Tuesday, February 14, 2012

Findikli Kakaolu Ay Kurabiyeleri


Findik firinlanmadan yenirse yazik olmus gibi geliyor bana. Belki bircok kuru yemis firinlanmaktan istifade ediyor ama findik sanki bambaska bir yemise donusuyor soyle rengi donene kadar sicak gorunce. Findik en sevdigim kuru yemis, ama son zamanlarda isinma turlari yaptigim kan grubu diyetine gore kolay sindiremedigim gidalardanmis. Bu nedenle kendime hakim olmaya calisiyorum. Buzdolabindaki findiklar bana goz kirpiyor bir yandan. Bari dedim tatli yapayim bunlardan, icine seker, tereyagi, beyaz un da katarsam biraz daha caydirici olur ve findiklarin cazibesinden kurtulurum  umuduyla... Hani nerdeyse calisti bu plan. Kurabiyeleri denemek icin bir isirik aldim sadece. Hepsi senin icin sevgili okuyucu, nasil bir sey oldugunu sana anlatacagim ya... Artan biraz firinlanmis findik ne oldu derseniz, iste orasi planin iflas eden yani. Ama yine de tehlikenin buyuk kismini berteraf etmis sayiyorum kendimi. Kurabiyelerin yarisi Zeynep'le okula, diger yarisi da esimin ofisine gitti. Elde paylasilacak resimler ve bu tarif kaldi.

Tarifi A Gourmet's Guide to Chocolate kitabinda yillardir gorurdum, denemek simdiye nasipmis. Ellere sivasmadan sekillendirilebilen tok bir hamur oluyor. Kurabiyeler, piserken hacim kazandiklari icin, tepsiye aralikli koymakta fayda var. Sekerini ben yanlislikla fazla koymusum ama galiba isabetli oldu, cunku buna ragmen az sekerliydiler. Pudra sekerine bulaninca tam oldu. Findiklari toz gibi ince cekmemek tavsiye edilmis tarifte; katiliyorum, agza ara sira irice findik taneleri gelince hos oluyor. Doku olarak kitir, kandil halkalari tereyaglidir ama dise gelirler ya, iste oyle... Ilk lokmada kirilgan, sonra agizda dagilan bir ozellikleri var ki, bu ikincisi misir nisastasinin katkisi. Cok iddiali olmamakla beraber guzel bir kurabiye. Sanirim kapali kutuda uzun sure saklanmaga da uygun. Ayni tarifi ceviz ya da bademle de deneyebilirsiniz.



  • 170 g tereyagi, yumusamis olacak.
  • 1/2 bardak seker (bu benim yanlislikla fazla koydugum miktar, tarifteki 1/4 bardak)
  • 1 yumurta sarisi
  • 1 tatli kasigi vanilya
  • 1 1/2 bardak ince (un gibi olmadan) cekilmis firinlanmis findik
  • 1 1/2 bardak un (eger hamur elinize yapisirsa, biraz daha ekleyebilirsiniz)
  • 3/8 bardak misir nisastasi
  • 1 1/2 yemek kasigi kakao
  • Kurabiyeleri bulamak icin 1/3 bardak pudra sekeri
Firininizi 175 C ye on isitin. Birkac firin tepsisini yaglayin, ya da silpatla doseyin. 

Mikserinizin kasesine tereyagi ve sekeri alin ve iyice butunlesinceye kadar cirpin. Yumurta sarisi ve vanilyayi ekleyin ve yine cirpin. Sonra un, kako ve nisastayi birlikte mikserinizin kasesine eleyin. Gerekiyorsa sertce bir hamur elde edebilmek icin biraz daha un ekleyebilirsiniz.

Hafif unlanmis ellerinizle (gerek olmadi) hamurdan ceviz buyuklugunde parcalar koparin. Her birini  7 cm uzunlugunda bir silindir gibi uzatin once. Sonra uclarini inceltip, ay bicimi verin ve aralikli olarak firin tepsilerine dizin. 20 ila 25 dakika, ya da kurabiyeler ele yumusak gelmeyene kadar pisirin. Izgara uzerine alip, biraz sogumalarina firsat verin. En son olarak pudra sekerine bulayin. Bu malzemeden 30a yakin kurabiye cikiyor.


