Wednesday, September 05, 2007

Ananasli Mini Miniler

Istek uzerine parantez icinde kirmizi fontla Ingilizce olculeri de ekledim.

Bu sirinleri yeni dogum yapan komsuma gotururum diye yapmistim ama afiyetle biz yedik. Yok, vazgecilemeyecek lezzette olduklarindan degil, baska nedenlerle programimizi degistirmek zorunda kaldigimizdan boyle oldu. Gerci sirinler gercekten lezzetliydiler, bir o kadar da tehlikeli... Cerez gibi yendiler, bir bardak cayin yaninda kac tane birden yedigimizi bardagin yaninda biriken altliklardan anladigimizda, is isten coktan gecmisti.

Tarifi Francois Payard'in Simply Sensational Desserts kitabindan aldim. Asil tarifte cok miktarda badem ezmesi kullaniliyordu. Payard, marzipan degil de, badem ezmesi kullanilmasi gerektigine de ayrica dikkat cekmis. Benim elimin altinda ise az miktarda, kurumaya meyletmis marzipan vardi, ve bu minileri yapmaya gayet kararliydim. Payard'in uyarisina kulak asmadim. Malzemem yettigince yaparim deyip, tarifi 6 ya boldum. Garip kusuratlarla ugrasmak isime gelmediginden, miktarlari yuvarladim. Sonucta guzel bir sey cikti ortaya, ama tatlinin aslinin, benim yaptigimla uzaktan, yakindan alakasi olmadigini soylese cikip da birisi, agzimi acacak halim yok. Cunku dedigim gibi epey uzaklastim asil tariften. Size kitaptaki haliyle yazacagim ama, cunku sanirim boylesi daha garantili...
  • 750 g (10 oz) badem ezmesi
  • 2 yemek kasigi kayisi marmeladi
  • 5 yumurta
  • 3 yumurta sarisi
  • 81 g (1/2 cup plus 1 tbs) un
  • 200 g (1 3/4 sticks) erimis tereyagi
  • Soyulmus, ortasi cikarilip dilimlenmis ve 1/2-2/3 cm lik kuplere kesilmis bir ananas
Firininiz 175C ye isitin. Buyuk bir firin tepsisinin uzerine 100 tane minik kagit pötifur altligi yerlestirin.

Badem ezmesi ve kayisi marmeladini mikserinizin kasesine alin, orta hizda iyice yumusayip, butunlesinceye kadar cirpin. Yumurtalari teker teker ekleyin. Her yumurtanin eklenmesinden sonra, iyice cirpip karisimin butunlesmesini saglayin. Ayni islemi yumurta sarilari icin de tekrarlayin. Hizi dusurup unu, arkasindan da erimis tereyagini ekleyin.

S1kma tupunuzu hazirladiginiz hamurla doldurun. Kagit altliklarin 3/4 unu dolduracak sekilde iclerine hamur s1k1n. Her pötifurun uzerine bir minik ananas kubu koyun. Uzerlerine pudra sekeri eleyin. 20-28 dakika ya da miniler altin gibi kizarincaya kadar pisirin. Firin tepsisinin uzerinde sogutun. Agzi s1k1ca kapali bir kapta bir hafta saklayabilirsiniz.


47 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur

Bunlar çok şirinler. Yaşadığım yerde hazır badem ezmesi satılmıyor. Ama elimde badem unu var. Badem ezmesini nasıl elde edebilirim?

9/06/2007 12:11:00 AM  
Blogger serinmavi said...

Eline sağlık canım...Badem olunca işin içinde çok lezzetli olduğu şüphe götürmez:)
Afiyet olsun sizlere...

Selamlar....

9/06/2007 12:19:00 AM  
Blogger yemek said...

Merhaba Zinnur, ne ho görünüyor bunlar.
Ellerine sağlık.

9/06/2007 01:12:00 AM  
Blogger Devletsah said...

Icinde ananas olsun bana yeter... Cok seker gorunuyorlar. Illa kayisi marmelati kullanmali mi?

