Friday, November 25, 2011

Cikolatali ve Kuru Uzumlu Ekmek Pudingi

Gecenlerde ikili posette Challah (Sebt) ekmegi aldim. Biri yendi, digeri kaldi. Hazir bayatlamisken, guzel bir ekmek tatlisi yapayim istedim. Bu tip tatlilari daha once de denemistim, belki hatirlayaniniz olur. Bu seferki farkli olsun ve Bizim Pastane'ye malzeme ciksin diye Internette dolandim ve Food Network'de bu gordugunuz cikolatali cesitlemeyi buldum. Hazir malzeme kurtarmayi amaclamisken, tariften biraz sapmak pahasina, buzdolabindaki Dulce de Lecheyi de kattim cikolatali katmana.  Sonuc guzeldi ve tahminimden daha cok bereketliydi. Bitirebilecegimizi gozumuz kesmeyince, nerdeyse yarisini komsularimiza yolladim. Begenmisler; karsiliginda bir tesekkur karti geldi. Biraz ilitilarak, yaninda dondurma ile servis edilince, ozellikle lezzetli oluyor.


  • 4 bardak ilik sut
  • 1 1/2 bardak seker
  • 6 yumurta
  • 1 somun Challah ekmegi, 3-4 cm lik kuplere kesilmis olacak
  • 1 tatli kasigi vanilya
  • 114 g eritilmis tereyagi
  • 1/2 bardak kuru uzum
  • 1 bardak damla cikolata
  • Cikolatali glazur (tarifi asagida)

Firininizi 163 C ye on isitin. Ilik sut, seker, yumurta ve vanilyayi bir kaseye alip, malzeme butunlesinceye kadar cirpin. Tatliyi yapacaginiz buyukce kalibin icine ekmek kuplerinin yaridan fazlasini dizin. (Ben bu asamada ekmekleri sutlu karisimin bir kismiyla islattim.) Damla cikolata ve kuru uzumun yarisini ekmek katinin uzerine dagitin. Sonra geri kalan malzeme ile ayni islemi tekrarlayin. (Ben tarifi dikkatsiz okudugum icin butun cikolata ve kuru uzumu bir defada, ortada kullandim. Dulce de Lecheyi de bu asamada kasik kasik koydum) Sutlu karisimi yavasca, her yeri islatmasina ozen gostererek, ekmek dilimlerinin uzerine dokun. Tarifte bu islemi 5 ila 10 dakikada yapmak tavsiye ediliyorsa, da ben bu isi cok daha hizli yaptim. Ilk yariyi onden islatmis olmanin rahatligiyla herhalde 1-2 dakikada bitirdim ekmekleri islatma olayini. Fazla abartmaya gerek yok, yalniz elinizden geldigince ekmeklerin her yaninin islanmis olmasina gayret gosterin yeter.

Kalibinizi s1k1ca folyo ile kapladiktan sonra, onden isitilmis firinda 50 dakika kadar pisirin. Sonra folyoyu kaldirip 10 ila 15 dakika daha, ortasi oturmus gorununceye ve ustu hafifce kizarincaya kadar pisirmege devam edin. Firindan alip sogutun ve servisten once cikolatali glazurle uzerini kaplayin.

 Cikolatali Glazur

  • 1 bardak sut kremasi
  • 1 bardak damla cikolata (arzu ederseniz, yerine 173 g kucuk parcalara kesilmis kuvertur cikolata kullanabilirsiniz.

Sut kremasini ufak bir sahanda kaynama noktasina getirin ve atesten alin. Cikolatayi ekleyip, devamli karistirarark puruzsuzce erimesini saglayin. Damla cikolata, adeta zor eriyecek sekilde imal edildigi icin, bu surec kolay olmuyor. Ben puruzsuz olmasi icin, glazuru ince bir suzgecten gecirmek zorunda kaldim. Eger iyi cins kuvertur kullanirsaniz, daha masrafli, fakat daha lezzetli ve zahmetsiz yapimli bir glazurunuz olur. Glazuru rahatca dokulebilecek/surulebilecek kivama gelinceye kadar ilitin. Sonra tatlinizin uzerine ya da yaninda servis yapin. Eger onceden yapar ve buzdolabinda bekletirseniz katilasacagindan, kullanmadan yavas yavas eritip, olayi bastan almaniz gerekir.

Afiyet olsun.

3 Comments:

Blogger Dilek'ce said...

Elinize saglik Zinnur! 6 yumurta olmasi insani korkutuyor öte yandan muhtemelen somonda büyük sanirim. Bir kez benzer bir tarifi cikolatasiz ve tost ekmegi ile denemistim. Beceremedim herhalde ki hic bri daha yapmadim ;)
Sevgi ve selamlar!

12/05/2011 12:00:00 PM  
Blogger zinnur said...

Dilek, dogrusu tarifi yazarken 6 yumurta beni de irkiltti, nasil olup da yapmaktan caydirmamis acaba? Bu tip tariflerin basarisi biraz da ekmegin cinsiyle iliskili olabilir, cunku yedigim en lezzetli ekmek pudingi bayat kruvasanla yapilmisti. Neyse ki, zenginlikleri acisindan, azla yetinilebilecek tatlilar.
Sevgiler...

12/05/2011 01:47:00 PM  
Blogger Fun Sugar Cookies-Cake said...

degisik bir tarif denemekte yarar var sagolun...

http://funsugarcookies.blogspot.com

12/24/2011 03:06:00 PM  

Post a Comment

<< Home