Friday, December 07, 2007

Kahveli Makaron

Bu tarifi simdilik karantinaya aliyorum, yorumlarda kotu bir sonuc haberi geldi cunku. Eger kahveli makaron yapmak isterseniz, daha onceki makaron tarifine bir tatli kasigi granul kahve ekleyebilirsiniz. Kendi yapacagim birkac denemenin sonucuna gore, ilerde karantinayi kaldirabilirim.

Itiraf edeyim ki, aklimda makaron yapmak filan yoktu. Aslinda, iki giris onceki tiramisunun intikamini almak arzusundaydim sadece. Onun icin de yenildikce gurese doyamayan guresci misali, asagida resmini gordugunuz tatliyi yaptim. Tarifi borcum olsun.

Bu sefer katlar arasinda mus degil, limon pelteli bir krema kullandim. Bundan artan 4 yumurta akini ise, dikkatsizlikle tezgahin uzerinde birakmisim. Ertesi gun onlari biraktigim yerde, ustu acik olarak bulunca, atmak yerine makaron yapmaga karar verdim. Zira, bu zamana kadar pek yaptigim bir sey olmasa da, okudugum bir cok kaynak, makaron icin, eskimis yumurta aklari kullanmayi tavsiye ediyordu. Bizim makaronda ilk tercihimiz cikolatali ama bu sefer degisik bir sey yapayim istedim. Kate Zuckerman'in The Sweet Life kitabindaki findik ve portakalli makaronlari kahveli-karamelli makaronlara cevirdim. Verdigimiz es, dost kahveli makaronlari begendi. Rana ise kahve lafini duyunca, sadece modellik yapmakla yetindi.

Dolgu olarak kullandigim dulce de leche, bir cesit karamel sosu. Burda condensed milk adiyla satilan koyultulmus sutun, renkleninceye kadar firinda pisirilmesi ile elde ediliyor. Arjantin kokenli bir lezzet oldugunu zannediyorum, ama artik burada da hazir olarak satilmaga basladi. Oldukca koyu oldugundan, icinde instant kahve eritilmis sicak sut ile biraz actim. Siz yerine kendi kivamli karamel-kahve sosunuzu kullanabileceginiz gibi, su linkteki kahveli, tereyag bazli kremayi da yapabilirsiniz.

  • 142 g badem unu
  • 4 yumurta aki (benimkiler 1 gune yakin oda sicakliginda bekledi.)
  • 227 g pudra sekeri
  • 1/4 tatli kasigi tuz
  • 1/6 bardak seker
  • Bir cimdik tartar kremi
  • 170 g dulce de leche, karamelli krema veya kahveli krema
  • 2 tatli kasigi instant kahve granulu (2 farkli yerde kullanilacak)
  • 2 tatli kasigi sicak sut
Badem ununuz, pudra sekerinin 1/2 bardagi ve 1 tatli kasigi kahve granulunu mutfak robotunuzda iyice incelinceye kadar cekin. Pudra sekerinin geri kalani ve tuzla karistirin.

Yumurta aklarini mikserinizin yagdan arinmis kasesine alin. Once orta hizla cirpmaya baslayin, kopuklenip, yumusak tepecikler olusunca, azar azar sekeri eklemeye baslayin. Butun seker eklenip, parlak ve sert tepecikler olusturan bir yumurta aki kopugu elde edene kadar devam edin. Kuru malzemeleri ekleyin ve sadece karisim tek renk alincaya kadar karistirin. (Kate Zuckerman, eger karisim cok sertse, yani kasik ucuyla kaldirildiginda, bicimini muhafaza ediyorsa, biraz daha karistirarak, kopugu sondurmeyi tavsiye ediyor. Ama fazla karistirilirsa da, karisimin civiklasacagi goz onunde bulundurulmali. Makaronlar, yumurta aki kopugunun kontrollu sekilde sondurulmesiyle, baska yumurta aki bazli kurabiyelerden, mesela bezeden ayriliyorlar.)

