Saturday, December 22, 2007

Kutuk Pasta

Kutuk pasta yapmayi seviyorum. Her yil yeni bir tane denemesem olmuyor. Bu yilkinin tarifine gecmeden onceki yillarda bir gezinelim istedim.

Asagida resmini gordugunuz gecen yil yaptigim, tereyag bazli kremali kutuk pastam. Bu pastanin benim icin ozelligi --tadindan ziyade-- rulo pasta olmamasi, ve yaparken budak ve kesit goruntusu vermek icin yeni bir teknik ogrenmis olmamdi. Tabii katlar arasindaki kestane sekerlemelerini de hatirlamadan gecemeyecegim. Kestane kutuk pastalara cok yakisiyor.

Kestane temasiyla daha gerilere gidecek olursak, 2005 yilinda yaptigim kutuk pasta bir Francois Payard tarifiydi ve bu pastanin en belirgin ozelligi tadiydi; zira pastanin kremasinda muhtesem bir kestane ve zencefil isbirligi soz konusuydu. Onun resmi de asagida.

Bir de yine 2005'te kalabaliklar icin yaptigim ve o telasla iyi resimleyemedigim fistik krokan ve cikolatali kutuk pastalar var arsivde. Bu pastanin ilhamini da Gelincik Burcu'cugum vermisti ve kremanin icindeki fistik krokanlari cok begenmistim gercekten.

Bu kadar dolastiktan sonra, gelelim 2007'nin pastasina. Bu tarif de, 2005'in kutuk pastasi gibi, Francois Payard'in Simply Sensational Desserts kitabindan. Benim icin ozelligi, modern ve s1k cizgisiyle onceden yaptiklarimdan farkli olmasi, yine de kutuk konseptini yakalamasi idi.

Bir diger onemli nokta da, dolgusunun, Turkiye'deki pastaci arkadaslarin cok s1k kullandigi, benim ise, nedendir bilinmez, hemen hic kullanmadigim pastaci kremasi olmasiydi. Bu pasta, pastaci kremasi konusunda gayet olumlu dusunmeme neden oldu sonucta. Pastaci kremasi yapmak gayet kolay; ayrica ekonomik oldugu gibi, farkli aromalar ve lezzetler katmak icin cok elverisli bir zemin sunuyor. Pastaci kremasini hazirlamak icin isittiginiz sute, kahve, cikolata, lavanta, nane, ve daha akliniza ne gelirse ekleyip, farkli lezzetlerde pastaci kremasi hazirlayabilirsiniz. Daha ne olsun? Puruzsuz bir dis kaplamasi icin uygun oldugunu dusunmuyorum, ama zaten ic ve dis icin farkli kremalar kullaniyoruz cogu zaman. Bundan sonra, pastalarimda daha s1k kullanacagim kesin.

Bu pastanin kek kismi klasik vanilyali sunger (cenuaz) pandispanyaydi. Bol kakaolu seker surubuyla her yanini guzelce islattiktan sonra, icini cikolatali pastaci kremasi ile doldurdum ve rulo yaptim. Kalan surubu da ziyan olmasin diye, rulonun uzerinde kullandim. Tarif cok uzun bir rulo pasta icindi. Benim bu boyda tabagim bile olmadigi icin, ortadan ikiye kesip, iki kucuk kutuk pasta yapmayi tercih ettim. Birini de komsumla paylasma sansi cikti boylece.

Payard'in pastaci kremasi sadece kakao ile tatlandirilmisti, ama ben son anda biraz da cikolata eklemeden duramadim. Bizim Pastane arsivindeki, bircogunuzun kullanip memnun kaldigi cikolatali puding, kitapta tarifi verilenden de, benim cikolata ekleyerek elde ettigim cesitlemeden de daha iyi bir secenek olabilir.

