Wednesday, November 19, 2008

Farkli Bir Kakolu Kek

Bu keki ilk gorusumde vurulmustum. En once goruntusune ("kakaolu kek hic karismadan sade keki nasil cevreliyor?"), sonra bol bademli olusuna. Sonucta, genelde yapmadigim bir sey yaptim ve Young Mo Kim'in A Collection of Fine Baking adli kitabini, icini arastirmaga gerek gormeden aliverdim.

Neyse ki, bu odullu Kore'li sefin kitabi, yapim asamalari gosteren bol resimli tarifleriyle beni hayal kirikligina ugratmadi. Sadece, kimi yerde tercume bir kitap oldugunu belli ediyor. Ayrica birkac tarifte, bulunmasi zor olculerde kaliplara rastladim ki, bu da, kitabi alali bir yili askin sure gecmesine ragmen, bu keki ancak yapabilmis olmamin nedenine getiriyor beni. Elimde, tarifte kullanilan yarim ay biciminde kaliplardan iki tane olmakla birlikte, ikisinin de boyutlari, tariftekini tutmuyordu. Nihayet, merakim cekimserligime galebe geldi ve neyin icinde pisirecegimi bilmeden hamurlari hazirladim. Bir kaliba fazla gelince, kalanini sufle kaliplarima paylastirdim. Fakat bunu yaparken, hamurlari esit bolusturememisim. Kakaolu hamuru arttirdim, onu da s1kma torbasina doldurup, silpatli firin tepsisine makaron gibi s1ktim. Tabii sonucta makaron degil, kitir cikolatali kurabiyelerimiz oldu. Ama asil onemlisi, kakaolu hamur orani daha fazla olan, ufak kaliptaki keklerin goruntusu ve lezzeti, yarim ay kaliptakinden daha iyi oldu.

Bu ufak aksilik disinda, bu bol bademli, yogun kekin tadi cok hosumuza gitti. Hatta, komsuma goturmek icin ayirdigim son 4 dilim de aninda yok oldu. Sana borcum olsun, Ayca'cigim.

Asagidaki tariften iki adet kek cikiyor. Ben malzemenin yarisiyla uyguladim. Muhtemelen sizin de bahsedilen boyutlarda kek kalibiniz olmayacagindan, yaraticiliginizi kullanip, farkli kaliplarda yapmaniz gerekecek. Durum boyle olursa, kullandiginiz butun kaliplarda, kakaolu hamurun, bademli hamura oranini korumaga calisin. Zira kakaolu hamur farkli bir dokuda ve gayet lezzetli,bu ozellikleriyle keki hafifletiyor.
  • Bademli Hamur (tarifi asagida)
  • Kakaolu Hamur (tarifi asagida)
  • 1/2 bardak glazur
  • 1/2 bardak file badem, kabaca cekilmis olacak.
Firini 160 C ye isitin. Iki adet 31 cm e 6 cm lik yarim ay seklinde kalibi iyice yaglayin, sonra ic yuzeylerini kabaca cekilmis file badem kiriklariyla, mumkun oldugunca kaplayin. Once bademli hamuru hazirlayin ve bir kenara koyun. Sonra kakaolu hamuru hazirlayin.

Spatula ile, her iki kalibin da, ic yuzeylerini kakaolu hamurla esit olarak kaplayin.

Ortadaki bosluga, bademli hamuru paylastirin.

Ortayi, kenarlardan daha basik tutacak sekilde, bademli hamuru spatulaniz ile duzeltin. 33 dakika kadar isitilmis firininizda pisirin. (Kendi tecrubem ve deneyen Turkmen'in yorumundan cikarimimiz, pisirme suresinin bundan epey daha uzun olabilecegi. En iyisi, kurdan testi ile ortadaki yogun bademli kismin pistigine kanaat getirmeden firindan cikarmamak.) Firindan ciktiktan birkac dakika sonra kaliptan cikarip, bir izgara uzerinde sogmaga birakin. Oda sicakligina geldikten sonra, glazurle ust yuzeylerini parlatin.

