Sunday, November 25, 2007

Beni Catir Catir Catlatan Tarif

Dun Kaynana Catlatan Tarifler gibi yaratici bir temasi olan yemek etkinligimizin son katilim gunuydu. Etkinligin evsahibesi olan Lalecik simdi epey mesgul olmali, kendisine kolaylik diliyorum. Bu etkinlige katilmayi cok istedim ama olmadi. Bir gun gec de olsa, tarifimi yayinliyorum.

Aslinda sizinle paylasacagim tarif, Nezahat annemi hayatta catlatmaz, olsa olsa ozendirirdi. Kendisi seker hastasi oldugu icin, bu tip tatlilara hic yanasmamasi gerekiyor, ama muzip muzip gulup, gozumuzun icine baka baka, "azicik tadayim" demesiyle meshurdur aile icinde. Fakat Nezahat annem icin calismasa da, tarifin catlatma ozelligi gayetle mevcuttu; zira iki defa denememe ragmen tatliyi tarifteki gibi yapmayi beceremedim ve cok canim s1k1ld1. Eh, ilerde kaynana olma potansiyelim de olduguna gore, bence tatli katilim sartlarini sagliyordu. Ayrica, alafranga bir tatli olmasi yonuyle de, sanirim etkinlige katilan peykekler, brovniler vs arasinda yabancilik cekmeyip, kabul gorecekti.

Bu tatliyi gecen Persembe Amerika genelinde kutlanan Sukran Gunu icin yaptim. Tarifini Bon Appetit adli yemek dergisinde buldum, derginin Aralik sayisinin kapak resmi de bu tarife aitti. (Benim kameramla yildizim hala barisik olmadigindan, tatlinin hakkini yememek icin, tatlinin dergi kapagindaki resmini ekliyorum buraya.) Kasede sunulan, beyaz cikolata muslu ve armutlu, Ingilizlerin Trifle'ina da, Italyanlarin Tiramisu'suna da benzeyen bir tatli bu. Yapimini iki gune yaymakta fayda var, zira meyvalarin ve musun hazirlanmasi bekleme sureleri iceriyor. Ben bu sefer kedidillerini hazir aldim, armutlari cesitli baharatlarla pisirdim ve kendi surubunda soguttum. Buralarda hersey yolunda gitti de, sira beyaz cikolatali musu yapmaga gelince isler sarpa sardi.

Bir dikkatsizlik yapip onceden ilinmasi icin buzdolabindan cikarmayi unuttugum maskarponu, tarifte oda sicakliginda olmasi belirtilmediginden, o haliyle musta kullanmaga karar verdim. Bir yandan cirpar, bir yandan da "koca Bon Appetit dergisi, soylemediklerine gore bir bildikleri vardir" diye kendi kendimi ikna etmege calisirken, korktugum basima geldi ve musum gozumun onunde kesildi. Burda bir hata, maskarponun obur malzemelere kiyasla soguk olmasiysa, digeri de diger malzemeyle cirpilarak karistirilmasiydi, ama ben bu asamada sucu daha ziyade isi farkina veriyordum.

Evde baska maskarpon olmadigindan, cikip markete gittim, yenisini aldim. Maskarpon yine soguktu tabii, bu sefer sicak suya koyup ilitmayi denedim, cunku kendi kendine sogumasi icin saatlerce bekleyecek ne zaman, ne de bende sabir vardi. Ilinmis maskarponla ikinci mus denememi de yaptim ve o da bir onceki akibetten kurtulamadi. Belki oncekine kiyasla daha az kesildi, ama yine de kesildi.