Iki firin tepsisini pisirme kagidi ya da silikon tepsi altligiyla kaplayin. (Silikon tepsi altliginiz yoksa, almanizi tavsiye ederim. Silikon kalip kullanmamakla beraber, silikon spatulalarim ve tepsi altliklarimdan fevkalade memnunum.) S1kma tupune doldurdugunuz makaron hamurunu, 3 cm capinda daireler seklinde, aralikli olarak, firin tepsilerinize s1k1n. Tepsileri masaya bir kac defa vurarak s1kma sirasinda olusan hava kabarciklarindan kurtulun. Makaronlarin yuzeyinde, hala goze gorunen delikler varsa, hafif islattiginiz parmaginizla kapatmayi deneyebilirsiniz. Bundan sonra makaronlarinizi 1 saat kadar (ya da gerekiyorsa daha fazla) kurumaya birakin. Dokundugunuzda, hamur parmaginiza sivismaz duruma gelince, onden 175 C ye isitilmis firinda 13-15 dakika pisirin. Ben tepsileri teker teker pisiriyorum. Siz bir defada ikisini de pisirmek isterseniz, ilk 8 dakikadan sonra, ustteki tepsiyi alta, alttakini ise uste alin.

Dolgu icin, kahveli krema ya da karamelli krema hazirladiysaniz, malzeme listesindeki 1 tatli kasigi kahve granulu ve 2 tatli kasigi sicak sute ihtiyaciniz olmayacak. Ilinan makaronlari buyukluklerine gore esleyip, aralarina krema surup kapatabilirsiniz. Eger dulce de leche kullaniyorsaniz, 1 tatli kasigi kahve granulunu, 2 tatli kasigi sutte eritin ve bu karisimla, dulce de lecheyi acin. Ihtiyaca gore daha sut ekleyebilirsiniz. Daha sonra bu karisimla makaronlarinizin arasini doldurun ve iki makaron yarisini, aralarindaki dolguyu goze gorunur bicimde tasiracak sekilde, birbirine dogru bastirin. Ister hemen yeyin bu guzel kurabiyeleri, ister biraz buzdolabinda bekletip, kurabiye ve kremasi birbiriyle lezzet alisverisinde bulunduktan sonra...

Bu tariften bir de sunu ogrendim: Makaronlar agzi s1k1ca kapali bir kaba konup, buzlukta 1 ay muhafaza edilebiliyormus. Yapimlarinin vakit aldigi goz onunde bulundurulursa, fazla sayida yapilmalarini gerektiren durumlarda, buyuk bir kolaylik sagliyor dondurulabilme ozelligi.

49 Comments:

Blogger munevver said...

Zinnur, benim yaptıklarım da genellikle eski aklardan oluyor.

Sormak istediğim bir husus var. Senin daha önce verdiğin ölçülerle karşılaştırdım da. 4 ak kullanmışsın. Buna karşılık 142 gr badem, 227 gr. pudra şekeri var. Halbuki 2 yumurta akı için 113 gr fıstık ya da badem, 1 1/4 cup şeker ( 200 gr. yaklaşık ) kullanıyorduk. Bu ölçüyle istenilen koyuluk sağlandı mı?

O zaman, buradan da anladığım, badem miktarı da önemli ama, makarondaki en önemli noktanın yumurta akının iyi çırpılıp sertleşmesi ve kurabiyenin iyi kurutulması oluyor.

Karamel kremalı, kahveli yapılışına bayıldım. Hemen denemem lazım. Eline sağlık arkadaşım.

Sevgiyle,
Nane Limon

12/08/2007 10:31:00 PM  
Blogger zinnur said...

