Wednesday, January 27, 2010

Badem Ezmeli Mini Kapkek

Genc bir ciftin ikinci bebeklerinin mevludu icin yapmistim bu kapkekleri. Zaman dar, malzeme kisitliydi. Buzdolabindaki kahvaltilik badem ezmesini gorunce, Alice Medrich'in fistik ezmeli mini kapkeklerini badem ezmesiyle yaparim dusuncesiyle ise giristim. Firina verdikten sonra, badem ve fistik ezmelerinin hem yogunluk, hem tad olarak farkli olduklari aklima dustu, ama ok yaydan cikmisti bir kere. Neyse ki korktuklarim basima gelmedi; fazla kabarmamakla birlikte, lezzetli kapkekler cikti ortaya. Kitaba uyup, kucuk boy yaptigim iyi olmus, zira normal mafin boyutunda yenmek icin biraz fazla agirlardi. Lezzet itibariyle glazure hic ihtiyaclari yoktu ama susleme amacli olarak, kayisi marmeladi ve file badem kullandim. Kizimdan aldigim haberlere gore begenilmisler.

Alice Medrich'in Cocolat'inda, daha once tarifini verdigim cikolatali kapkekler, bu kapkeklerin fiztik ezmeli cesitlemesi ve deneyip, tarifini paylasamadigim muzlu kapkekler, cocuk dogumgunu partileri icin pasta alternatifi olarak sunulmus. Sunum fikri de hos: kapkekler parlak folyo ile kaplanmis stayrofom bir koninin uzerine kurdanlarla sabitleniyorlar, mum da koninin tepesine yerlestiriliyor. Boylece anneler icin servis problemi ortadan kaliyor, bu self servis bir pasta. Rana'nin onceki dogumgunu partilerinen birinde denemis ve menun kalmistik. Hele hani o piriltilar sacarak bir zaman yanan mumlardan bulabilirseniz (ne deniyor onlara?), ne ala...


12 Comments:

Blogger Unknown said...

Ellerinize saglik.... Kokulari buraya kadar geldi.... Nefis görünüyorlar....

2/12/2010 10:53:00 AM  
Blogger BEDİA KUKUL said...

maytap mı acaba

2/13/2010 03:09:00 PM  
Blogger hanimiş said...

This comment has been removed by the author.

2/13/2010 03:28:00 PM  
Blogger hanimiş said...

Zinnur... Ben sana soyle bir 5 cayina gelmek istiyorum. Nasil yapsak acaba?

2/13/2010 03:28:00 PM  
Blogger Dilek'ce said...

oley! Zinnur gelmis:)
Eline saglik

2/14/2010 01:24:00 AM  
Blogger zinnur said...

Munster, tesekkurler.

2/16/2010 05:00:00 AM  
Blogger zinnur said...

Bedia, maytap sanirim bir cesit havai fisek. Bu bir cesit mum ama maytap goruntusunde gercekten. belki maytap mumdur adi, en azindan oyle aranirsa eminim bulunabilir.

2/16/2010 05:03:00 AM  
Blogger zinnur said...

Isil'cigim, cok mutlu olurdum; ne yazik ki bu ara benim icin uygun degil, bir de yurt disi seyahatim var cok yakinda. Hakkimi sakli tutabilir miyim?
Sevgiler..

2/16/2010 05:42:00 AM  
Blogger zinnur said...

Dilek, gelmemle gitmem bir olacak maalesef. Ama asil ben senin geldigine cok sevindim, Zaman sayesinde tarif ve yazilarina ulasmamk mumkun olacak galiba artik :)

2/16/2010 05:42:00 AM  
Blogger Esma Ercengiz said...

Badem ezmesine bayılırım. Çok nefis görünüyor. Ellerine sağlık..

2/21/2010 12:47:00 PM  
Anonymous aamedya said...

keşke bizleri evine davet etsende u tarifleri okumak yerine yesek
ellerine sağlık çok harikasın

5/03/2010 10:20:00 AM  
Anonymous rüya tabirleri said...

Badem ezmesine bayılırım

6/18/2010 11:24:00 PM  

Post a Comment

<< Home