Bademli Hamur Icin:

  • 200 g tuzsuz tereyagi, oda sicakliginda olacak
  • 200 g pudra sekeri
  • 4 yumurta
  • 200 g badem unu
  • 60 g kek unu
Pudra sekeri, badem unu ve kek ununu ayri ayri eleyin. Tereyagini mikserinizde kremimsi doku alacak sekilde cirpin. Pudra sekerini ekleyin ve karistirin. Yumurtalari teker teker eklerken, bir yandan da cirpmaga devam edin. Karisim yumusak krem peynir dokusuna gelene kadar (4 ila 5 dakika) cirpmaga devam edin. Elenmis badem unu ve kek ununu da ekleyip, spatula ile karistirin.

Kakaolu Hamur Icin:
  • 5 yumurta aki (150 g)
  • 100 g seker
  • 150 g badem unu
  • 50 g pudra sekeri
  • 20 g kakao
Pudra sekeri, kakao ve badem ununu birlikte elekten gecirin. Yumurta aklariyla, sekerin ufak bir miktarini, orta hizda 30 saniye kadar cirpin. Hizi yuksege cikartip, cirmaga devam edin. Sekerin kalanini uc defada ekleyip, sert tepecikler olusturan bir beze kivami elde edinceye kadar cirpmaga devam edin. Elenmis kuru malzemeyi katin. Oldukca cabuk sonebilecek bir hamur bu; dolayisiyla dikkatlice, homojen bir gorunum alincaya kadar spatula ile karistirin.


31 Comments:

Blogger Turuncu Mikser said...

Muhteşem görünüyor!!!!!,ilk fırsatta deneyeceğim,ellerinize sağlık,gerçekten çok iştah açıcı duruyor!!!!

11/20/2008 09:59:00 PM  
Blogger Bocuruk said...

Sevgili Zinnur,
Yaptıkların arasında hayran kalmadığım tek bir şey olmadı. Allah sana bu konuda büyük bir yetenek vermiş. Sen de gayretin ve çalışkanlığınla bunu geliştiriyorsun. Bildiklerini, öğrendiklerini bu kadar cömertce paylaşman da ayrı bir takdir konusu. Bu keke de hayran kaldım. Harika görünüyor. Eline sağlık. Badem unu ve file badem getirtince denemeyi düşünüyorum. Baton kek kalıbına da olabileceğini düşündüm. Umarım başarırım:)
Sevgilerimle...

11/21/2008 01:13:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba

Çok güzel bir hafta sonu diliyorum, sevgiler…

11/21/2008 01:26:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Off, off, offf! Yine dokturmussun, Zinnur'cum. Olmaz ki boyle de yapilmaz ki diyecegim Orhan Veli'nin meshur siirini duruma uyarlayip..Rejimdeyiz, karnimiz ac, ben baska birseye bakmak icin girmisim, sen tutmussun yine bir harika bastan cikariciyi koymussun sayfana..Oyle boyle degil, super gorunuyor. Icindeki bol badem unu ile hafif nemli bir yapida oldugunu tahmin ediyorum kekin. Yemis gibi oldum dersem, sasirma..Ellerine, kollarina saglik. Yine bir yenilikle bizleri tanistirdigin icin de aklina saglik.

11/21/2008 03:43:00 AM  
Blogger durutarifler said...

Bu bu muhteşem bir şey. Bu saatte ve her saatte bakılacak bir şey değil. Muhteşemmm. Denemek içi sabırsızlanıyorumm

11/21/2008 07:07:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

normal kek görüntüsünden ne kadar da uzak. çok şık. ellinize sağlık

11/21/2008 08:39:00 AM  
Blogger zarpandit said...

gerçekten cok ilginç ve güzel bir tarifmiş :)

galiba bu şekilde dısı kakaolu içi sade kalması hamurun koyu kıvamından kaynaklanıyor zinnur abla değilmi ?

bu arada dilerim kzın dilediğince bir universiteye girer turkiyede olmadıgı için cok sanslı bu arada bazı üniversiteler hariç konusyorum tabiki..