Bu asamada rulolarimi saranla sarip bir gece buzdolabinda beklettim. Ertesi gun cikolatali glazur hazirlayip, biraz koyulasmasini bekledim, sonra kutuklerime parlak cikolatadan paltolarini giydirdim. Kalan glazuru sogutup, yumusak trufler yaptim ve kakaoya buladim, susleme olarak kullandim. Biraz cikolata, biraz da beyaz cikolata erittim. Her ikisini de ters cevrilmis temiz firin tepsilerinin uzerine ince bir tabaka halinde sivadim. Cikolatadan, burda tarif edilen teknikle, (guya) yelpazeler yaptim, soguyunca uzerlerine pudra sekeri eleyip, azicik erimis cikolata ile kutuk pastama sabitledim. Beyaz cikolatadan ise kucuk yildiz kaliplari ile yildizler kestim ve yine susleme amaci olarak kullandim. Trufleri ve kutuk pastalarin --bence vazgecilmezleri olan-- beze mantarlari da ekleyince suslememiz tamam oldu.

Bu pastanin goruntusu, tadindan daha cok hosuma gitti benim. Lezzet olarak biraz tekduze idi, gerci eminim ki ailenizdeki kucukler cok sevecektir. Ben bir daha denersem, pastaci kremasini farkli sekillerde tadlandirmayi, icine baska dolgu malzemeleri katmayi deneyebilirim.

Aklimda yapmak istedigim bir kutuk pasta fikri daha var. Bilmem 2008'e girmeden yapabilecek miyim, yoksa 2007 nin son pastasi bu mu olacak?



60 Comments:

Blogger Nukhet said...

Sevgili Zinnur
Once gecmis bayramini kutlamak istiyorum.
Bugune kadar hic kutuk pasta yapmadim ama sanirim senin kutuk pastalarindan ozenip bu gidisle ben de bir tane yapacagim. Hepsi birbirinden sik olmus. Ellerine saglik. Sevgiler

12/23/2007 09:54:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

zinnurcum gecmiş bayramın kutlu olsun bende hic denemedi ama okuyunca denemek istedim bende senin gibi pastacı kıramasını az kullanırım genelde kendim deneyerek hazırladıgım limonlu ara kramasını kullanırım cokda sevilmişdir disıicin daha özel kramalar kulanmayı deniyorum iyi varsın senin bilgilerinle kendinimki birleştirince güzel şeyler cıkıyor sevgilerimle amasyadan gülsüm

12/23/2007 11:37:00 PM  
Blogger ufukmutfakta said...

Zinnur merhaba,
geçen yıllarda olduğu gibi bu yılda kütük pasta yapacağını tahmin ettiğimden son bir haftadır merakla ve sabırsızlıkla sayfana girip girip çıktım. Bekledim ve beklediğimde bu gün geldi. Bu seneki kütük pastan da oldukça şık ve değişik olmuş.Her zamanki gibi senin ince zevkini yansıtıyor. Ellerine sağlık diyor ve erkende olsa 2008 in sağlık, mutluluk ve huzur getirmesini diliyorum,sevgilerimle...

12/24/2007 01:08:00 AM  
Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Bayıldım, bayıldımmmm. Yine şahane bir kütük pasta karşımızda duruyor. Ben de hafta sonu denedim ama sonuç hiç beklediğim gibi olmadı. Mantar bezeleri de yetiştiremedim süsleme için. O yüzden yayınlamamaya karar verdim.
Seninkine bakınca içim açıldı şimdi. Ellerine sağlık.
Sevgiler,

12/24/2007 01:42:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurum şahaserim , sana yorum yazarken " nefis görünüyor " gibi şeyler yazmak bana yetmiyor inanki..Resimlerin , orjinal tariflerin , bloğunda yer alan herşey gerçekten okunmaya değer şekerim..Ellerine sağlık..Kocaman öpüldünüssss

12/24/2007 01:49:00 AM  
Blogger Ferah Gülşen said...

Zinnur harika bir kütük pasta, görüntüsü çok güzel ve eminim tadıda öyledir. Sevgiler,

12/24/2007 05:34:00 AM  
Blogger DAMLA said...

Zinnur'cum,
sen var ya sen... tek kelimeyle
MUH - TE - ŞEM - SİN...

12/24/2007 01:16:00 PM  
Blogger Pasta Saati said...

Çok şık, sade ve özenli. Elinize sağlık...

12/24/2007 02:55:00 PM  
Blogger Yemekbahane said...

Harika gözüküyor... Geçmiş yıllara dönmen ise harika olmuş, hepsinden faydalanabileceğiz böylelikle :)
Ellerine sağlık Zinnur !

Sevgiler,
Müge

12/25/2007 12:03:00 AM  
Blogger Yaren said...