Bu kadar malzeme ziyan ettikten sonra, yenisini almaga cesaret edemedim artik. Evdeki (cok iyi kalite olmayan) beyaz damla cikolata ve kremayi kullanarak, klasik beyaz cikolatali musumu yaptim ve tatliyi tamamladim. Size tarifi dergideki gibi verecegim. Ama derginin yontemini degil, calisacagini dusundugum kendi yontemimi yazacagim musu hazirlamaniz icin. Kendim de ilk firsatta boyle denemek istiyorum. Tarifi okumaya ya da uygulamaya firsati olmayacaklar icin, kissalar sunlar:

  • Muslarda (ya da emulsiyon cinsi tum hazirliklarda) butun malzemenin ayni isida olmasina cok ozen gosterilmeli. Peynir kullaniliyorsa, cok onceden buzdolabindan cikartilip, oda isisina indirilmeli. Erimis cikolatanin yeterince sogudugu kontrol edilmeli.

  • Peynir iceren muslarda cirpma islemi mumkun oldugunca kisa tutulmali. Gerekiyorsa peynir ve krema ayri ayri cirpilip, sonra kasikla birbirine azar azar karistirilmali. Bir onceki maddede belirtildigi gibi, peynirin de kremanin da ayni isida olmasi, karistirma islemini kolaylastiriyor zaten.

Gelelim beni asil catlatan noktaya... Ben bunlari zaten biliyordum!!! Bildiginden faydalanmayan alimin, kutuphane yuklenmis esekten farki var midir? Beni en ziyade kizdiran nokta Bon Appetit gibi meshur bir derginin yaniltici bir tarif vermesi de degil, pahali malzemeleri cope atmis olmam da; catir catir catlamama sebep olan esekligimin tescil olmasi. Neyse, eskiden sadece okumakla bildigimi, simdi yasayarak gercekten ogrendim diyerek kendimi teselli ediyorum.

Yorumlarda Serpil, tatlinin tadini sormus. Bir arkadas toplantisi icin yapmistim ve ancak bir kasik tadabildim. O kadarcigindan anlayabildigim kadariyla, hafif ve guzeldi; nitekim arkadaslar da begendiler. Ama yukarda yazdigim gibi, tarife bire bir uyamadigimdan maskarponlu musla yapilsa nasil olurdu bilemiyorum. Ayni toplanti icin, bol cikolatali tarafindan bir de pasta yapmistim. En azindan benim icin, cikolatalinin golgesinde kaldi lezzet olarak. Ama meyvali, hafif tatlilardan hoslaniyorsaniz seveceginizi zannediyorum.

Tarifi de yarin eklerim artik. Tarifin Ingilizcesini burda bulabilirsiniz.

  • Baharatli Armutlar ve Surubu (tarifi asagida, 1 gun onceden yapilmasi daha uygun)
  • Beyaz Cikolata-Maskarpon Musu (tarifi asagida, 1 gun onceden yapilabilir)
  • 255 g yumusak kedidili biskuvisi (Bu miktar benim kabima fazla geldi.)
  • 2 bardak sut kremasi (Bunun da yarisi yetti.)
  • Arzu edilirse sut kremasini tatlandirmak icin 1 yemek kasigi pudra sekeri
  • Arzu edilirse suslemek icin 1/4 bardak zencefil sekerlemesi
  • Beyaz cikolata bukleleri

20 cm capindaki cam kabinizin altini, yuvarlak yuzleri alta gelecek sekilde kedidilleriyle kaplayin. Goruntunun daha guzel olmasi icin, kedidillerini, meyvayi ve musu hep kenarlarda daha kalin olacak sekilde koymakta fayda var. Kedidillerini armut surubuyla islatin. Uzerine musun yaklasik ucte birini yayin ve armut dilimlerini, kivrik kenarlari kasenin kenarina gelecek sekilde, musun uzerine yerlestirin. Bu islemi 2 defa daha tekrarlayin. Bu asamada tatlinizi strecleyip, birkac saat ya da bir gece buzdolabinda dinlendirin. Servisten once, kremayi, arzu ederseniz pudra sekeri ilavesiyle cirpin ve tatlinizin uzerini, kalan armut dilimleri, cirpilmis krema, zencefil sekerlemesi ve beyaz cikolata bukleleriyle susleyin.