11/21/2008 12:54:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Gerçekten ilk görüşte aşık olunucak bir görüntü bu :)
Ellerine sağlık

11/21/2008 01:58:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba
ne kadar degisik bir kek bayildim gercekten kesinlikle denemeliyim ve musaden varsa sitemde yayinlamak istiyorum adinla beraber ve seni arkadas listeme ekleyecegim.

11/21/2008 11:27:00 PM  
Blogger Pelin said...

Ben de vuruldum bu keke. Mutlaka denemeliyim.Teşekkürler tarif için.
Sevgiler

11/22/2008 04:03:00 AM  
Blogger Hanife said...

Zinnur,
Ne zamandir ugramiyordum.. Buna bayildim, ne kadar guzel bri tarif.. Ellerine saglik..

11/22/2008 10:32:00 AM  
Blogger Yasemin said...

coook gusel gorunuyor! hemen denemeliyim hemennnn!!!

11/22/2008 01:44:00 PM  
Blogger zinnur said...

Cafe Chocolatte, tesekkurler. Umarim sonuctan memnun kalirsin.
Sevgiler,

11/24/2008 01:52:00 PM  
Blogger zinnur said...

Bocuruk, cok tesekkur ederim nazik sozlerin icin. Baton kaliba da yapabilirsin tabii ki.
Sevgiler,

11/24/2008 01:54:00 PM  
Blogger zinnur said...

Yesil Kivi, ben de sana guzel bir hafta diliyorum.
Sevgiler,

11/24/2008 01:54:00 PM  
Blogger zinnur said...

Turkmen, inan icimde kotuluk yok :)Orhan Veli'nin o siirini cok severim, aslinda butun siirlerini severim.

Tahmin ettigin gibi nemli bir dokusu var bu kekin. Bu ara aklimda disi farkli bir dokuyla kapli (jakond tipi) kekler yapmak var. Bu o furyanin baslangici olacak galiba.

Sevgiler,

11/24/2008 02:01:00 PM  
Blogger zinnur said...

Nilay, umarim begenirsin.
Sevgiler.

11/24/2008 02:03:00 PM  
Blogger zinnur said...

Hobiriks, dedigin gibi biraz daha farkli bir kek bu. Hem goruntu, hem de lezzet olarak normal kakaolu kekin yuksek ogrenim yapmis akrabasi gibi.
Sevgiler,

11/24/2008 02:05:00 PM  
Blogger zinnur said...

Zarpandit, tesekkurler.

Dedigin gibi, farkli dokulardan olsa gerek, hamurlar birbirine karismiyor.

Zeynep, USS ile ugrasmak zorunda kalmadigi icin sansli; ama burada da bu donem cok yorucu ve yipratici gencler icin. Alinmasi gereken birsuru sinav var ve her universite icin ayri bir basvuru foru doldurmak gerekiyor. Bu is hem zor, hem de cok vakit alici. Ustelik universiteler de dunyanin parasi. Sonucta, TR de olsa, ABD de, bu isin kolayi yok galiba.

Sen de bu islerle mesgulsen, kolayliklar diliyorum sana.

11/24/2008 02:11:00 PM  
Blogger zinnur said...

Hayatin Ta Kendisi Lokantasi, hak verdigine sevindim.
Sevgiler,

11/24/2008 02:12:00 PM  
Blogger zinnur said...

Dilek Deryasi, dener ve yayimlarsan sevinirim.
Sevgiler,

11/24/2008 02:12:00 PM  
Blogger zinnur said...

Pelin, umarim memnun kalirsin.
Sevgiler,

11/24/2008 02:13:00 PM  
Blogger zinnur said...

Hanife, ne guzel senden yorum almak. Hosgeldin Bizim Pastane'ye. Sanal ikramimi begendigine sevindim.
Sevgiler,

11/24/2008 02:14:00 PM  
Blogger zinnur said...