Pasta cok harika görünüyor,kutuk pasta demek kütük pastami acaba,yani kütügede benziyor.Ellerine saglik süper olmus.

12/25/2007 05:08:00 AM  
Blogger Bizim Evin Mutfağı-Aysel said...

PASTALARIN HEPSİ HARİKA... BENDE YILBAŞINDA GELECEK MİSAFİRLERİME NE YAPSAM DİYE DÜŞÜNÜYORUM... AMA BU PASTA BENİ AŞAR... ELLERİNİZE SAĞLIK... SEVGİYLE...

12/25/2007 06:41:00 AM  
Blogger NiNo said...

bu kadarda muhtesem yapilmazki kardesimmmmmmmmmm

12/25/2007 08:07:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nukhet, rulo pasta yapiyorsan, onu kutuk pastaya cevirmek oldukca kolay, sadece bir susleme isi. Beze mantarlari birkac gun onceden hazirlayabilirsin. Cocuklarin da katilabilecegi, eglenceli bir yilsonu aktivitesine cevrilebilir susleme isi.Bu konuda ne kadar yaratici oldugunu biliyorum, kimbilir ne kadar degisik kutuk pastalar cikar senin elinden.
Sevgiler,

12/25/2007 04:45:00 PM  
Blogger zinnur said...

Gulsum, kutuk pastalar daha cok cikolatali, kestaneli vs oluyor ama limon kremali, hafif bir cesitleme de cok hosa gider eminim ki. Hatta bu yorumu yazarken, ustu alazlanmis bezeden, ici limonlu, kar yagmis kutuk gorunumlu harika bir pasta ilhami vermis oldun bana, tesekkurler. Belki seneye yaparim. Bizim Pastane'nin tariflerinden yararlanman beni ayrica mutlu etti.
Sevgiler,

12/25/2007 04:50:00 PM  
Blogger zinnur said...

Ufuk'cugum, cok naziksin. Guzel sozlerin icin tesekkur ediyor, ben de 2008'in sana ve sevdiklerine, saglik, mutluluk, huzur ve basari getirmesini ictenlikle diliyorum.
Sevgiler,

12/25/2007 04:53:00 PM  
Blogger zinnur said...

Burcin'cigim, tesekkurler. Rulolar bazen oyle biraz kapris yapiyorlar.Gerci senin begenmedigin rulon eminim ki gayet guzel olmustur.

Az bir catlama ise soz konusu olan, sikica saranla paketleyip, bir sure buzdolabinda bekletirsen, rulo o bicimi aliyor. Bu sekilde kurtardigim rulolar oldu benim de. Ustu glazurlenince, catlaklar filan pek goze carpmadi. Ince dilimleyip, sarlot yapmak icin de kullanabilirsin, bicimini begenmedigin rulonu. Goruntusu iyi olmayan dilimleri, kalibin altinda, ya da ara katlarda kullanabilirsin belki.

Sevgiler,

12/25/2007 05:08:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Burcin, bu kadar guzel soz ustune bir de opucuk alinca, agzim kulaklarima vardi. Cok tesekkur ediyorum ve senden yana bir opucuk de ben yolluyorum.
Sevgiler,

12/25/2007 05:11:00 PM  
Blogger zinnur said...

Pastalila, tesekkurler. Ama bu pastanin goruntusu tadindan daha guzeldi galiba. Kremasina biraz kestane sekerlemesi filan katilmis olsaydi, tadi sanki daha guzel olacakti.
Sevgiler,

12/25/2007 05:17:00 PM  
Blogger zinnur said...

Damla, cok tesekkur ederim, sen de cok naziksin :)
Sevgiler,

12/25/2007 05:27:00 PM  
Blogger zinnur said...

Pasta Saati, benim de sade, fakat s1k goruntusu hosuma gitmisti ilk gordugumde. Payard'in kitabini aldigimdan beri yapmak istedigim bir tarifti.
Sevgiler,

12/25/2007 05:32:00 PM  
Blogger zinnur said...

Muge, benim icin de ilginc oldu kutuk pastalarla gecmise uzanmak. Dile kolay, uc yilbasi gecmis Bizim Pastane ile. Dilerim onumuzdeki yillarda da, degisik kutuk pastalar paylasabilirim sizlerle.
Sevgiler,

12/25/2007 05:36:00 PM  
Blogger zinnur said...