9/06/2007 05:36:00 AM  
Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Zinnur,
Uzun zaamn oldu sayfana uğramayalı.Şimdi fırsat bulup geldiğimde çok şık ve leziz tarfilerle karşılaşmanın mutluluğunu ve keyfini yaşıyorum adeta.))
Yine müthiş miniler hazırlamışsın ellerine sağlık Zinnur'cuğum.
Benimde 1 paket marzipanım var onu belki deneyebilirim.

Sevgilerimle.

9/06/2007 06:54:00 AM  
Blogger sunrise said...

Harika seylere benziyorlar, ellerinize saglik ama sizden bir ricam olacak. Acaba olculeri Amerikan olculeri ile tekrarlamaniz mumkun mu? Benim 81 gr'i bulmam hayatta mumkun degil. Biliyorum bundan onceki tariflerinizi degistirmeniz mumkun degil ama hic olmazsa bunu yazabilir misiniz? Cok tesekkurler..

9/06/2007 07:11:00 AM  
Blogger Yasemin said...

bayilirim ananasa! super bir tarif nefis resimler! ellerine saglik canim!

9/06/2007 08:14:00 AM  
Blogger yaban mersini said...

minik şeylerin en tehlikeli yanı,ne kadar yedigini farkedene kadar epey zaman geçmesi..ellerine sağlık,gerçekten harika görünüyorlar.slmlar.

9/07/2007 12:50:00 PM  
Blogger Cafe Gusto said...

Zinnurcuğum yine süper bir şey yapmışsın ellerine sağlık ...
Sevgiler Serpil

9/08/2007 04:26:00 PM  
Blogger zinnur said...

Fatos, kolay yolu 450 g badem ununu, 450 g pudra sekeri ve 3 yumurta aki ile robotta cekmekmis. Ama bunun icinde cig yumurta olmasi kullanim suresini kisitladigi gibi, saglikla ilgili sorular da getiriyor beraberinde. Bunun yerine seker surubu (glikoz), badem unu ve pudra sekerini de karistirarak yapabilirsin.
Sevgiler,

9/08/2007 09:47:00 PM  
Blogger zinnur said...

Serinmavi, tesekkurler.

9/08/2007 09:47:00 PM  
Blogger zinnur said...

Lavantin, gercekten sirinlerdi. Yorumun icin tesekkurler.

9/08/2007 09:48:00 PM  
Blogger zinnur said...

Devletsah, istedigin baska marmeladi kullanabilirsin. Sanirim marmeladin eklenmesi, badem ezmesine daha akiskan bir doku veriyor.
Sevgiler,

9/08/2007 09:51:00 PM  
Blogger zinnur said...

Gul, tesekkurler. Cok gosterisli degil bu minik tatlilar ama caya, kahveye guzel eslik ediyorlar. Belki sen de benim yaptigim gibi tarifin tumunu degil ama bir kismini deneyebilirsin.
Sevgiler,

9/08/2007 09:53:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sunrise, bu haftasonu Ingilizce olculeri eklemeye calisacagim.
Sevgiler,

9/08/2007 09:54:00 PM  
Blogger zinnur said...

Yasemin, tesekkurler...

9/08/2007 09:54:00 PM  
Blogger zinnur said...

Suheyla, cok dogru dedigin. Biz gec farkettik ama... :)
Sevgiler,

9/08/2007 09:55:00 PM  
Blogger zinnur said...

Cok tesekkur ederim Serpil.
Sevgiler,

9/08/2007 09:56:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur merhabalar,

Hersey harika sitende, ellerine saglik. Ancak , ben aylar once senin burada " pirasali quiche" tarifi gormustum, ama bugun depelendim bulmak icin , nafile :( Lutfen bana buraya linkini koyarsan , buradan kolayca alir, hemen save ederim dosyama. Tesekkurler yardimlarin icin simdiden.
Zeynep

9/09/2007 09:45:00 PM  
Blogger zinnur said...