Munevver'cigim, bu makaronlar daha once yaptiklarima kiyasla daha az sekerliydi. Acikcasi, oncekiler bazen bana cok tatli geliyordu. Kivam bu olcuyle tamamdi, ama sunu da soylemeliyim ki, yumurta aklari, buzdolabinda degil, oda sicakliginda, ustu acik olarak bekleyince epey hacim kaybediyorlar. Daha az badem ve seker gerekmesi biraz da bundan olabilir. Diger tarifi defalarca denedim, bunu sadece bir defa yaptigim icin arkasinda hic tereddutsuz duramiyorum su anda. Fakat bu temel tarifle birkac deneme yapmayi planliyorum onumuzdeki gunlerde. O zaman daha rahat sonuclar cikarabilecegim. Bu arada, yeni aldigim bir kitapta bir makaron tarifi daha buldum, ondaki olculer soyle: 2 yumurta akina 140 g badem tozu ve 240 g pudra sekeri kullanmis. 1 yemek kasigi da toz halinde yumurta aki eklemis. Buna karsilik yumurta aklarini sekersiz cirpmis. Bunun gibi farkli makaron tarifleri bulmak mumkun sagda solda.

Sonucta, senin gibi benim de tahminim, en onemli parametrelerden birinin, bezenin kivami oldugu yolunda.

Sevgiler,

12/08/2007 11:04:00 PM  
Blogger Yaren said...

Ne kadar güzel görünüyor,cokta lezzetlidir mutlaka.Ellerine saglik.Iyi pazarlar.

12/09/2007 05:26:00 AM  
Blogger sekergibi said...

sevgili zinnur,
senin öncekki makaron tarifinle bende makaron yaptım.
harika oldu ellerine sağlık.
tarifi yarın falan yayınlicam sanada sorum olacak. cevaplarsan sevinirim.

12/09/2007 09:00:00 AM  
Blogger Begüm said...

Bizi makaronlarla tnıştırdığınız için teşekkür ederim.Çok güzel bitarif.Ellerinize sağlık.Ayrıca blogunuzda çok güzel.Selamalr..

12/09/2007 10:14:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur Hocam, her zamanki gibi ellerinize saglik.

Dulce de leche'nin Turkce karsiligi "sut receli" olabilir - Kedili Mutfaklar'da Oya Hanim confiture de lait/dulce de leche icin "sut receli" deyimini kullanmisti. (umarim dogru hatirlamisimdir - epey bir zaman oldu o yaziyi okuyali)

Yiyenlere afiyet olsun, mankenlik yapanlara da sevgiler,

itir.

12/09/2007 11:59:00 AM  
Blogger Gönül said...

ellerinize sağlık çok lezzetli olduğu her halinden bellii...bişi sormak istiyorum..badem unu nedir??? kavrulmuş bademmi robotta çekilecek yoksa çiğ bademmiii ve soyulavakmı robrta atmadan önce..yada hazır olarak satılıyormu...cevaplarsan sevinirim sevgilerimle

12/09/2007 12:05:00 PM  
Blogger zinnur said...

Yaren, cok tesekkur ederim. Tadlari guzeldi gercekten. Simdi ahududulusunu denemek istiyorum, bakalim olacak mi?
Sevgiler,

12/09/2007 03:02:00 PM  
Blogger zinnur said...

Tulin, cok sevindim iyi sonuc almana. Makaronlarini tatmaya gelirim artik yarin. Sorun bildigim bir seyse severek cevaplarim tabii ki.
Sevgiler,

12/09/2007 05:22:00 PM  
Blogger zinnur said...

Begum, paylasmak guzel bir sey. Ben de size tesekkur ederim nazik yorumunuz icin.
Sevgiler,

12/09/2007 05:24:00 PM  
Blogger zinnur said...

Itir, guzel dusunmus Oya. Neticede sekerli sutun pisirilerek koyulastirilmasindan elde ediliyor dulce de leche. Yine de gormeyen biri icin, sadece isimden nasil bir sey oldugunu hayal etmek guc, degil mi?
Sevgiler,

12/09/2007 05:26:00 PM  
Blogger zinnur said...