Yaren, tahminin dogru. Amerikan klavyesinde "ü" harfi yazmak biraz zahmetli olunca, isin kolayina kacip u yaziyorum, diger bazi Turk karakterleri icin de ayni durum sozkonusu. Boyle olunca,is, okuyanin anlayisina kaliyor.
Sevgiler,

12/25/2007 05:39:00 PM  
Blogger sekergibi said...

kraliçem çok yaşa.
seni pastaların kraliçesi ilan ediyorum.
sen olmasan nerden kopya çekip
yapacak sonrada hava atacaktık.....
o sıcak çikolatalı kek fikrine bayıldım.
kütük pastada yılbaşı favorilerimdendir.
özellikle çatalla çizgili olanlar
(daha çok kütüğe benziyor):))))
ben seni tutmayayımda sen keşiflere devam et kraliçem
bende hazır tarif konim.

12/26/2007 07:31:00 AM  
Blogger Evcilik Lezzetler said...

Bulamadım ne yorum yapacağımı, bir hiyyyh çektim koro halinde arz-ı endam eden Kütük Pastalrına herkes başıma toplandı ne oldu diye :)))

12/27/2007 01:47:00 AM  
Blogger zinnur said...

Aysel, kutuk pastanin en belirleyici yani suslemesi, en zevkli ve yaraticiliga acik yani da o zaten. Onun disinda, ici icin ne istersen yapabilirsin. Istersen mozaik pasta bile yapabilirsin hazir biskuvi ile. Bence hic beni asar deme, gir mutfaga, kendini de sasirtabilirsin sonucta.
Sevgiler,

12/27/2007 05:21:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nino, begendigine sevindim.
Sevgiler,

12/27/2007 05:22:00 AM  
Blogger zinnur said...

Seker Gibi, tatli bir yorum olmus bu, ismine yakisan.. Tesekkurler. Benim icin bir zevk bu tariflerden "kopya cekilmesi". Laf aramizda, ben de zaten cogunlukla bir yerlerden kopya cekiyorum.
Sevgiler,

12/27/2007 05:24:00 AM  
Blogger zinnur said...

Evcilik Lezzetler, sekerinin dustugu bir zamana geldi galiba bu sayfaya rast gelmen? Bana da ara sira oluyor. Bilgisayar ekraninda oldugu surece problem yok, gercek pastane vitrininde olmasin da :)
Sevgiler,

12/27/2007 05:26:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

selam...

o kadar çok kütük pasta varki...birini alabilirmiyim..nefis görünüyorlar..ellerinize sağlık...


özlem

12/28/2007 02:59:00 AM  
Blogger daimamutfak said...

Sevgili zinnur mutlu yıllar.herşey istediğiniz gibi olsun inşallah..sevgiler.

12/28/2007 06:53:00 AM  
Blogger NiNo said...

sagliklili mutlu huzurlu hayirli bir yeni yil dilerim
yeni yilda tum istekleriniz gercek olsun

sevgiler
nino

12/28/2007 07:20:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

MERHABA ZİNNUR HANIM
Sizin tariflerinize hayranım gerçekten kütük pastanızı tam 3 kere yaptım ve her seferinde inanılmaz güzel sözler aldım yiyenlerden ve en güzel yanı buzdalabında 2 gün bile kalsa bayatlamıyor ben artık yaş pasta yapacağım zaman hep sizin kütük pastanızdan yapıyorum hem serviside çok rahat tarihlerinizin hem kolay hem de malzemelerinin çabuk bulunan şeyler olması gerçekten çok güzel size yeni yılda mutluluk sağlık tatlı yıllar dilerim
istanbuldan çiğdem

12/29/2007 02:20:00 AM  
Blogger İpek Kuscu said...

Zinnur'cuğum ,
Bu kadar güzel mi yapılır bir pasta.Biliyormusun ?bu güzel kütük pasta rüyama girdi gece ,ve kestaneli mi?yoksa kestanesiz mi ? olsun,ara katı kreması ne olsun,derken bütün gece uğraştım durdum.
İyi ki varsın.
Mutlu harika bir yıl geçirin tüm aile.
hepinize sonsuz sevgilerimle.

