Tuesday, August 21, 2007

Tarifsizler

Bu gunku konumuz cesitli nedenlerle tarifi verilmege degmeyen mutfak maceralari. Altta ve ustte resmini gordugunuz kayisili tarti bugun yaptim. Gerci kayisilarin lezzetli olmadigini bastan biliyordum (tatlida kullanma sebebim o idi zaten), ama tartin diger malzemeleri --badem ezmesi, badem, creme fraiche ve kahverengilestirilmis tereyag-- guzel bir tatli olabilecegina dair umit vermisti bana. Olmadi... Kotu degildi ortaya cikan, ama benim favori kayisi tatlilarimin yanina yaklasamadi lezzet olarak. Ustune ustelik, bugun hava kapali oldugundan, resimler de istedigim gibi cikmadi.

Asagidaki resimde gordukleriniz Ceyda'ninkinden ozenip yaptigim sutlaclar. Ben aslinda sutlac sevmem pek, ama Amerikalilarin sutlaclari, bizim sutlacdan cok pudinge benziyor. Ceyda'nin tarifinde oldugu gibi firinda, su banyosunda pisirilen bu tatlilarin icine hurma ve kuru uzum de katmistim. Pirince sutunu fazla cektirmisim herhalde. Ilikken iyiydiler de, ertesi gun tattigimda biraz fazla pirincli geldiler bana. Ayrica isin icine kuru meyvalarin tatlisi da girince, porsiyonlar kucuk olmasina ragmen, sutlaclar biraz ic bayiciydi.

Bu yesil kurabiyeler, bildigimiz un kurabiyesinin fistiklisi. Tarif vermeme nedenim, basarisiz olmalarindan degil, un kurabiyesinin cok bilinir bir tarif olmasindan. Siz de yapmak isterseniz, tarifinizdeki unun az bir bolumu yerine ince cekilmis fistik kullanabilirsiniz. Son derecede lezzetli, agizda dagilan, mis gibi fistik aromali kurabiyeler olmuslardi. Onden birkac tanesini pudra sekerine buladim ama birini tadip da, seker katkisina hic ihtiyaci olmadigini gorunce, digerlerini sade biraktim. Hem guzel renkleri de kapanmamis oldu boylece.

Mutfak maceralarinin beklenmedik sonuclari olabiliyor bazen. Guvenilir kaynaklardan alinan, zengin malzemeli, umit veren tarifler hayal kirikligi ile sonuclanabildigi gibi, tamamen deneme mahiyetli, hatta uydurma tarifler cok guzel sonuc verebiliyor. Dilerim sizin bu haftaki mutfak tecrubeleriniz yuzunuzu guldurecek cinsten olur.

Hepinize bol agiz tadli gunler dilegiyle,

35 Comments:

Blogger lezzetlilerim said...

Canım yaaa bence kendine haksızlık ediyorsun. Hepside çok leziz görünüyor. Ellerine sağlık sevgiler

8/21/2007 10:37:00 PM  
Blogger İLKAY said...

Merhaba,
gerçekten görünümleri gel beni ye diyorlar::))
bazen benim de başıma geliyor , güzel bir tat umuduyla yolculuğa çıkıp, fıs diye sönünce güç oluyor gerçekten::(((
Sevgilerimle,
İlkay

8/21/2007 11:11:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

"Bayan Mükemmelliyetçi İş Başında"
Senin yerine bu yazının alternatif başlığını düşündüm:)
Lezzetleri mutlaka iyidir Zinnur'cuğum. Ama hep çıtayı yüksek tutmak, daha iyisi, daha iyisi diye araştıran birinden lezzetleri için de böyle bir eleştiri geliyorsa kulak arkası etmemek gerek bence.
Olsun biz sabırlıyız daha iyilerinin tariflerini bekleriz, buradayız:)
Sevgilerimle,
Leyla

8/22/2007 12:47:00 AM  
Blogger Bocuruk said...

Başarısız bulduğun tarifler ve fotoğraflar bile o kadar güzel ki. Sevgili Zinnur, ellerine sağlık:)
Sevgilerimle...

8/22/2007 01:47:00 AM  
Blogger NiNo said...

harika olmuslar ozelliklede un kurabiyesinin fistikli si mutlaka denicem ellerinziesaglik

8/22/2007 03:05:00 AM  
Blogger Cafe Gusto said...

