Friday, April 01, 2011

Cikolatali Cevizli Kocaman Kurabiyeler

Soyle bir baktim da son zamanlarda yaptigim bircok tatli cikolatali ve cerezli. S1k1c1 olmak pahasina yukarda gordugunuz kurabiyeleri de bu kervana ekliyorum; guzellerdi cunku.

Francois Payard'in Chocolate Epiphany kitabini epey once almis ve begeniyle kapaktan kapaga incelemistim, fakat nedense hic bir sey denemek firsati olmadi simdiye kadar. Iste bu dev kurabiyeler, bu kitaptan denedigim ilk tarif oldular. Glutensiz ve cevizin yagini katmazsak yagsizlar, maalesef sekerleri bol. Cook ince ve parlak bir kabugun altinda nemli ve yumusak kekimsi bir dokulari var. Agza gelen cevizleriyle biraz brownie yi, iclerinin yumusakligiyla makaronu hatirlatiyorlar. Ama yapimlari itibariyle ikisinden de daha kolaylar.

Sizin evde nasildir bilmem ama bizde yumurtanin sarisi, beyazindan fazla kullaniliyor. (Hep tatli icin degil diyerek gunah cikarayim hemen, corbalari da terbiyeli seviyoruz soylemesi ayip.) Artan yumurta akiyla tabii mekik yapilir, beze yapilir, makaron yapilir, ama bunlara usenilirse bes dakikada bu kurabiyeler de yapilabilir. Bence tek kusurlari kocaman olmalariydi. Siz kucultmek isterseniz, kurabiyelerin uzerinde ufak catlaklar olusmaga baslayinca firindan alacak sekilde pisirme suresini kisaltmaniz gerekecek sadece.
  • 2 3/4 bardak ceviz
  • 3 bardak pudra sekeri
  • 1/2 bardak arti 3 yemek kasigi kakao
  • 1/4 tatli kasigi tuz
  • 4 yumurta beyazi, oda sicakliginda olacak
  • 1 yemek kasigi vanilya
Firininizi 175 C ye isitin. Cevizleri bir firin tepsisine alin ve 9 dakika, ya da renklenip, koku salmaya baslayincaya kadar firinlayin. Biraz ilindiktan sonra, iri parcalara kesin.

Firin raflarinizi, firininizin alt ve ust ucte birine gelecek sekilde ayarlayin. Iki firin tepsisini silpatla ya da pisirme kagidi ile kaplayin.

Pudra sekeri, kakao, tuz ve cevizleri mikserinizin kasesine alin ve mikserin dusuk hizinda 1 dakika karistirin. Yumurta aklari ve vanilyayi ufak bir kaseye alin. Mikser dusuk hizda calismaga devam ederken, yumurta aki karisimini yavas yavas, pudra sekeri, kakao ve ceviz karisimina ekleyin. Mikserinizin hizini ortaya arttirip, tam 3 dakika cirpin. Hamurun kivaminin koyulastigini goreceksiniz. Bu sureden daha fazla cirparsaniz, kurabiyeleriniz daha cok koyulasip, bezeye donusebilirler.

Buyukce bir yemek kasigi ile hamurunuzu hazirladiginiz firin tepsilerine aktarin. Her tepsiye 6 dolu kasik hesabiyla yaklasik 12 kurabiyeniz olacak. Tepsileri firina alin ve 14 ila 16 dakika, kurabiyeler kabarip, yuzeyleri kucuk catlaklar gostermege baslayincaya kadar pisirin. Bu surenin yarisinda ustteki tepsiyi alt rafa, alttakini ise uste aktarin. Pisme suresinin sonunda, kurabiyeleri silpatlariyla birlikte, izgaralarin uzerine alin ve ancak kurabiyeler tamamen soguduktan sonra silpattan cikarmayi deneyin. Isin bu kismi silpatta kolaylikla yapilabiliyor ama pisirme kagidinda makaronda oldugu gibi zorluk yasanabilir belki.

Kurabiyelerinizi 3 gune kadar kapali bir kutuda saklayabilirsiniz. Afiyet olsun.

19 Comments:

Blogger Özgen said...

Çok güzel görünüyorlar tarifi yokmu arkadaşım sevgiler...

4/01/2011 01:07:00 PM  
Blogger zinnur said...

Ozgen, var olmasina var da gecikmeli geliyor. Bu gece ekleyecegim mutlaka.

4/01/2011 01:10:00 PM  
Blogger IŞILCA TATLAR said...