Baharatli Armutlar ve Armut Surubu icin:

  • 3 bardak su veya meyva suyu
  • 2 bardak armut suyu veya nektari
  • 1 1/4 bardak seker
  • 12 adet kakule tohumu, daha cok lezzet vermesi icin hafifce berelenerek kullanilacaklar
  • 4 kucuk parca zencefil (2 ila 2 1/2 cm capinda, birkac milim kalinliginda)
  • 2 tarcin cubugu, ortadan ikiye kirilacaklar
  • 5 tane kabuklari soyulmus, olgun fakat cok yumusamamis armut

Armutlar disindaki malzemeyi bir tencereye alin. Orta ateste, sekeri eriyinceye kadar karistirarak pisirin. Bu asamada armutlari ekleyin, altini biraz kisip, kapagini kapatin ve armutlar bir bicakla rahatca delinebilir duruma gelinceye kadar (yaklasik 35 dakika) pisirin. Sureyi fazla uzatip, armutlarin fazla pismesine firsat vermeyin. Armutlari surubuyla birlikte en az 3 saat sogutun.

Bu bekleme suresi sonunda, armutlari suruptan cikartin. Surubu orta ateste, hafifce koyulasip, 1 1/2 -2 bardaga ininceye kadar kaynatin. Yaklasik 15 dakika aliyor bu islem. Sonra surubu suzgecten gecirerek, isi biten baharatlardan kurtulun. Surubu sogutun, armutlari tekrar suruba katin ve kullanilincaya kadar buzdolabinda bekletin.

Tatlida kullanmadan once armutlari ikiye kesin, cekirdek yataklari ve saplarini ayiklayin ve dilimleyin.

Beyaz Cikolata-Maskarpon Musu icin:

  • 198 g beyaz cikolata, kucuk parcalara kesilmis olacak
  • 1/3 bardak armut nektari
  • 1/4 bardak su
  • 1/2 vanilya cubugu, ortadan ikiye kesilecek
  • 226 g maskarpon peyniri, oda sicakligina ilitilacak
  • 1 bardak sut kremasi

Beyaz cikolata, armut nektari ve suyu bir sahana alin. Ben mari usuluyle cikolatanin sivi icinde, puruzsuz sekilde erimesini saglayin. Oldukca sulu bir karisim elde edeceksiniz. Vanilya cubugundan bicakla siyirdiginiz vanilya tohumlarini cikolatali karisima katip, karistirin. Oda sicakligina ilitin. Maskarponu soyle bir karisacak kadar cirpin. Beyaz cikolatali karisiminizi azar azar uzerine dokup, telle, spatula veya catalla karistirin. Ote yanda kremayi cirpin, cok kati olmasin, zira peynir karistirildiginda, zaten gerekli sertligi saglayacak. Peynirli cikolatali karisimi ve cirpilmis kremayi, spatula ile, sadece iki malzeme butunlesinceye kadar karistirin. Buraya kadar kesilme yasamadan geldiyseniz, musunuz hazirdir, aferin size!


31 Comments:

Blogger Cafe Gusto said...

Zinnurcuğum lezzetinden bahsetmemişsin hiç.Peki bu uğraşa rağmen tadı nasıl oldu tadı?Ellerine sağlık.sevgiler...

11/26/2007 07:58:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ellerinize saglik, eminim cok nefis bir tatli olmustur.
Catlama konusuna gelince: Bazen catlamadan, catirdamadan olmuyor. Hem catlayinca alimin alasi oluyoruz! Oyle degil mi? :)

Itir.

11/26/2007 08:14:00 AM  
Blogger Dilek'ce said...

Cok zarif-tatli icin bu sifat türkcede kullanilir mi ki?- bir tatliymis! Baharatli armut, beyaz cikolata kulaga cok hos ve lezzetli geliyor. Herseye ragmen eline saglik!

11/26/2007 09:22:00 AM  
Blogger zinnur said...

Serpil'cigim, evet, hic bahsetmemisim. Sen hatirlatinca ekledim. Hafif ve lezzetliydi ama yapim sureci epey acili oldugundan, o kadar masraf ve zahmete degdi mi emin degilim.
Sevgiler,

11/26/2007 10:13:00 AM  
Blogger zinnur said...