Sevgili Zinnur Nazara gelmişsin.senin başarısız buldukların başka insanlar için büyük başarıdır eminim.O kadar şık olmuşlar ki tadlarının da güzel olduğunu düşündürüyor. Ellerine sağlık.

8/23/2007 01:30:00 AM  
Blogger Yasemin said...

zinnurcum yani herseyin mukemmel oluyorken arada boyle puruzler cikmaliki kiymet biline :) hem ben sutlaci bol pirincli severim sen o sutlacin tarifini yaz ben yaparim :) emin ol. hatta pilava seker katip pisirsen bana sutlac diye yedirebilirsin :) ellerine saglik!!

8/23/2007 10:35:00 PM  
Blogger Ferhanca said...

Ben de mantar kurabiyeyi bir günde üç kere yaptığımı bilirim.Olmadı hayır olana kadar denerim.Yersin bir yerde tarif alırsın yaparsın yakından uzaktan hiç benzemez sinir olursun.Kendi deneyimlerini tariflere katarak güzel sonuçlar elde ediyorsun..Yemek yapmakta deneme yanılmayla oluyor biliyorsun .En iyi sonuca ulaşıyorsun..kolay gelsin..

8/24/2007 04:36:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcum , benimde bir daha yapmayacağım die bir kenara ayırdığım bir çok tarif var..Eminim bu hepimizin başına gelen bir şey..Bazen unun markasından yumurtanın büyüklüğüne , fırının tipine göre bile çok farklılık gösterebiliyor..Zira bizler , senin takipçilerin olarak ; tariflerinin ve yaptıklarının ne kadar lezzetli olduğunu iyi biliyoruz..bu durumda kendine haksızlık etmemeni rica edeceğim..Öpücüklerrrr

8/24/2007 04:44:00 AM  
Blogger Cafe Gusto said...

Zinnurcuğum resimleri mail attım alıp almadığını bildirsen sevinirim.
sevgiler

8/24/2007 01:50:00 PM  
Blogger bir demet feslegen said...

O ağızda dağılan un kurabiyelerinin tarifini vermeyecek misin yani :(
Bilindik de olsa eminim seninkiler nefis olmuştur...
Sevgiler

8/24/2007 10:08:00 PM  
Blogger zinnur said...

Azize, yok, haksizlik degil. Dogruya dogru, olunca da olmayinca da soyluyorum :)
Sevgiler,

8/26/2007 11:46:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ilkay, evet, hep yasaniliyor bu durumlar. Neyse ki, cope atilmayi gerektiren durumlar degillerdi.
Sevgiler,

8/26/2007 11:47:00 AM  
Blogger zinnur said...

Leyla, bilmem, mukemmeliyetci miyim gercekten? Bana bir cok seyi bastan saviyormusum gibi geliyor. Umarim bundan sonraki denemelerim daha iyi sonuc verir.
Sevgiler,

8/26/2007 11:49:00 AM  
Blogger zinnur said...

Bocuruk, cok tesekkur ederim.
Sevgiler,

8/26/2007 11:49:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nihan, cok tesekkur ederim.
Sevgiler,

8/26/2007 11:50:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Serpil, nazara gelmissin sozun beni gulumsetti ister istemez :) Yok, galiba nazar degil de, kendi dikkatsizligim, ya da elimdeki tariflerin yetersizligi neden oldu bu sefer. Isin dogrusu bu. Tadlari ise cok kotu degildi gercekten, ama bloga koyacak kadar da iyi degillerdi.
Sevgiler,

8/26/2007 11:54:00 AM  
Blogger zinnur said...

Yasemin, dogru soyluyorsun. Hep de cok guzel yapilmaz ki. Ara ara orta sekerli, seyrek olarak da berbat seyler de yapmamiz lazim ki, sonra s1kca yaptigimiz guzel seylere alisilmasin, kiymetleri bilinsin :)Degil mi ama?

Sutlaci ben yeni yeni sever oldum. Hatta onceden mutfaga girip sutlac yapmaga kalkisacagimi soyleseler inanmazdim. Zevkler boyle degisebiliyor demek ki.

Sevgiler,

8/26/2007 12:00:00 PM  
Blogger zinnur said...