Gonul,badem unu dedigim, cok ince cekilmis badem. Kavrulmus ya da cigden olmasi, kabuksuz ya da kabuklu olmasi senin zevkine kalmis. Ilki tadi, ikincisi goruntuyu etkiler biraz ama sonucu degistirmez. Benim kullandigim (burda hazir bulunabiliyor), cig kabuksuz bademden yapilmis.
Sevgiler,

12/09/2007 05:33:00 PM  
Blogger nes-kafe said...

en sonunda bir cesaret denicem bende inşallah becerebilirim :)

12/10/2007 12:12:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Yine enfes iki görüntü..İçim açıldı , daha fazla iştahlanmadan gidiyorum ve kocaman öpüyorummmm

12/10/2007 12:46:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur

Bunları en kısa zamanda deneyeceğim.
Ahududulu denemek istediğini yazmışsın. Burda narçiçeği diye birşey var. Çayı yapılarak içiliyor ve rengi çok kırmızı oluyor. Kurutulmuş bir bitki. Acaba onu robotta çekerek makarona eklesek kırmızı olurmu diye düşündüm. Ara kremasıda ahududulu olur. Biliyor musun bu bitkiyi?

12/10/2007 06:12:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nes, bence de dene. Goruntusu tam istedigin gibi olmazsa bile, bademli bezenin tadi kotu olabilir mi hic? Eminim ziyan olmaz. Ya bir de olursa.. :)
Sevgiler,

12/10/2007 07:19:00 AM  
Blogger zinnur said...

Burcin'cigim, olmadi boyle, yine beklerim :)
Sevgiler,

12/10/2007 07:21:00 AM  
Blogger zinnur said...

Bence dene Fatos, bu yolda hersey mubah :) Ben bilmiyorum nar cicegini, ama eger tahmin ettigim gibi, eksimsi tadi da varsa, pek guzel olur gibi geliyor. Muhim olan, bezenin kivaminin sulanmamasi. Bu nedenle eklenen malzeme, toz gibi oldukca basarili olursun diye tahmin ediyorum.
Sevgiler,

12/10/2007 07:27:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur
Dün akşam kahveli makaronu denedim. Sonuç facia :-(((((((((
Ölçüleri mutfak tartısıyla ölçtüm. Yumurtalarım büyük gelmiş olabilir. Çok iyi çırptım ve krem tartar ekledim. Ama çok sıvı oldu. Çok yayıldılar ve hiç makarona benzemediler. Kremasınada buttercream deki tereyağını biraz azaltıp çikolata ekledim. Kremanın tadı güzeldi. Ama ben gene eski tariflerinle devam edeceğim.

12/11/2007 01:15:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcum tarifi karantinaya almışsın...
Ama seninkiler çok güzel görünüyorlar. Mutlaka benim yaptığım bir hatadan kaynaklanmıştır benim sonucum. Hiç kurumadı çünkü 2 saat sonra bile. Yumurtalarım iriydi bayağı. Yada badem çok ince olup eleyebileyim diye çok çektim. Yağlanmış olabilir belki.
Seninkiler kusursuz görünüyor.Bir tek benim beceriksizliğimle tarifinin karantinaya alınmasına kıyamam :-(((((

12/11/2007 03:54:00 AM  
Blogger munevver said...

Fatoş Hn.
Ben de sizin gibi düşünerek, deneme yapmıştım geçen hafta. Çayını içtiğimiz nar çiçeğini havanda dövdüm. Bir tatlı kaşığı toz malzemeye ekledim. ( 1 yumurta akından denemiştim ) Ama hiç farketmedi. Beklediğim pembe renk olmadı. O güzel renk, suyu görünce ortaya çıkıyor. Yumurta akı o rengi çıkartmaya yetmiyor. Belki daha çok koymam gerekirdi. Siz de deneyin isterseniz. Belki sizinki olur.