Itir, sagol. Tatli guzeldi gercekten, ama bu tur tatlilar icinde yedigim en guzeliydi diyemem. Belki armut en sevdigim meyvalardan olmadigi icindir. Dediginde haklisin: bazi seyler ancak catlayarak ogreniliyor. Umarim bu seferki dersi artik unutmam.
Sevgiler,

11/26/2007 10:15:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sagol Dilek'cigim, goruntu de zarifti, zaten asil ona vurulduydum. Bak kapaktaki resmi surada.
Sevgiler,

11/26/2007 10:18:00 AM  
Blogger NiNo said...

Lütfen Esra için Kevgir’de yer almak istiyorsanız alttaki yazıyı okuyun ve tercihinizi yorumla belirtmek için Selen‘i ziyaret edin. Teşekkürler.

Biliyorsunuz ki üç gün önce hepimiz sevgili Esra ile vedalaştık. Esra’nın Zerrin ile birlikte hazırladığı, tariflerinin dışında bize en güzel hediyesi Kevgir dergisi oldu. Kevgir Aralık sayısına kavuşmamıza da sayılı gün kaldı. Zerrin’in önerisiyle biz de istedik ki bu yeni sayı Esra’ya hediye gelsin. Onun sevdiği yemekler, onun kendi tarifleri bizim uygulamalarımız ile yeni sayıda yer alsın. Hüzünlü, mutsuz yazılar değil, mutlu, güzel anılarla dolu eğlenceli bir sayı olsun, Esra’yı gülümsetelim ve sevindirelim. Düşünün ki bu ona bir veda değil sürpriz hoş geldin hediyesi. Esra ile tanışmanızdan, komik anılarınızdan, yorumlaşmalarınızdan, paylaştıklarınızdan bahsedin. Fazla bir paylaşımınız olmadıysa da tarifini o kadar lezzetli pişirin ki anısız da olsa ondan bir aferin kapın.

Önümüzde sadece 2 gün var. Bu iki gün içinde aşağıdaki listeden seçeceğiniz yemeği pişirip fotoğrafını da çekerek yazınızla birlikte “esraicin@gmail.com” adresine mail atın. Listedeki her kategoriden seçim yapabilirsiniz. Tariflere ulaşmak için başlıklara tıklayabilirsiniz.


Sizden tek ricam seçim yapınca yorum ile tercihinizi iletmeniz. İKİ seçim yapın ki biri sizden önce davrandıysa ikinci tercihiniz size verilsin. Yarın sabah 09.00 itibariyle kişiler ve yemekler listesi hazır olacak. Mail atmak için son gün ve saat de 29.11.2007 Perşembe akşam saat 21.00. Bu tarihten sonra gelecek mailler maalesef kabul edilmeyecek.

Lütfen yandaki banner’ı sayfanıza koyarak herkesi bu faaliyetten haberdar edin ve detaylar için banner’a tıklamalarını rica edin.

Haydi! Esra’ya yüreğindeki kocaman sevgisine layık olduğumuzu gösterelim.


ÇORBALAR
1) Yayla çorbası


ANA YEMEKLER
1) Kuzu tandır
2) Kuzu haşlama
3) Hamburger
4) Biber dolması
5) Kabak dolması
6) Lahana Sarması
7) Yoğurtlu Köfte
8) Hasanpaşa köftesi
9) Fırında karışık kızartma
10) Paşa kebabı
11) Poşette tavuk ve peynirli makarna
12) Yufkada tavuk
13) Patatesli tavuk
14) Mantarlı tavuk
15) Kıymalı patlıcan
16) İçli köfte
17) Karnıyarık
18) Tavuk köfte ve patates püresi
19) Köfte çeliği
20) Köfte kebabı
21) Poşette köfte
22) Et sote
23) Shoarma
24) Rulo köfte
25) Poşette tavuk
26) Kıymalı patlıcan
27) Tavuk pane
28) Patlıcan Kebabı

