM  
Anonymous hayat said...

tarifi bulamıyorum

11/15/2012 10:08:00 AM  
Blogger zinnur said...

Neriman ve Hayat, ikinizden de cok ozur dileri gecikme icin. Tarifi ancak simdi ekleyebildim. Umarim memnun kalirsiniz.
Sevgiler...

11/16/2012 05:59:00 AM  

Post a Comment

<< Home