Dogru, Ferhan. Ugrasip, denemeyle yanilmayla en guzele ulasiliyor. Ben asla gocunmuyorum aslinda boyle tecruvbelerden. Yeter ki malzeme ziyan olmasin.
Sevgiler,

8/26/2007 12:01:00 PM  
Blogger zinnur said...

Burcin,dedigin gibi hepimizin basina geliyor. Iyileri yaninda, kotuleri de paylasilmali diye dusundum blogumda. Onun icin koydum. Nazik sozlerin icin tesekkur ederim.
Sevgiler,

8/26/2007 12:04:00 PM  
Blogger zinnur said...

Eda, inan ki bir ozelligi yok benimkinin. Sadece bir miktar fisik tozu kattim o kadar. Rahatlikla deneyebilirsin bir daha un kurabiyesi yaptiginda. Fistik tozunu, unun 1/4 u oraninda tutarsan basarili olursun sanirim.
Sevgiler,

8/26/2007 12:06:00 PM  
Blogger Evcilik Lezzetler said...

Aslında her biri çok şık ve lezzetli görünüyor Zinnur Hocam :)) Tarifsiz kalmayı tercih ettiğiniz tarifler olsa da fıstıklı un kurabiyesi fikrini kaptım gidiyorum :)) Ellerinize sağlık
Sevgiler...

8/26/2007 11:03:00 PM  
Blogger NiNo said...

kandiliniz muabrek olsun

8/27/2007 07:21:00 AM  
Blogger Damak Tadı said...

Sevgili Zinnur,
Bence yaptıklarının hepsi birbirin den leziz ve şık görünümlü olmuşlar.Lütfen bu konuda kendine haksızlık yapma.Ellerine sağlık canım.

Senin ve ailenin Kandili kutlu olsun.

SEVGİLERİMLE.

8/27/2007 11:50:00 AM  
Blogger Fast food kültürüne inat tabakta lezzetler... said...

Bence görüntüleri ne kadar lezzetli olduklarını en iyi şekilde tarif ediyor zaten. Ellerine sağlık.
Sevgiler…

8/28/2007 06:20:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Burcu, fistikli un kurabiyesi fikrini begendigine sevindim. Verdim gitti, gule gule kullan :)
Sevgiler,

8/28/2007 08:41:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nihan, ben de gecmis kandilinizi kutlarim.
Sevgiler,

8/28/2007 08:41:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Gul, senin ve ailenin de kandili kutlu olsun. Nazik sozlerin icin tesekkur ederim.
Sevgiler,

8/28/2007 08:42:00 PM  
Blogger zinnur said...

Perihan, cok tesekkur ederim. Sevgiler,

8/28/2007 08:47:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur abla daha önceki bir postunda evlilik yıldönümümüzü zafer bayramında kutlarız demiştin yanlış hatırlamıyorsam.eğer öyleyse sana eşinle ve ailenle mutlu huzurlu bir ömür diliyorum
sevgiler

8/30/2007 11:05:00 AM  
Blogger hanimiş said...

Yeni etkinlik konusunu görünce aklıma hemen "bizim şarküteri" geldi.. Heyecanla bekliyorum umarım katılacaksın :)

8/30/2007 04:19:00 PM  
Blogger Unknown said...

zinnur hanım merhaba, görüntüler hiçte kötü değil. haksızlık etmeyin kendinize...güzel bir hafta sonu dilerim...

8/30/2007 10:53:00 PM  
Blogger zinnur said...

Melike, hatirladigin icin cok tesekkur ederim. Bu yil kutlama yapmak icin uygun ortam olmadi, ama bol bol eskilerden konustuk. Gelecek yil 25 yillik evli olacagiz. Kismetse kutlamayi o zaman yapariz.
Sevgiler,

8/31/2007 07:50:00 AM  
Blogger zinnur said...

Isil'cigim, yaparim dedigim seyi yapamiyorum bu aralar, ama istiyorum katilmak. Verilmis tarif sozlerim de var, umarim katilabilirim.
Sevgiler,

8/31/2007 07:51:00 AM  
Blogger zinnur said...

Yesil Kivi, cok tesekkur ederim. Resimleri buyuk basinca iyi duruyorlar galiba ;)
Sevgiler,

8/31/2007 07:52:00 AM  

Post a Comment

<< Home