SALATALAR
1) Basit kumpir

MAKARNALAR
1) Tavuklu makarna
2) Köfte ve makarna
3) Kıymalı makarna

PİLAVLAR
1) Bulgur pilavı ve cacık
2) Tavuklu erişte pilavı
3) Bulgur pilavı
4) Tavuklu pilav

BÖREKLER
1) Kıymalı patatesli börek
2) Kol böreği
3) Peynirli kızartma börek
4) Etli börek
5) Köfteli börek
6) Rulo börek
7) Bohça böreği
8) Sultan kebabı (böreği)
9) Tandır böreği (gözleme)
10) Rulo patatesli börek

EKMEKLER
1) Brioche (Fransız ekmeği)


HAMUR İŞLERİ
1) Peynirli pamuk poğaça
2) Trabzon kıymalısı
3) Şekerpare
4) Hazır yufkadan baklava
5) Minik pizza
6) Minik kıymalı pide
7) Et burger
8) Açma
9) Krep parizyen
10) Pizza
11) Zeytinli Rulo
12) Patates mücver
13) Mayalı poğaça
14) Haşhaşlı çörek

KEK VE MUFFINLER
1) Cevizli ve üzümlü kek
2) Browni muffin
3) Pudingli, meyveli ve damla çikolatalı kek
4) Peynirli ve Zeytinli muffin
5) Muzlu muffin
6) Çikolatalı ve kremalı muffin
7) Browni
8) Kekstra
9) Fındıklı ve çikolatalı muffin
10) Sucuklu muffin
11) Reçelli kek
12) Zeytinli muffin
13) Cheesecake, prens ve prenses
14) Krem karamelli kek
15) Muçari
16) Kuru meyveli muffin
17) Çikolatalı muffin
18) Zeytinli ve kurutulmuş domatesli kek
19) Kayısılı kek
20) Kremole tart
21) Kirazlı muffin
22) Çilekli kek

KURABİYELER
1) Fındıklı kurabiye
2) Elmalı tart
3) Fındık ezmeli kurabiye
4) Fındıklı tartoletler
5) Marmelatlı kurabiye


PASTALAR
1) Çikolatalı yaban mersinli pasta
2) Elmalı pasta
3) Çikolata Muslu tart
4) Çikolatalı pasta
5) Cheesecake
6) Şeker hamurlu pasta
7) Çikolatalı parfe
8) Yaş pasta
9) Basit elmalı pasta
10) Muzlu ve çikolata soslu yaş pasta
11) Kremalı ıslak kek

11/26/2007 10:28:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur'cugum, askolsun, yahu..Kendine haksizlik etme bir kendini bilmez tarif yuzunden. Arada olur boyle mutfak kazalari, ustalara nazar boncugu..Bizim canimiz yok mu, her mutfaga girisimiz ayri bir macera :) Ellerine saglik, sonuc her zamanki gibi goz alici gorunuyor. Tecrubeni paylastigin icin de ayrica tesekkurler, onemli ayrintilar verdiklerin. Sevgiler, selamlar...(Kucuk yegenin gelmistir coktan diye tahmin ediyorum. O halde gozunuz aydin olsun, hayirli olsun...)

11/26/2007 12:07:00 PM  
Blogger munevver said...

Kendine haksızlık etme. (İletideki cümle çok hoşuma gitti. Bildiğinden yararlanmayan alimin.....)

Neden öyle oluyor? Bazen, en güvenilir bir kaynakta böyle hatalar oluyor.

Ben de geçenlerde bir hata yaptım. Güvenilir bir kaynaktan bir tatlı denedim. Her zaman ilk denemelerim 1/2 , 1/4 ölçüyle oluyordu. Nasıl bir gafletse tam ölçü denedim. Ve hiç beğenmedim. Ama, nasıl yapmam gerektiğini de öğrendim.

O, bol çikolatalı pasta nasıldı?

Sevgiyle,
Nane Limon

11/26/2007 10:27:00 PM  
Blogger Selen said...