12/29/2007 11:09:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Kütük pasta harika olmus,her zaman ki gibi..Ellerinize saglik.Mutlu yillar.

12/30/2007 07:44:00 AM  
Blogger sunrise said...

Ben de yarinki davetimiz icin bir kutuk pasta tarifi almak icin sitenize geldim. Gecen seneden gordugum su kalabaliklara yaptiginiz pastanin tarifini almakti amacaim ama bir de ne goreyim, birbirinden guzel kac tane kutuk pasta var burada. Eh ben simdi sasirmayayim da kim sasirsin? Yeni yiliniz kutlu olsun bu arada, saglikli mutlu gunler dilerim..
Sevgiler

12/30/2007 08:31:00 AM  
Blogger ab-ı hayat said...

2008 yılının hayatınıza sağlık,başarı,mutluluk,huzur ve hayal ettiğiniz tüm güzellikleri getirmesi dileğiyle….



Sevgiler….

12/30/2007 09:38:00 AM  
Blogger banu kırmızıgül said...

Yeni yılda, her şeyin gönlünüzce olmasını diler, tüm beklentilerinizin gerçekleşmesini temenni ederim. Mutlu yıllar...

12/30/2007 04:00:00 PM  
Blogger Selen said...

2008’in mutluluk, sağlık, başarı, bol kazanç ve mis kokulu yemekler getirmesi dileğiyle. İyi yıllar...

12/31/2007 02:05:00 AM  
Blogger Damak Tadı said...

Çok şık ve detaylı çalışıp anlatmışsın Zinnur'cuğum..Ellerine ve gönlüne sağlık..

Her yeni yıl,yeni tazelenen umutların,çoğalan sevgilerin habercisidir.2008 Yılıda böyle hep güzel olsun.Sana,ailene ve tüm sevdiklerine MUTLU YILLAR diliyorum...Hep mutlu kalın..

Sevgilerimle

12/31/2007 03:30:00 AM  
Blogger Neslihan said...

Zinnurcum, yine harika görüntüler var ama ben yeni yıl dileklerimle geldim;
sevdiklerinle birlikte, yeni ve mutlu başlangıçların olduğu sağlıkla, huzurla, sevgiyle geçecek bir yeniyıl dilerim
Sevgilerimle

12/31/2007 04:02:00 AM  
Blogger Bocuruk said...

Zinnur'cuğum,
Çok istememe rağmen kütük pastalardan yapamadım ama bir yılbaşı pastası hazırladım. Senden öğrendiklerimin çok faydasını gördüğümü bilmeni istedim. Ellerine, emeğine sağlık:)
Mutlu, huzurlu, sağlıklı ve başarılı bir yıl diliyorum.
Sevgilerimle...

12/31/2007 05:55:00 AM  
Blogger Cafe Gusto said...

Yeni yılın yeni başlangıçlar ve güzellikler getirmesi dileğiyle..Mutlu Yıllar..

12/31/2007 07:41:00 AM  
Blogger IŞILCA TATLAR said...

Zinnur'cuğum, yine kendine ve pastana hayran bıraktın bizleri. Çok çok güzel, ve de ne kadar pürüzsüz olmuş kaplaması. Ellerine sağlık sevgili arkadaşım.
Şimdiye kadar çok rulo pasta yapmama rağmen kütük pastayı hiç denememiştim. Bu yıl senin 2005'de yaptığın kestaneli pastayı yaptım. Görüntüde senin kadar başarılı olamasam da tadı enfes ve de çok hafifti. Yiyen herkes çok beğendi.
Bu yıl yaptığını da ilerki günlerde denemek istiyorum.
2008 yılının sana ve tüm sevdiklerine sağlık, mutluluk, başarı getirmesini dilerim. Herşey gönlünce olsun pastacım.
Sevgilerimle,

1/01/2008 07:33:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ozlem, buyur, hangisini istersen. Hatta, hepsinden birer dilim al, nasilsa sismanlatma derdi yok. ;)
Sevgiler,

1/01/2008 06:16:00 PM  
Blogger zinnur said...

Neriman, ben de sana mutlu yillar dilerim.
Sevgiler,

1/01/2008 06:19:00 PM  
Blogger zinnur said...