Çikolatadan ve cevizden hiç sıkılınır mı Zinnurcuğum. Ben de çok merak ettim bu kurabiyeleri. Bol çikolatalı bir kurabiye galiba.
Heyecanla bekliyoruz.

Sevgilerimle,

4/01/2011 03:12:00 PM  
Blogger zinnur said...

Isil'cigim, ben de oyle zannetmistim resme bakinca ama aslinda cikolatasiz, bol kakaolu bir kurabiye bu. Cikolata tadi belirginlessin istenirse, damla cikolata da katilabilir hamuruna. Benzer cikolata katkili bir kurabiye tarifi arsivde var, yalniz o tarifte hem un, hem de butun yumurta kullaniliyor.

4/01/2011 09:57:00 PM  
Blogger mehtap kuzucu said...

zinnur hanım diğer tarifleriniz gibi bu kurabiyelerinizde harika ellerinize sağlık ,sıkı takipçilerinizdenim..sevgilerimle

4/02/2011 02:25:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

tarfi çok beğendim ama bi sorum olucak hamuru çırptıktan sonra tepsiye aktarırken hamurun kıvamı nasıl olmalı? katı bir kıvamı mı oluyor yoksa akışkanmı?

4/02/2011 02:44:00 PM  
Blogger zinnur said...

Mehtap, cok tesekkur ederim.

Anonymous, tarifte belirtildigi gibi 3 dakika orta hizda carptiktan sonra, kivamli bir hal aliyor. Kasikla tepsiye kondugunda pek yayilma yapmayacak kivamdaydi benim hamurum.

4/02/2011 03:08:00 PM  
Blogger durutarifler said...

Kocaman kocaman pek bir güzeller. Ellerine sağlık

4/04/2011 03:51:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nilay, tesekkurler.

4/06/2011 09:53:00 AM  
Anonymous Fatoş said...

Uzun zamandır blogspotta ki sorun nedeniyle giremiyordum. Sonunda girebildim ve gene süper bir kurabiyeyle karşılaştım. Ben bunları küçük yapsam nasıl olur acaba? Denemek lazım.

4/06/2011 12:14:00 PM  
Blogger Tuğba said...

Çok güzel görünüyor,sanki hazır çikolatalı pastalar gibi.Tarifde pratik.Ellerine sağlık..
sevgiler..

4/10/2011 05:48:00 AM  
Anonymous mine said...

Merhaba,

Harika bir tarif, çikolata yerine kakaoyu kullanmayı tercih ederim, üstelik içinde katı yağ da yok :) Tam benlik bir tarif, ellerinize sağlık, sevgiler...

4/10/2011 10:54:00 PM  
Blogger Ferkay said...

Çok güzel görünüyor kurabiyeler ama bol çikolatalı tarini aldım Zinnucum Ellerine sağlık. Sevgiler..

4/12/2011 04:12:00 AM  
Blogger lezzetyolculugu said...

Hairka görünüyor.Görüntüye bakınca çok malzeme var gibi görünüyor ama malzemeler makul ölçüde yapılabilir güzel bir kurabiye ellerinize sağlık.

4/28/2011 09:43:00 AM  
Anonymous zübeyde said...

merhaba,
çok güzel görünüyorlar ben cevizin nekadar küçük parçalara bölüneceğini merak ettim, un gibi mi olacak yoksa rondoda iri çekilmiş gibi mi? teşekkürler

5/09/2011 09:39:00 AM  
Blogger zinnur said...

Zubeyde, cevizler iri parcalara kesiliyor. Kesmekle ugrasmak istemezsen, robotta bir cekip durdurarak birkac defada irice parcalara ayirabilirsin.

5/09/2011 12:16:00 PM  
Anonymous Fatoş said...

Sonunda denedim. Yarım malzemeyle ve küçük kurabiyeler yaptım. Yemek kaşığı ölçüsüyle 22 adet küçük kurabiyem oldu. 12 dakika pişirdim. İçi browni gibi oldu. Acaba biraz daha mı pişirmek gerekirdi? Yumurta aklarını çırpmadan ekledim. Yoksa çırpmam mı gerekirdi? Tadıysa çok güzeldi. Oğlum hemen 3 tane yeni :-)
Teşekkürler tarif için.

5/28/2011 01:54:00 PM  
Anonymous acemii said...

ben yaptım ama yaktım maalesef:( 25 dk pişirdim 200 derecede ama bir türlü üzerinde çatlak oluşmadı neden sizce?

8/05/2011 05:22:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 11:12:00 AM  

Post a Comment

<< Home