Sevgili Zinnur,
İki seçimin de alınmış. Yeni seçim yapabilir misin? Dilersen listeyi bekleyip de seçebilirsin.

11/26/2007 11:06:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur,

Pasta gene çok şık görünüyor.
Bende yeni bir pasta kitabı aldım. Ciltli ve bol resimli. Resimler çok cezbedici. Ama henüz hiç denemedim. Belki bu kitabı biliyorsundur. Tarifler çok masraflı ve benim bulmakta zorlanacağım malzemelerle dolu. Acaba denemeye değer mi sana sormak istedim çünkü yazarı yabancı. "Dünyanın En güzel Tatlıları(A Years of Desserts)" Martha DAY. Denemek istediğim tariflerin çoğunda jelatin kullanılmış. Ama ben vejeteryan olduğum için agar agarla yapmak istiyorum. Ama henüz bulamadım onuda. Bu kitabı ya da yazarı biliyorsan fikrini öğrenmek isterim. Birde Agar Agarın Almanya'da hangi adla satıldığını bilen var mı acaba? Ordan getirtebilme ihtimali var bir arkadaşımın.

11/26/2007 11:54:00 PM  
Blogger IŞILCA TATLAR said...

Zinnurcum, öncelikle yeğenin hoşgeldi aranıza demek istiyorum.
Allah analı babalı, sağlıklı uzun ömürler versin. Seni de hala olduğun için tebrik ederim.
Senin yaptığın hiç bir yemeğe, pastaya böreğe bakıp da çatlanılmaz, olsa olsa büyük beğeni ve hayranlıkla bakılır ki bu da insana büyük haz verir. Ellerine sağlık, sen her ne kadar pek beğenmesen de eminim tadı da çok güzel olmuştur. Geçen baharda senin tariflerinden çilekli pervaneyi yaparken benim başıma da aynı olay gelmişti. Benim gibi heyecanlı sabırsız biri yeterince soğumuştur deyip ikisini karıştırınca üstüne üstlük bir de yine aceleciliğimden unutup mikseri içine daldırınca eyvahlarım fayda etmedi, hemen oracıkta kesiliverdi. Ancak tabiki onca çikolatayı ve kremayı çöpe atmak olmazdı. Hemen bir yağsız kek içinde değerlendirildi. Bunun da tadı çok güzel olmuştu. Eeee, içine onca çikolata girince nasıl güzel olmasındı ki?
Yani hepimizin başına bu tür olaylar geliyor, bunlar can sıkmaya değecek şeyler değil, yeter ki sağlık olsun. Türkmen'in de dediği gibi bu da nazar boncuğu olsun.
Tekrar ellerine sağlık der çikolatalı pastanın da tarifini dört gözle beklerim.
Güzel günler dilerim,
evgilerimle...

11/27/2007 05:54:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Turkmen, gulumseyerek okudum yorumunu. Cok guzel yazmissin, is yemek degil de, tatli yapmak olunca, insanin her mutfaga girisi bir macera. Sabir istiyor, dikkat istiyor, teknik istiyor, istiyor da istiyor bu isler.. Belki de onun icin bu kadar tatmin edici basarili bir tatli cikarmak ortaya.

Tahmin ettigin gibi 17 Ekim'de hala oldum, bebisi de gidip gordum, doya doya kokladim. Yok, aslinda doyamadim, dort gozle bekliyorum yeniden gorebilmeyi kuzumu. Hatirladigin icin tesekkurler.

11/27/2007 07:12:00 AM  
Blogger zinnur said...

Munevver'cigim, benimki goz gore gore oldu. Derinde yatan sebep de sabirsizlik. Sabirsiz oldugum icin, dogrusunu tahmin ettigim halde, kestirmeden gitmeye calisip yanildim. Bu kotu huyum s1k s1k hata yapmama neden oluyor maalesef.

Demek sen de yaptigin tatlidan memnun kalmadin ama begenmeseniz de, hic degilse yenilecek bir sey cikmis ortaya. Benim durumum pek kotuydu :(

Cikolatalinin tarifini de verecegim onumuzdeki gunlerde, ama maalesef onun da dilim resimleri cok iyi cikmadi.