Zeynep, tesekkurler. Epey dusundum tasindim, bu sitede Pirasali Kis olmadigindan eminim. Ama Ingilizce sitemde arkadasim Ceyda, Kuskonmazli Kis tarifi vermisti cook once. O olabilir mi bahsettigin?
Sevgiler,

9/10/2007 04:40:00 AM  
Blogger NiNo said...

hem ananas hemde mini hemde sizden harika ellerinize saglik yaptiklarinizi tadan biri olmayi cok isterdim :D sevgiler

9/10/2007 03:41:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba Zinnur,
Cok tsk. ederim. evet gormus oldugum tarif bu idi:) Demek ki ben diger ing,, sitenden okumustum tarifi, ama hatirlayamadim dun bir turlu:) Hemen aldim tarifi dosyama , sagolasin. Insallah yarin yapacam bunu, Tekrar tsk.ler sana .. ,
Zeynep

9/10/2007 07:58:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

çok cici bunlar ya hele içinde de badem ezmesi varki süperrr
ellerine sağlık

9/11/2007 10:13:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

E BEN BU BLOĞA HAYRAN OLMAYAYIM MII !! BAKIP BAKIP AĞZIMIN SUYUNU SİLMEYEYİM Mİ !! ZİNNUR TADINI BİLMEM AMA RESİMLER İŞTAH AÇICI HER ZAMAN Kİ GİBİ..ELLERİNE SAĞLIK

9/11/2007 01:34:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur merhaba,
Bugun ben yaptim bu asparagasli kisi, aksam yemegimin yanina ek olarak hazirlayip pisirdim. Gercekten cook guzel cok.. Elim alisti artik yaparim yine. Aslinda farkli sebzelerle de denemek isterim ayni tarifi, bir dahaki sefere.
Cok sagol Zinnur yardimlarin icin .
Sevgilerimle

9/11/2007 08:44:00 PM  
Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Zinnur,
Sana ve ailene hayırlı ramazanlar diliyorum canım.
Sevgiyle,huzurla ve mutlulukla kalın..

9/12/2007 11:17:00 AM  
Blogger serinmavi said...

Hayırlı ve bereketli ramazanlar diliyorum canım...sevgi ve selamlar.....

9/12/2007 12:17:00 PM  
Blogger zinnur said...

Nino, keske ikram edebilseydim!
Sevgiler,

9/12/2007 07:53:00 PM  
Blogger zinnur said...

Yesim, evet, gercekten ana malzeme badem ezmesi oldugundan biraz masraflilar, ote yandan minik olduklarindan bereketliler.

9/12/2007 07:54:00 PM  
Blogger zinnur said...

Burcin, cok tesekkur ederim :)
Sevgiler,

9/12/2007 07:55:00 PM  
Blogger zinnur said...

Zeynep, ne guzel! Cok sevindim memnun kalmis olmana. Ceyda'ya da haber verecegim yarin.
Sevgiler,

9/12/2007 07:56:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Gul ve Serinmavi,ben de sizlerin Ranazaninizi kutluyorum. Bu ayin hepimiz icin hayirlara vesile olmasini diliyorum.
Sevgiler,

9/12/2007 07:58:00 PM  
Blogger sunrise said...

Cok tesekkurler Amerikan olculeri icin. Cok da kusurluymus, sizi cok ugrastirmis olmali cevirmek. Cok ama cok tesekkurler.
Sevgiler

9/13/2007 07:07:00 AM  
Blogger Hanife said...

Zinnur'cugum,
Merhaba uzun bir aradan sonra. Bizim de tatilimiz bitti ve donduk evimize.
Tarifte gecen badem ezmesi, badem unu mu yoksa marzipan disinda ona benzer birsey m??
Sordum ama sen zaten cevaplamissin Zinnur'cugum. Ellerine saglik cok guzel bir tarif, ben de deneyecegim:)

9/14/2007 02:17:00 PM  
Blogger bir demet feslegen said...

Mmmm nefiss olmuşlardır, eminim.
Sevgiler

9/15/2007 06:36:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur, sana 5 Eylül'de 22 Ağustos'ta yazdığım mail'i tekrar gönderdim. Herhalde yine eline geçmedi. Çok acil bir şey değil, büyük bir problem değil, merak edecek bir şey yok. zinnur@doganata.gmail.com adresine gönderdim mail'leri, bir hata mı yaptım?
Çok sevgilerimi gönderiyorum.
Leyla

9/15/2007 10:20:00 AM  
Blogger zinnur said...