Yasemin, begendigine sevindim.
Sevgiler,

11/24/2008 02:15:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Harika gorunuyor bu kekler,ellerine saglik.Bol bademli bir kek yapmak istiyordum kac gundur ama ilk tercihim mekikten yana olacak saniyorum.Ama daha sonra bu keki de mutlaka deneyecegim. SUMEYYE

11/24/2008 10:14:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sumeyye, mekigin yapimi daha kolay, lezzetine de diyecek yok. Iyi bir secim yapmissin.
Sevgiler,

12/13/2008 06:22:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur'cugum tekrar selam,

Bu keki nihayet gecen haftasonu denedim. Dedigin gibi yarim olcu yaptim. Yalniz malzeme dedigin gibi artmadi, tariftekinden daha kucuk bir kalip kullanmama ragmen. Sadece kakaolu kisim az biraz artti, onu da kekin tabanina ince bir tabaka halinde surdum, tekrar ugrasmayayim diye. Her neyse, bunun haricinde cok yuksek bir kek olmadi. Ote yandan kakaolu kisimla beyaz kisim keserken cok zaman ayrildi. Herhalde bir yerde bir hata yaptim. Tahminim kakaolu kismi biraz daha kalin tutmaliydim yayarken. Ikincisi de pisirme asamasi bende cok uzun surdu. Bu da herhalde benim firindan sebep. Sonucta isiyi biraz daha artirmam gerekti. Buna ragmen hala daha cok cok yumusak kaldi, sanki ici pismemis gibi idi, ertesi gune kadar buzdolabinda sakladim biraz kendini toparlasin diye.Ancak sonucta insanin yedikce yiyesi geldigi, misafirlerimin cok begendigi bir kek cikti ortaya. Bir tek seninkinin goz alici goruntusunu yakalayamadim ama usta ile cirak arasinda da o kadar fark olacak artik dedim kendime. Tekrar deneyecegim keklerden birisi acikcasi, en azindan ilk seferde yaptigim hatayi gormek icin. Bir baska bademli tarifin daha pesindeyim ki onu da ele gecirir ve dener denemez seninle paylasacagim, badem ununun keke kattigi hafif islak dokuyu seviyorum acikcasi. Dedigin gibi ozellikle kakaolu kisim cok lezzetli. Ellerine saglik tekrar. Selamlar, sevgiler

1/28/2009 05:49:00 AM  
Blogger zinnur said...

Turkmen'cigim, ne kadar nazik birisin! Her turlu aksi giden durumu kendi yaptigin bir hatadan biliyorsun. Hic de oyle olmayabilir ama durum. Hafizami zorlayinca hatirladim ki, ben de tariftekinden daha uzun pisirmistim. Ama benim kullandigim kalibin olculeri tariftekine uymadigi icin, tarifi sorgulamamistim. Simdi anliyorum ki, yogunlugu nedeniyle uzun zaman pismek isteyen bir hamur bu. Belirttigim pisme suresi yeterli olmayabilir. Seninki gibi yorumlar gelince, bir daha deneyip bazi duzeltmeler yapmak istedigim birkac tarif var, ama bir turlu vakit bulamiyorum. Aslinda bir tarifin arkasinda gonul rahatligiyla durabilmek icin, birkac defa denemis olmak lazim. Yemek kitaplarinda buldugumuz tariflerin boyle bir surecten gecmis oldugunu varsayiyoruz ama bazen oyle olmayabiliyor, ya da baska ulkede, farkli malzeme hatta iklimde pismis olmasi bile sonucu etkileyebiliyor.

Herseye ragmen begenilen bir kek oldugunu duymak beni ferahlatti. Umarim sadece ben rahatlayayim diye oyle soylemiyorsundur. Bademli tarifini merakla bekliyorum.