Zinnur'cuğum, ben de deneyimimi paylaşmak istedim, affına sığınarak.

Sevgiyle,
Nane Limon.

12/11/2007 04:40:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Münevver Hanım

İyi oldu yazdığınız. Bende boşuna denemeyeyim o zaman. Artık başka birşey buluruz pembe renk için. Teşekkürler söylediğiniz için.

12/11/2007 04:46:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Fatos, oncelikle aldigin kotu sonuca gercekten uzuldum. Kendi basima da bircok kereler geldigi icin neler hissettigini cok iyi anliyorum, zaten bir suru detayi ve hazirligi olan bir tarif, malzemesi pahali, ustune bir de sonuc kotu olunca cok can s1k1yor. Sonra sunu soyleyeyim ki, onceki makaron tarifini bircok denemeden sonra koydugum icin icim rahatti. Bunu sadece bir defa denedim. Ustune Munevver yorumlarda bir onceki tarifle arasindaki malzeme farkina dikkat cekince, icime zaten bir kurt dusmustu. Yeni denemeler yapmaya kararliydim. En son olarak da senin sonucun eklenince, karantina kacinilmaz oldu. Nasilsa bircok kisi icin calisan bir tarif var elimizde, o bir zaman daha referansimiz olsun.

Bu arada, yorumlarindan anladim ki, sen de tehlike canlarini gormussun, cunku makaron hamurunun nasil olmasi gerektigini tecrubelerinden biliyorsun. Bir dahaki sefer, isler yolunda gitmedigi zaman, tarife degil, kendi tecrubene kulak ver bence. Bu son tiramisu faciamda ben de bunu iyice anladim.

Sevgiler,

12/11/2007 05:46:00 AM  
Blogger zinnur said...

Rica ederim, Munevver'cigim, cok iyi yaptin tecrubeni paylasmakla. Bilgi paylasa paylasa artiyor. Blog olayinin guzelligi bu.
Sevgiler,

12/11/2007 05:49:00 AM  
Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Zinnur'cuğum,
Makaronlar her zamanki gibi olağanüstü güzellikte görünüyor. Tadına bakmayı da öyle çok isterdim ki. İlk fırsatta denemeyi düşünüyorum.
Ayrıca seni yeni başlayan hoş bir oyun için mimledim. Cevaplamak istersen detaylar blogumda.
Sevgiler kocaman,

12/11/2007 06:04:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

şu tarifin arasına krema olarak şu linkteki tarif sence nasıl olur

12/11/2007 09:55:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

linki vermeyi unuttum

http://www.nes-kafe.com/index.php?s_id=590

12/11/2007 09:55:00 AM  
Blogger zinnur said...

Burcin, begendigine sevindim. Umarim ilk denemende basarili olursun, boyle sansli insanlar var blog camiasinda :)

Davet ettigin oyun icin de tesekkur ederim. Ilk firsatta yazacagim.
Sevgiler,

12/11/2007 01:08:00 PM  
Blogger zinnur said...

Melike, makaronlarin aralarindan akip gitmeyecek koyulukta bir karamel sosu olmasi lazim. Resimde gorunen, benim kullandigimdan biraz daha sulu gibi, resim sicakken mi, soguyunca mi cekildi bilmedigimden bir sey soyleyemiyorum.
Sevgiler,

12/11/2007 01:10:00 PM  
Blogger DİDEM ÖZCAN said...

Müthiş bir lezzet olduğuna eminim. Gözümü karartıp deneyeceğim artık ben de:)) Her sayfanıza geldiğimde makaron tariflerine bakmadan geçemiyorum:)) Bana bir cesaret gelmesi lazım galiba:))
Ellerinize sağlık,
Sevgiler....

