Saturday, September 04, 2010

Naneli, Karabiberli Cilek Receli

Verilmis sozum var, bundan sonraki ileti karamelli olacak ama yeni yaptigim cilek recelini aradan cikarmak istedim. Bu bir deneme receliydi, yarim olcu yaptim. Iyi ki de oyle yapmisim cunku beni biraz hayal kirikligina ugratti. Bir kere sanki fazla tatliydi, ayrica kullanilan miktarlarda ne karabiberi, ne de naneyi tadabildim. Bir ozelligi olmayan bildigimiz cilek receli gibiydi. Christine Ferber'in kitabindan denedigim receller icinde ilk hayal kirikligim oluyor bu. Bir yandan da merak ediyorum, acaba olculerde bir hata mi yaptim? Her ne hal ise, belki yapim asamalari yol gosterir diye, bu tarifi de arsivimize ekleyelim.
  • 1.1 kg cilek (ayiklanmis hali net 1 kg olacak)
  • 3 3/4 bardak (800 g) seker
  • 1 ufak limonun suyu
  • 5 nane yapragi
  • Yeni cekilmis 5 biber tohumu
Cilekleri cabucak soguk sudan gecirin. Kurulayin ve saplariyla yapraklarini oyarak cikarin. Seker ve limon suyuyla birlikte seramik bir kaseye alin, uzerini pisirme kagidiyla kapatip, bir gece buzdolabinda dinlendirin.

Ertesi gun, kase icindekileri bir tencereye alin, kaynama noktasina getirip, tekrar seramik kaseye bosaltin. Pisirme kagidi ile kapatip, yeniden bir gece buzdolabinda dinlendirin.

Ucuncu gun, tanesini surubundan ayirin. Surubu tencereye alip, yuksek ateste, termometrede isisi 105 Cye ulasincaya kadar kaynatin. Bu arada kopukleri almayi unutmayin. Cilekleri, nane ve karabiberi ekleyin, yuksek ateste yine kaynama noktasina getirin. Kopukleri alip, yavasca karistirarak 5 dakika kaynamasina izin verin. Istenen yogunluga gelir gelmez (bu asamada cileklerin yari seffafimsi goruntu almasi gerekiyor), sterilize edilmis recel kavanozlarina aktarip, agizlarini s1k1ca kapatin.

18 Comments:

Blogger Unknown said...

Rengi ne kadar da güzel olmuş öyle:) ellerinize sağlık,afiyetle yiyin..sevgiler..

9/04/2010 02:57:00 PM  
Blogger bir dilim bir tutam said...

Karabiber cilege cok yakisiyormus...Almanlar bazen cilege balsamik sirke ve karabibeir serpiyorlar.(tabiki bu yeni moda)
ben hic denemedim.Kesin güzel oluyordur.
Seninde ellerine saglik

9/05/2010 08:54:00 AM  
Blogger SeViL ( sevdalitatlar ) said...

İlk önce yanlış mı okudum dedım yok yok karabiber ve nane doğru okumuşum..
Değişik ve ilk defa denk geldiğim bir tarif..

Yalnız siz her ne kadar hayal kırıklığına ugramış olsa nız da reçelin rengi beni benden aldı.

Ellerınıze sağlık afiyetler olsun bereketi ile..

9/06/2010 12:09:00 AM  
Anonymous nilgün said...

ayrıntı için teşekkürler zinnur.ellerine sağlık.nezaketin kadar tatlı olduğuna eminim.sevgiler.

9/06/2010 07:11:00 AM  
Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

Çok ilginç çileğe karabiber eklemek... Hele Serap'ın yorumu daha da ilginç... Tadı klasik reçel olsa da rengi muhteşem... Emeklerinize sağlık... Sevgiler...

9/07/2010 01:48:00 AM  
Anonymous nilgün said...

karabiber ilginç gibi görünüyor ama belki de tarçın ve karanfilin yakarlığından yola çıkılarak düşünülmüş olabilir.

9/07/2010 07:43:00 AM  
Blogger Zehra said...

Nane, karabibiber tezat gibi geldi bana ama demeliyim.. Umarım bende blogumu sizinki gibi güzel yaparım.

9/13/2010 04:51:00 AM  
Blogger durutarifler said...

Rengi harika olmuş gerçekten. Ellerine sağlık.

9/16/2010 07:00:00 AM  
Anonymous aslı said...

Reçelin rengi görüntüsü mükemmel olmuş. Belki verilen nane ve karabiber ölçüsü az gelmiştir. Bu tarifi çok beğendim, pazarda çilek bulursam kendi ölçülerimle bu tarifi denemek isterim.
Paylaşım için teşekkürler, ellerinize sağlık.

9/18/2010 12:05:00 AM  
Blogger Oya Kayacan said...

Zinnur'cuğum nane ve biberi ikiye hatta üçe katlarım ben olsam. Tatlı nedense acıyı çok seviyor! Bir de biberlerin taze olması önemli. Taze çekilmiş diyoruz ama bayatsa bayat çekilmiş olabiliyor.

9/19/2010 06:46:00 AM  
Anonymous narcicegirengi said...

Rengi, goruntusu harika olmus.Ellerine saglik. Karabiber fikri ile ilk kez karsilastim ama neden olmasin:)
Sevgi ve muhabbetle

10/04/2010 05:04:00 AM  
Blogger cliniczede said...

ama goruntusu cok guzel

10/06/2010 12:51:00 PM  
Blogger Sütüme Sarelleme Karışma!!! said...

karabiber bir şeye eklenir de kötü olabilir mi? yakında meyve yerken bile dökeceğim! o yüzden tarifi görünce bizzat çok sevindim:) elinize sağlık.

10/12/2010 04:53:00 AM  
Blogger zeynep -ipek butik pasta said...

bir yıldan beri sizin sessiz takipcinizim,sizden çok şey öğrendim değerli paylaşımlarınız için çok teşekkür ederim.beni ziyaret edip yorum bırakırsanız çok sevinirim.

10/15/2010 09:04:00 AM  
Blogger bir dilim bir tutam said...

Zinnurcum bu ay bir etkinlige evsahipligi yapmanin heyecanini yasiyorum.Sende bir tarifle katilirsan cok memnun olurum.Etkinlik konumYALANCI YEMEKLER
Genis bilgi sayfamda.Berlinden sevgiler

10/16/2010 10:25:00 AM  
Blogger evcilik said...

özlemişim o güzelim karelerinizi ama nedense sadece kumanda panelinden görebiliyorum son postunuzu..
Umarım sorun sisteminizden kaynaklanmıyordur..
çok hoş bir pasta görünüp kayboldu çünkü...
merakla bekliyorum..
sevgiler.

10/23/2010 01:03:00 AM  
Blogger zinnur said...

Evcilik, yakinda geliyor pasta. Tarifini tamamlamadan post etmek istremedim.
Sevgiler...

10/23/2010 05:30:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba,

Europa Donna olarak meme kanseri farkındalık ayı çerçevesinde düzenlediğimiz kampanyamıza blog yazarlarından destek arıyoruz. Sizin de desteğiniz bizim için çok önemli. Kampanyanın linkini veya bir bannerı koyarak bize yardımcı olabilirsiniz. Kampanya ile ilgili basın bülteni ve banner için bana irfancan@gmail.com adresinden ulaşabilirsiniz. Olumlu veya olumsuz beni bilgilendirirseniz sevinirim.

İyi günler.

10/28/2010 02:02:00 AM  

Post a Comment

<< Home