Tuesday, June 14, 2011

Gorusmek Uzere...

Kisa bir seyahatten daha uzununa cikmak uzere dondum. Yolculuk oncesi telasiyla birkac kelime yazip yine ayrilacagim. Bir sonraki yazisim Temmuz sonuna olur nasipse.

Ben blogumla ugrasamazken, blogger iyice degismis. Resim eklemeyi yeni bastan kesfetmek gerekecek gibi. Buna da vaktim yok bugun. Onun icin bu iletinin goruntusu icin pesinen ozur dileyeyim.
Bir onceki iletide makaronla ilgili bilgi verecegimi soylemistim. Kisaca soz edeyim: eflatun makaronlarimi  burada cocuklara ara ogun olarak satilan kurutulmus likapa ile yaptim.Robotumda oguttukten sonra toz haline geldi.

Bunu hem bezeyi, hem kremayi tatlandirmak,
hem de likapa aromali bir seker surubu yapmak icin kullandim. Bezeler meyva aromali surupla hafifce islatilirsa, guzel oluyormus. Bunu da ilk defa denedim.

Sonucta ortaya cikan meyvanin lezzetini gercekten tasiyan bir makarondu. Piserken beze kisminin rengini kaybetmesi bile cok canimi s1kmadi. Bu kurutulmus meyvalarin bircok cesidi bulunabiliyor burda. Siz de ulasabiliyorsaniz, denemenizi tavsiye ederim. Illa makaron olmasi gerekmez, meyva aromali kremalar yapmakta da kullanabilirsiniz.
 Son olarak soz etmek istedigim ve bu aralar cok yaptigim bir yumurta akli kurabiye var. Makaron kadar ugrastirmayan, glutensiz, yagi az... Tarifini daha once paylasmistim ama o ilk yapisimda hata edip, kurabiyenin suslenmesinde kullanilmasi gereken fistiklari da icine atmistim. Sonraki yapislarimda tarife uygun kaldim. Her cesidini denedim,
fistiklisini,
cevizlisini,
ve findiklisini.
Hepsi birbirinden guzel oluyor eger findik fistik severseniz. Cikolataya da bularsaniz lezzetine lezzet katmis olursunuz. (ilgilenen olursa, resimlerde gorulen cikolata ve findikli biskottinin tarifi burda.)
Bu iletiyi mevsimin meyvasi seftali ile noktalayayim.Her zaman elma ile yaptigim tartimi, bir de seftali ile deneyeyim dedim.
Sonuc gayet guzeldi. Badem ve seftali birbirine yakisiyor. Seftalili tatli tarifi arayanlariniz icin bir alternatif olabilir.

Bir daha merhaba diyene kadar hepinize agiz tadli, saglikli, afiyetli bir yaz dilerim.

15 Comments:

Anonymous Fatoş said...

Gene harikasın!
İyi tatiller sana. Dönüşte görüşmek üzere...

6/14/2011 12:57:00 PM  
Blogger mehtap kuzucu said...

her zamankiş gibi harika tarifleriniz,size iyi tatiller..

6/14/2011 01:46:00 PM  
Blogger IŞILCA TATLAR said...

Dar zamanında bile olsa bizleri yanıtsız bırakmamışsın. Çok teşekkür ederim Zinnurcuğum.
Bol bol dinleneceğiniz güzel bir tatil dilerim.
Görüşme dileklerimle.
Sevgiler,

6/14/2011 02:39:00 PM  
Blogger Dilek'ce said...

sevgili Zinnur, iyi tatiller hepinize!

6/15/2011 06:07:00 AM  
Blogger Ferkay said...

Canım benim iyi tatiller..

6/15/2011 12:44:00 PM  
Blogger Gamzegül said...

pastalar çok iştah açıcı

6/18/2011 11:24:00 AM  
Anonymous zeynep said...

Makoronu birgün denemek isterim, çocuklar için de cazip olabilir.

7/17/2011 11:02:00 AM  
Anonymous zeynep said...

Çocuklar için cazip olabilir makoronlar, deneyeceğim.

7/17/2011 11:04:00 AM  
Anonymous zeynep said...

Makaronlar çocuklar için cazip olabilir, deneyeceğim.

7/17/2011 11:04:00 AM  
Anonymous turuncu mikser said...

zinnur hanim merhaba
size konu disi birsey danismak istiyorum . yardimci olabilirseniz cok sevinirim. ingilterede ki bens cookies zincirlerini biliyor musunuz? hic tatdiniz mi? white chocolate and cranberry li olanini bir arkadasim icin yapmaya ugrasiyorum bir haftadir. goruntusu soyle http://www.google.com.tr/imgres?q=ben%27s+cookie+white+chocolate+cranberries+recipe&um=1&hl=tr&sa=N&tbm=isch&tbnid=1nyO1ra6ZkCJUM:&imgrefurl=http://www.flickr.com/photos/liorshapira/548682577/&docid=LaLI8CzYu_1zdM&w=500&h=333&ei=GDQtTszCE87NswbvtLH3Dw&zoom=1&iact=hc&vpx=143&vpy=90&dur=489&hovh=183&hovw=275&tx=147&ty=107&page=1&tbnh=143&tbnw=192&start=0&ndsp=24&ved=1t:429,r:0,s:0&biw=1222&bih=706 icinde beyaz cikolata oldugundan ya cok tatli oluyor ya ben kivamini begenmiyorum . disi hafif kitir. ortasi chewy denen tarzda sanirim. hic bu tarz denediginiz begendiginiz bir recete oldumu? tecrubeniz varsa cok sevinirim? cok tarif denediginiz icin aklima siz geldiniz , bi fikriniz varsa cok sevinirim. sevgiler

7/25/2011 02:24:00 AM  
Anonymous FİLİZ said...

Kurabiyelerinizi denemek istiyorum ancak tereddütte kaldım.Cevizli yaparkende içine badem unumu yoksa cevizi çekerekmi koyuyoruz.Siz nasıl yaptınız yazarsanız çok sevinirim.Sevgiler,teşekkürler FİLİZ

10/28/2011 04:08:00 PM  
Blogger zinnur said...

Filiz, cevizli yapiyorsam ince cekilmis ceviz, findikliysa cekilmis findik kullaniyorum. Badem ununu da bademlisi icin kullaniyorum. Oldukca basit fakat lezzetli bir kurabiye. Umarim memnun kalirsin.
sevgiler...

10/28/2011 08:24:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba
sayenizde harika macaronlar yapıyorum. deneyimlerinizi paylasmaniz gercekten harika. bu yaban mersinli macaronlar hakkında biraz bilgi verebilirmisiniz? ne kadar ilave ettiniz? bademin bi kısmı ile mi degistirdiniz? cok sevinirim yardımcı olursanız. cok guzel gozukuyor cunku. sevgiler

www.turuncumikser.com

8/13/2012 01:27:00 AM  
Blogger zinnur said...

Turuncu Mikser, burada freeze dried fruit, yani hizli dondurma yontemiyle kurutulmus meyvalar satiliyor. Bunlari robotta cekince, meyvanin tadini tasiyan kuru bir toz elde ediliyor. Bu tozun 1 yemek kasigi kadarini bademlere katarak yaptim makaronlari. Ayni sekilde dolguyu da bununla yaptim. Kuru oldugu icin makaron hamurunun kivamini bozmuyor.
Sevgiler...

8/13/2012 07:50:00 AM  
Blogger Turuncu Mikser said...

cok tesekkurler hemen deneyecegim.

8/13/2012 11:25:00 AM  

Post a Comment

<< Home