Nino, ben de guzel bir yeni yil diliyorum sana. Hersey gonlunce olsun 2008'de.
Sevgiler,

1/01/2008 06:27:00 PM  
Blogger zinnur said...

Cigdem, cok sevindim iyi sonuc aldigina. Hele tariflerin kolay, malzemelerin kolay bulunur oldugunu dusunmen iyice yuzumu guldurdu, zira eskiden beri endiseli oldugum konular bunlar. Cok tesekkur ederim yorumun icin.
Sevgiler,

1/01/2008 06:32:00 PM  
Blogger zinnur said...

Ipek'cigim, guzel sozlerin icin tesekkurler. Ben de ara sira ruyamda pastalarla ugrasirim, demek yalniz degilmisim :)

Ben de sana mutlu bir yil diliyorum sevdiklerinle beraber.

1/01/2008 06:41:00 PM  
Blogger zinnur said...

Senem, begenmen beni mutlu etti, tesekkur ederim. Ben de sana yeni yilda mutluluklar dilerim.
Sevgiler,

1/01/2008 06:44:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sunrise, yilbasi yemeginiz icin Bizim Pastane'den bir tarif kullandiysan, memnun kaldigini umarim. Gercekten de yillar icinde, birkac kutuk pasta tarifi biriktirmisim. Ilerde baskalarini da ekleyebilirim diye umuyorum.

Ben de senin yeni yilini kutlarim.

1/01/2008 06:55:00 PM  
Blogger zinnur said...

Bengisu, cok tesekkur ederim guzel dileklerin icin. Ben de 2008'in senin ve sevdiklerin icin guzel bir yil olmasini diliyorum.
Sevgiler,

1/01/2008 07:00:00 PM  
Blogger zinnur said...

Banu, guzel dileklerin icin tesekkur ederim. 2008 senin icin de cok guzel bir yil olur dilerim ki.
Sevgiler,

1/01/2008 07:03:00 PM  
Blogger zinnur said...

Selen, cok tesekkur ederim. Sozunu ettigin yemekler bol pastali cinsten olsun, ama kilo aldirmasin, olmaz mi?
:)
Sevgiler,

1/01/2008 07:05:00 PM  
Blogger zinnur said...

Gul, cok tesekkur ederim. Bu yeni yilin, sen ve sevdiklerin icin mutluluk, saglik ve huzurla gecmesini diliyorum ben de.
Sevgiler,

1/01/2008 07:07:00 PM  
Blogger zinnur said...

Neslihan, cok tesekkur ederim yeni yil dileklerin icin. Ben de sana, sevdiklerinle beraber, saglik, huzur ve mutlulukla gececek bir yeni yil diliyorum.
Sevgiler,

1/01/2008 07:10:00 PM  
Blogger zinnur said...

Elvan, cok tesekkur ederim, Bizim Pastane tariflerinden faydalandigini soylemen beni cok sevindirdi. Pastanin resmini henuz goremedim blogunda, ama eminim cok guzel olmustur, ellerine saglik.

Ben de sana saglik, afiyet ve mutluluk dilyorum 2008 yilinds.

Sevgiler,

1/01/2008 07:16:00 PM  
Blogger zinnur said...

Serpil, cok tesekkur ederim guzel dileklerin icin. Ben de sana mutlu yillar diliyorum.
Sevgiler,

1/01/2008 11:13:00 PM  
Blogger zinnur said...

Isil, Bizim Paastane'den tarifler denemen ve sonuctan memnun kalman beni cok mutlu ediyor. Bahsettigin kutuk pastayi blogunda gordum, ellerine saglik, cok guzel olmus. Benim de hatirladigim kadariyla cok lezzetli bir pastaydi. Bu yilki kutuk pasta da ayni kitaptan. Denersen sanirim onu da begeneceksin.

Ben de sana sevdiklerinle beraber saglikli, mutlu, basarili ve huzurlu bir yeni yil diliyorum.
Sevgiler,

1/01/2008 11:32:00 PM  
Blogger İlker Ergin said...

Allahım günde 5 öğün çikolata yiyebilirim.Hele çikolatalı pasta olursa öğün sayısı çoğalabilir.Ellerine sağlık.Nefis olmuş.Sevgiler...

1/06/2008 03:07:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 12:08:00 PM  

Post a Comment

<< Home