Leyla, iki adresim var benim:
zinnur.doganata@gmail.com ve zinnur@doganata.us. Demek ondan gelmemis emailler. Ama sana mailin yerine ulasamadigina dair haber gelmemesi garip. Bu iki adresten birine tekrar yollayabilir misin?
Sevgiler,

9/15/2007 11:25:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sunrise, rica ederim, hic ugrastirmadi.
Sevgiler,

9/15/2007 11:26:00 AM  
Blogger zinnur said...

Hanife'cigim, hos geldiniz evinize. Artik biraz dinlenmek lazim herhalde size, bize tatil donusu hep oyle oluyor da :) Biraz da buruk oluyor insanin ici, degil mi? Neyse ki kucukler donunce evlerine, mutlu oluyorlar ve onlarin hali insani biraz oyaliyor.

Marzipna ve badem ezmesi farkli seyler, almond paste ve marzipan adlariyla, cok benzer ambalajda satiliyorlar burda. Malzemeleri ayni: badem unu, seker ve glikoz. Ama marzipanin seker miktari daha fazla ve yogurulup, sekillendirilmege daha uygun yapisi var. Digerinin ise badem tadi daha belirgin ve daha cok kek, kurabiye yapiminda kullaniliyor. Benim de bildigim bundan ibaret.

Sevgiler,

9/15/2007 11:32:00 AM  
Blogger zinnur said...

Eda, tesekkurler ve sevgiler.

9/15/2007 11:33:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur hanım merhaba, blogunuzu uzun zamandır takip ediyorum, hergün yeni bir şey eklenmiş mi diye bakıyorum hevesle, bu tarifinizde çok güzel görünüyor,özellikle benim gibi cupcake meraklısı biri için çok güzel, hemen çıktısını aldım deneyeceğim. Macaron tarifinizi denemiştim ve ayrıntılı anlatımız sonucunda çok da güzel oldular, tekrar teşekkürler. Ben de sizlerden heves edip yeni bir blog sayfası kurdum, henüz çok acemice:), burada resimleri de koydum. Size sormadan sizden de bahsettim, umarım sorun olmaz. Bir göz atar fikirlerinizi söylerseniz çok sevinirim. adresim cupcakeshome.blogspot.com , sevgiler.

9/17/2007 01:26:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Blog yazarlarının buluşma noktası açıldı.http://kendinanlat.blogspot.com.
Katılın!!

9/22/2007 10:52:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhabalar,
Ellerinize saglik, mini ananaslar pek bi guzel gozukmekte:)) Tarifteki un miktari gercekten 100 kadar mini kagit konulacagina gore, bu kadar miktara yeterli mi acaba?? Yoksa ben mi yanlis okudum , un miktari 1/2 cup+ 1 tbs. Tekrar bir teyid eder miydiniz ltf.
Cok cok tsk.ler
Tulay

9/23/2007 07:59:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

merhabalar,
Ellerinize saglik, mini ananaslar pek bi guzel gozukmekte:)) Tarifteki un miktari gercekten 100 kadar mini kagit konulacagina gore, bu kadar miktara yeterli mi acaba?? Yoksa ben mi yanlis okudum , un miktari 1/2 cup+ 1 tbs. Tekrar bir teyid eder miydiniz ltf.
Cok cok tsk.ler
Tulay

9/23/2007 07:59:00 PM

9/26/2007 08:24:00 PM  
Blogger zinnur said...

Tulay, kusura bakma, cevabim gec kaldi. Bir daha baktim, verilen olculer dogru. Ayni konu beni de biraz dusundurmustu yaparken, suluca bir hamur oluyor ama mini mini mafin kaplari ile yapildiginda problem olmuyor. Daha buyuk kaplara yapilsa ne olur bilemem. Tahminimce, badem ezmesi koyulasmasi konusunda yardimci oluyor.
Sevgiler,

9/27/2007 02:43:00 AM  
Blogger zinnur said...

Gokce, yeni blogun hayirli olsun. Ellerine saglik, cok guzel seyler yapmissin. Ilk tariflerinden birinin de makaronlar olmasi ayrica hosuma gitti.
Sevgiler,

9/27/2007 02:47:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 11:32:00 AM  

Post a Comment

<< Home