12/11/2007 01:39:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

valla zinnur abla abla ben ilk denememeyi yapmıştım hatırlarsan yazın yazışoyorduk iyikide seni dinleyip yapmıştım misafirlere çıkarmadım ama teyzem gelince annem denemeler yapıyor falan anlattı bana çok güldüler o zaman yaptığım bir hata vardı malz. robottan çektikten sonra yumurta akına katarken bu kadarı fazla gelir deyip katmadım şimdi çikolatalı makaron tarifini okuyunca malz. çok gelebilir ama siz yinede katın yazını görünce çok güldüm kendime
şimdi yine bir cesaret deniyim diyorum münevver hanım sıcak çikolatalı kek tarifini deneyince yumurta akları kalıyor en iyisi bir deneme daha yapıyım birde youtubede macaron yapımını anlatan ingilizce bir video buldum orda çok ilginç gelen şeyler var mesela
yumurta akından önce kırmızı bir hamur yapıp sonra diğeriyle buluşturuyor birde tepsi ile yağlı kağıt arasına bir kaç yere macaron hamurundan sıkıyor fırından çıkardıktan sonra fısfıslı bir şişeyle su püskürtüyor neden olduğunu anlayan varmı?bütün bunları yaptıktan sonraki görüntü çok süper inşallah benimde ikinci denemede öyle güzel macaronlarım olur
linki şurda
http://www.youtube.com/watch?v=BAH1BGhx_xU&feature=related

12/12/2007 12:45:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

annemlere inat başarıcam bu macaron işini yazarken birkaç yerde yanlış yazmışım afedersiniz şimdi sormak istediğim birşey var mesela ben fıstık pudra şekeri falan robotta çeksem bir iki gün sonra yapsam nasıl olur

12/12/2007 12:47:00 PM  
Blogger Mutfaknotlari said...

çok güzel olmuş ama ben bi türlü cesaret edipte yapamadım şunları
kahveli olması fikrinede bayıldım kahveyi çok severim
yaparsam sonucu gelip yazarım

12/13/2007 12:57:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Melike Hanım

Şimdi izledim videoyu. Gerçekten çok güzel görünüyorlar. Ama yapım aşaması farklı. İlk etapta içine ekledikleri sıvının ne olduğunu anlamadım. Birde yumurtaya şeker yerine şerbek katıyorlar. Kağıdın altına hamur sıkma sebebinin kağıdı sabitlemek olduğunu düşünüyorum. Çünkü kağıt bendede hep kalkıyor ve üzerine gelen makaronları bozuyor. Fısfısla su serpmesinin sebebi de makaronları kağıttan kolay ayırabilmek için olduğunu düşünüyorum. Hamurun kırmızı olması içinde sanırım frambuaz aroması yada kırmızı gıda boyası koymuşlar. Makaronların tepside bekleme süresi, fırın ısısı, süresi ve kremanın yapılışı gibi detayları vermemişler. Ama maharetli ellerin bu işi ne kadar kolay yaptığınada hayran olmamak elde değil. Ben çok uğraşıyorum azıcık malzemeyle. Şimdi belki bu tekniğide Zinnur dener ve bizde ondan öğreniriz. Makaronun tadı tüm uğraşılara değer çünkü..

12/13/2007 12:58:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

fatoş hanım merhaba sanırım siz en az 50 deneme yapan pasta günlüğüm blogun sahibisin değilmi yanlış hatırlamıyorum dimi
ilk etapta kattığı şeyin yumurta akı olduğunu düşünüyorum
siz hiç daha önceden çektiğiniz pudra şekeri artı fıstığı çektikten sonra beklettinizmi yoksa hemen mi yaptınız

12/13/2007 07:26:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

bakın iki link daha buldum ilki geçen sefer verdiğim linkteki metodla yapıyor diğeri bizim yaptığımız yönteme benziyor

http://www.youtube.com/watch?v=PWzbvmqnvEg

http://www.youtube.com/watch?v=SHcIE0higBM

12/13/2007 08:39:00 AM  
Blogger PASTRY CHEF FATOS SULUK said...