Sevgiler,

11/27/2007 07:16:00 AM  
Blogger zinnur said...

Selen, listeye baktim pek bir sey kalmamis gibiydi. Katilim cok oldu, eminim harika bir dergi cikacak ortaya. Bu guzel fikri hayata gecirdiginiz icin tesekkurler.

11/27/2007 07:18:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, ben bu yazari tanimiyordum, sayende ogrendim. Ingiliz olabilir mi kendisi? Amazonda kitaba gidip baktim, icini goremedim ama yorum birakan bir pasta sefinin yazdiklarindan anladigim kadariyla, bizim gibi amator olarak tatlicilikla ugrasanlar icin (belki sen artik profesyonelsin, oyleyse kusuruma bakma)oldukca iyi bir kitapmis. Oldukca farkli tariflerin, acik, anlasilir bicimde yazildigini ve hemen her tarifin resimlendigini soyluyor. Kapakta gordugum resimler de gayet guzeldi. Bence iyi bir kitap almissin, gule gule kullan. Bu yorumcunun yorumundan hareketle ben de baska bir kitap ismarladim kendime. Yani senin bu yorumun uzerine yaptigim arastirma, bana bir kitap kazandirdi, tesekkurler.

Agar agarin Almanya ismi bildigim kadariyla Agartine. Daha detayli bilgi istersen (marka ismi vs) Dilek sana yardimci olabilir.

Sevgiler,

11/27/2007 07:25:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Isil, minik yegenim icin olan guzel dileklerine cok tesekkur ederim oncelikle.

Demek senin de basina geldi bu kesilme olayi, hem de benim bir tarifim yuzunden. Bu yorumu yazdiktan sonra, Cilekli Pervaneye gidip, bir uyari da oraya koyayim. Tecrubeni soyledigin iyi oldu. Fakat tahmin ediyorum ki, senin musun benimkinden az kesilmistir, isin icine peynir girince kesmikler cok iri, mus cok puturlu oluyor. Peynir kesmikten yapildigina gore normal bir durum herhalde. Ben senin gibi yapip degerlendiremedim muslari, yazmaya utaniyorum ama ziyan oldu onca malzeme. Iste usta ahci ile yamagi arasindaki fark. Mutfak hatalarini nasil degerlendirdigini anlatan bir giris yapsan, sanirim ki cok faydalaniriz. Ayni seyi senin gibi usta bir ahci olan Munevver'den de rica etmek lazim.

Cikolatali pastayi da onumuzdeki gunlerde paylasacagim.

Sevgiler,

11/27/2007 07:32:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ne demek Zinnur, Sen bile kendine hala amatör derken profesyonellik benden çok uzak.Kitabın resimlerine kanıp aldım. 365 tarife 1500 resim basmışlar. Baskısıda çok iyi. Türkiyede İş Bankasından çıkmış. Sonra internetten çok daha ucuza alabileceğimi gördüm ama genede verdiğim paraya değecek bir kitap gibi geldi. Daha öncede çok beğendiğim ve bloglardaki tavsiyeler üzerine aldığım "Çikolatalı Tatlılar ve Patalar" kitabı kadar ayrıntılı olmasada burdada çok çeşitlilik var. Ama tabi hiç bir kitaptan aldığım tarif senden aldığım tarifler kadar tatmin etmiyor. Keşke sen bir kitap çıkarsan da onu alsak.

Yeni kitabına çok sevindim. Umarım yakında ordan tariflerini de görürüz.
Agar agar hakkındaki yardımın içinde teşekkür ederim. Sevgiler.

11/28/2007 12:24:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Anam anam anaaaammmmmm !!! Sırf görüntüsü bile çatır çatır çatlamaya değer...Bol bol kat kat beyaz çiko sanki !!! Köpük köpük !!!