Sevgiler,

1/28/2009 10:59:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Yok, Zinnur'cugum hakikaten kapis edilen bir kek oldu bu. Hatta goruntu itibari ile misafirlerime de degisik geldi. Ama benim aklimda senin yaptigin hali oldugu icin sonuctan tatmin olmadim. Sana yazisimin sebebi de belki yanlisim konusunda bir yol gosterirsin diye idi, bilirsin tecrubene ve fikrine guvenirim, (az aglamadim beceriksiz mutfak maceralarindan sonra attigim maillerde sana, o yuzden bir icazet alayim istemistim), yoksa aman olmadi diye sikayet icin degil. Sanirim pisme suresi ve isisinda benim firinin da dahli var, eski bir firin cunku, yenilere uygun ince ayarlari algilayamiyor pek, o yuzden her yeni tarifi yurek carpintisi ile deniyorum. Ama dedigin dogru, ulke, iklim, hatta bulundugun yerin deniz seviyesinden yuksekligi filan hersey etkiliyor bu tur pasta-tatli sonuclarini. Hani yemek yaparken insan kafasina gore takilabiliyor da, pasta hele de birazcik profesyonel tat ve goruntu isteyen pastalar yapmayi ben kimya laboratuvarinda olmaya benzetiyorum cok zaman. (Hmm, bak simdi aklima geldi: Senin bu guzel pastalarinda ayni zamanda bir bilimkadini olmanin da etkisi var mi acaba dersin? :)) Acikcasi buraya ilk geldigimde, Turkiye'de gozum kapali yaptigim tarifler de bile cuvallamistim ben, sonra deneye yanila, tarifi biraz buradaki malzemeye uydura, kendimce bir yol buldum. Bu isler boyle boyle ogreniliyor herhalde. Ustelik yolunda gitmeyen bir tarifi, fazla vakit gecirmeden denemek her zaman daha iyi sonuc veriyor ama dedigin gibi su internet cikti cikali bir turlu ayni tarifi tekrar denemeye sira gelmiyor :) Bazan kendi adima dusunuyorum da, sirf bu degisik tarif deneme huyu yuzunden annelerimiz gibi belli basli, aniden gelen misafire iki dakikada yapilan, cankurtaran cinsinden bir tarifim hic olmayacakmis gibi geliyor. Neyse, bunu tekrar deneyecegim ama, hem hazirlamasi hic de zor olmayan bir kek, hem goruntusu, hem de lezzeti yerinde. Diger badem unlu kekin tarifini de ele gecirir gecirmez seninle paylasacagim, hakikaten guzel bir kekti. Selamnlar, sevgiler,

1/30/2009 12:49:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

sevgili zinnur hanim, sitenizi ta basindan beri takip ettigim halde, bu tarifi yeni fark ettim. 2008 sonlarinda yayinlamissiniz ben o zamanlar hamileligimin en zor dönemlerini yasiyordum, belliki internetede girmemisim. tarifinizi uyguladim, fakat, kakaolu hamurun fazla geldigini yazdiginiz icin ben 2/5 bademli hamurunda 3/4 uyguladim, yanliz benim evdeki badem unu, kabuklu badem unuydu, o yüzden ici bembeyaz görünmedi. görünüsünü kendimce yakaladim. kalip olarakta ortaboy baton kaliba uyguladim. siz kakaolu kismini sevdiginizi yazmissiniz bende bademli kismina bayildim, hafif islak kek kivaminda, tadi bana sorarsaniz enfes olmus. diger okularinizada denemelerini tavsiye ediyorum, pisman olunmayacak bir tarif. size tesekkür etmek istiyorum, deneyimlerinizi bizimle paylastiginiz icin. bence kekin adini farkli bir kakaolu kek degilde, farkli bir bademli kek koyabilirdiniz. sevgiler, selma

2/19/2012 07:14:00 AM  
Blogger zinnur said...

Selma, deneyimini paylastigin icin cook tesekkur ederim. Okuyucu yorumu guzel, fakat denemis okuyucu yorumu fevkalade! Tarifin devamiymis gibi katkida bulunuyor bu cesit yorumlar tarife.

Kakao/cikolata olayi benim takintim, onun icin o kismi daha hos gelmistir bana, belki de daha ziyade bademli kismin yogunlugunu dengeleyici, daha hafif bir unsur olarak dusundugum icin begenmistim. Yakinda bu tarifin geldigi kitaptan baska bademli tariflerle yayinda olacagim. Yine beklerim ;)
Sevgiler...

2/19/2012 07:52:00 AM  

Post a Comment

<< Home