Arkadaşlar...Melike hanım....Burada yorum yazan "Fatos" hanım "Pasta Günlüğüm" blogunun sahibi degil...Yani ben degilim...Fatos'lar karıştı sanırım...www.pastagunlugum.blogspot.com blogunun sahibi Fatoş, yani ben evet dogrudur coook fazla makaron denemem oldu...Burada şimdi kahveli makarona ilk kez yorum yazıyorum...Ben denemedim, henüz bu tarifi..Benim makaron başarısızlıgım tamamen yapılan yanlışlıklarım ve şanssızlıklarım yüzündendi..sanırım sorunlar coook büyük ölçüde halloldu...Zinnur'cugum senin blogunu takip eden sanırım 2 Fatoş var..Ben enlerin makaronzedesi Pasta Günlüğüm'ün sahibi Fatoş'um...sevgiler...

12/14/2007 12:35:00 AM  
Blogger PASTRY CHEF FATOS SULUK said...

Sevgili Melike, ben de şimdi seni başka Melike sandım bak...Meğer bizim gruptaki Melike'ymişsin...Siz benim maceraları biliryorsunuz zaten...Bak, verdigin video linklerinden en kolay ve sorunsuz olanı en son yazdıgın; http://www.youtube.com/watch?v=SHcIE0higBM
Buradakileri aynen uygularsan, herşeyiyle ve birde dogru fırın ısısını bulursan kesinlikle sorun olmayacagını düşünüyorum...Zinnurcugum'un tarifleri kesinlikle çook başarılı.ilk fırsatta kahveliyi'de deneyecegim...
Melikecim, yumurta akını acayip iyi çırpman gerekir..yoksa hamur kıvamı kurularla birleşince kendini burakıyor..bu cok önemli....

12/14/2007 12:49:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

evet ben gruptaki melikeyim çok pardon yanlış anlaşılmalar için

12/14/2007 04:27:00 AM  
Blogger zinnur said...

Pastacirapunsel, malzemeyi az tutarak dene bence de. Yarim olcu yaparsan, iyi olmasa da sonuc, fazla malzeme ziyan etmemis olursun. Zaten iyi olmasalar da afiyetle yeniyor makaronlar cogu zaman.
Sevgiler,

12/14/2007 05:48:00 AM  
Blogger zinnur said...

Melike, vidyo klibi icin tesekkurler, ilgiyle izledim ama biraz farkli bir yontem kullaniliyor, demek endustriyel olunca boyle yapiliyor. O kadar makaronu bir arada gormek cok ilginc geldi. Evde 15 er 20 ser uretiliyor ancak. Fransizca oldugu icin anlayamadim. Bir ara kizimi esir alip ona cevirtireyim. youtube da Ingilizce makaron klibi arayip bulamadim. Belki ben bir tane yapip koyarim :)
Paylastigin icin tesekkurler.

12/14/2007 05:53:00 AM  
Blogger zinnur said...

Melike, bu soruna biraz once yazdigim emailde de cevap verdim zaten, ama yorumu okuyacak baskalari olabilir diye braya da yazayim. Evet, onceden cekebilirsin. Yalniz beklerken topaklanma ihtimaline karsi, yumurta aklarina eklerken, yine eleyip ekle.
Sevgiler,

12/14/2007 05:54:00 AM  
Blogger zinnur said...