Ben kendimden geçtim sanırsam :)

11/28/2007 05:44:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur Hocam, haklisiniz, aslinda "mutfak maceralari" diye bir etkinlik olsa... Kimbilir ne hikayeler cikar, ne cok sey ogreniriz... Sizin bu son yaziniz ve eskilerden makaron seriniz buna en guzel ornek. Ustelik sadece kivami bozulan soslar vb. degil, bozulanlarin nasil baska sekillerde degerlendirildigini (ya da degerlendirilemedigini) bilmek de guzel olur.

Bu sohbet Chez Pim'da okudugum bir yaziyi hatirlatti. Pim, bir Thai tatlisi yapmaya calisirken aksilikler sonucu balkabakli panna cotta'yi kesfetmis:
http://www.chezpim.com/blogs/2007/10/pumpkin-and-coc.html

Cok konustum. Artik is basi.. :) Sevgiler,

itir.

11/29/2007 08:04:00 AM  
Blogger evcilkedi said...

Yazılarını okumayı özlemişim Zinnur, özellikle bu sonuncusunu gülümseyerek okudum, yorulmuşsun ama değmiştir eminim. Ellerine sağlık. Bir doğum bir de ölüm haberi okuyunca, hayat bizimle nasıl da oynuyor diye düşündüm. Tezatlar dünyası değil mi? Sevgilerimi gönderiyorum...

11/29/2007 12:51:00 PM  
Blogger lalecik said...

Sevgili Zinnur, bu kadar zahmetler verip bu nefis pastayı hazırlamışsınız, ellerinize sağlık. Bende sonradan gelen tarifleri arkadaşlarımızın emeğine saygı göstererek yayımlıyorum ve sizin bu zahmetinize de haksızlık edemem.

11/30/2007 06:01:00 AM  
Blogger pastacı cafe said...

lezzetli gözüküyor ama bu zor oluşu beni korkutamaz engeleyemez yani deneyeceğim kesin,ellerine sağlık

11/30/2007 09:58:00 AM  
Blogger NiNo said...

ellerine saglik nefis oolmus elbette her zamnk i gibi

12/01/2007 11:09:00 AM  
Blogger zinnur said...

Fatos, merakla bekliyorum yapacaklarini. Jelatinli tatlilara ben de cok ozeniyorum ama Agar Agar ile hala istedigim sonuclari alamiyorum. Senin tecrubelerin eminim bana da yardimci olacaktir.
Sevgiler,

12/02/2007 11:05:00 AM  
Blogger zinnur said...

Burcin, tezahuratin icin tesekkurler. Sen artik bu pastadan yemeyi hakkettin, keske arada mesafeler olmasa..
Sevgiler,

12/02/2007 11:06:00 AM  
Blogger zinnur said...

Itir, boyle bir faciadan sonra bile bana Hocam dedigin icin cok naziksin, tesekkurler :) Pim'in o postunu kacirmisim, senin linkten ulasip zevkle okudum. Ben de ayva tatlisi olmak istemeyen inatci, lifli ayvalardan ayvali mus yaptigimda cok mutlu olmustum. Ama her zaman yuz guldurucu olmuyor mutfak denemeleri tabii. Yine de ogrenme surecinin onemli bir parcasi deneyip, yanilmak.
Sevgiler,

12/02/2007 11:12:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Evcil Kedi, evet, hayat bir dogumlar ve olumler zinciri. Birileri doguyor, ya da evleniyor, guluyoruz; olenlere agliyoruz. Tatlisi da var, acisi da. Ama butunluguyle guzel bence.
Sevgiler,

12/02/2007 11:31:00 AM  
Blogger zinnur said...

Lalecik, cok tesekkur ederim, ekledigin icin cok naziksin. Ayrica guzel konu secimi ve basarili bir etkinlik icin de tesekkurler.
Sevgiler,

12/02/2007 11:33:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sena, bu isler korkusuzca denemekle basariliyor zaten. Dilerim benim cektigim zorluklari yasamaz, cok iyi bir sonuc alirsin.
Sevgiler,

12/02/2007 11:36:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nino, tesekkurler.

12/02/2007 11:37:00 AM  

Post a Comment

<< Home