10 Comments:

Blogger lavantalimon said...

Ben de fındığın kavrulması fırınlanmasından yanayım lezzete lezzet katıyor:) ay dedeler çok güzel:))

2/14/2012 08:03:00 AM  
Blogger TuruncuTatlar said...

mmm enfes gözüküyor ellerine sağlık..

2/14/2012 11:00:00 AM  
Blogger Ferkay said...

Zinnurcum ellerine sağlık çok güzel olmuş.
Sevgiler..

2/14/2012 01:59:00 PM  
Blogger EMİNE said...

Az evvel annemden tatlı merakım yüzünden fırça yedim, tamam akıllanıcam artık dedim.... Nerdeee, şu an burada gece yarısı, sen gel yine bizimpastaneye...
Annemden korkmasam saate bakmam girerim mutfağa, yaparım bu tarifi, öyle bir ısırıkta bırakacak kadar da namuslu olamam wallahi:)

2/14/2012 02:35:00 PM  
Blogger Aybike Ceylan said...

Ne kadar guzel olmus Zinnur, ellerine saglik.

Sevgi ve selamlar, sevgililer gunun de kutlu olsun :)

2/14/2012 05:27:00 PM  
Blogger durutarifler said...

Nefis olduğuna eminim
Muhteşemde kokmuştur
Ellerine sağlık
Sevgiler

2/14/2012 10:22:00 PM  
Blogger ufukmutfakta said...

Zinnur'cuğum, benim için kurabiyedeki fındık, sade fırınlanmış fındıktan daha tehlikeli..Hele kakao veya çikolata ile beraber karışmışsa of ki of. Tarifi okudum, malzeme ve yapılış açısından pratik görünüyor.Deneyeyim diyeceğim ama bunun için misafir gelmesini beklemem ve onlara yedirmem lazım.Yoksa tümü benim mideye gidecektir o kesin. Ellerine sağlık, sevgiyle kal...

2/15/2012 02:35:00 AM  
Blogger zinnur said...

Lavanta Limon, Turuncu Tatlar ve Feray, tesekkur ederim yorumlariniz icin.

Emine, anne sozune kulak ver sen yine, tatlilar gercekten sagliga zararli. Yapmadan da olmuyor. En iyisi, misafir gelecegi zamanlara sinirlamali.

Aybike, tesekkurler, seninki de...

Nilay, evet, ozellikle findik firinlanirken guzel koktu.

Ufuk, kolestrolumun yukseldigini gorunce korkum agir basti. Artik cok sevdigim seyleri daha az yemeyi basarabiliyorum bu korkuyla. Senin misafir bekleme planin cok akillica. Son zamanlarda ben de mutfaga girmeden, nasil tuketecegimizin hesabini yapar oldum. Bircok kere de tariflerin yarisini, ya da daha azini yapiyorum.

Hepinize sevgiler...

2/16/2012 01:16:00 PM  
Blogger sukran said...

Merhaba ben bu muhtesem kurabiyelere degilde, bu muhtesem tariflerin hepsine birden sahsiniza tesekküredecegim...
Yillardir takip ediyorum sizi ama minnetimi bir türlü anlatamadim size, neden bilmem , demek bu ani bekledim...Bir anda icimden size yazmak geldi, benim icin alaninda bu siteden daha iyi bir ansiklopedi yok, aklima ne takilsa, icimden ne gecse, simdi bu da ne , acaba nerde nasil en güzel olur desem, hic tereddüt etmeden ceviriyorum bizim pastanenin sayfalarini, cook tesekkürederim, iyiki varsiniz, iyiki paylasmayi seven kocaman bir yüreginiz var...

2/18/2012 02:41:00 PM  
Anonymous tarifküpü said...

Ellerine sağlık zinnurcum nefis bayıldım.En kısa zamanda bede denemeliyim. Hoşçakal.

2/20/2012 06:33:00 AM  

Post a Comment

<< Home