Melike, sen cok caliskan bir ogrenci ciktin, ben arayip bulamamistim. Bir bakayim sunlara :)

12/14/2007 05:55:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, butun tahminlerine katiliyorum. Kagidi sabitleme fikri cok guzel. Gerci ben silpat kllanmaga basladigimdan beri, hem sabitlemeden, hem de makaronlari kagittan kurtarma derdinden kurtuldum. Alta, tepsi sicakken sikilan su, dedigin gibi makaronlari kolay kurtarmaga yariyor. Ayni teknigi P. Herme'nin kitabinda okumustum ve hatta onceki makaron iletisine yazmistim diye hatirliyorum. Fakat silpat firin altligi bulursaniz bu is de cok kolay oluyor.
Sevgiler,

12/14/2007 05:59:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Fatos'lar ve Melike (nam-i diger Cici Prenses), benim yorumlara cevap veremedigim bir surecte pek guzel yardimlastiniz ve haberlestiniz. Bu arada Melike de ikinci denemesinde bence gayet basarili olmus. Iste bu da isbati. Soyledigine gore, resmini koymadigi bir kisim makaronu fazla eteklenmis (evet, boyle bir problem de olabiliyormus), ama bir sonraki denemesinde onu da halleder sanirim. Beraberce ustalasiyoruz makaron konusunda.

Hepinize sevgiler,

12/14/2007 06:09:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

senin daha koyu bir sos olması lazım demenin sebebini anladım yaptığım sos çok akışkan olduğu için ancak biraz bekledikten sonra kullanılacak kıvama geldi

ben bu makaron işine başlamadan önce türkçede olsa fazla tariflere göz gezdirmedim çünkü senin şu sözlerinden çok etkilendim(Isin garip tarafi makaron yapimi hakkindaki bir suru sey okuyup aklimi karistirmasam tahmin ediyorum ki ilk seferde basarili olabilirdim. Cunku aslinda gercekten kolay makaron yapmak) bu sözlerine uyup başka hiçbir yerde makaron tarifi aramadım vede gerçekten güvenilir kaynaklardan olmayan tarifleri hiç denemiyorum sadece püf noktalarını not ediyorum

birde zinnur abla ben bu denemede
1 bardak+bir bardağın göz kararı dörtte biri kadar pudra şekeri kurdum fıstığıda (çeklmiş olduğu için)1 bardak+2kaşık şeklinde kurup robotta çektim(mutfak tartım olmadığı için böyle ayarladım yanlız şunu atladım robotta çektikten sonra elerken yarım bardağa yakın fıstık çok iriydi bende onları içine eklemedim belki sorun olur diye)bana biraz tatlı geldi acaba o fıstıkları ayırdığım içinmi yoksa makaron zaten tatlı bir kurabiye çeşitimi?mailde sormayı unuttum bir fiske tuz 3 parmak arasında kalan miktara deniyor dimi dün bunu ayarlıyamadığım için eklemedim

sende bir videoya çekip ingilizce yada türkçe kursan ne iyi olur ama tek başına viedoya çekmek seni hayli uğraştıtırır zeynepten yardım alman gerekebilir video blog işine bir el at yaparsan sana şöyle yeni bir site başlığı bulmak lazım ZİNNUR İŞ BAŞINDA
gerçekten yardımların için çok çok teşekkürler
ve fatoşa da yazdığı açıklayıcı maili için teşekkürler
çok uzun yazdım
herkese sevgiler

12/14/2007 09:19:00 AM  
Blogger Ferah Gülşen said...

Hayalimde hep renkli renkli makaronlar yapmak var ama daha cesaret edipte yapamadım. Şimdi bi de kahveli eklendi iyi mi? :)). Eline sağlık.

12/14/2007 03:20:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Melike Hanım
Uzun zamandır internete giremiyordum , burda bir Fatoş karışıklığı olmuş. Gerçi sorun çözülmüş ama bende yazayım dedim. Benim bir bloğum yok. Fıstıklarıda bir keresinde akşamdan çekip dolaba kaldırmıştım ve ertesi gün kullanmıştım. sorun olmamıştı ama daha çok beklerse bilemiyorum, zinnurun dediği gibi topaklanma olabilir. Kolay gelsin denemelerinizde.

12/24/2007 01:43:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 11:02:00 AM  

Post a Comment

<< Home