Saturday, May 19, 2007

Kurabiye-YE: Kayisili Kurabiyeler ve Eglenceli Kurabiyeler

Bugun Kurabiye etkinligimizin son katilim gunu. Haftasonunda herkes evde olunca is yapmak biraz zor oluyor ama, iki arada, bir derede iki kurabiye daha yaptim. Tarifleri ise ancak sonra ekleyebilecegim.

Kayisili Kurabiye

Kurabiye deyince aklim hep cikolataya gidiyor. Gerci pasta ve kek soz konusu oldugunda da durum farkli degil. Fakat son yaptigim kurabiye cikolataliydi diye, bu sefer cikolatadan uzak durmaya kesinlikle karar verdim. Epey kitap karistirdiktan sonra, bir Gold Medal kitapcigindan bu kayisili kurabiyeyi sectim. Bu kurabiyelerin hem hamurunda, hem kremasinda, hem suslemesinde kayisi var, isimlerinin hakkini veriyorlar yani. Benim kayisilar buzdolabinda beklerken sertlesmisler, onun icin sicak portakal suyunda bir guzellik banyosu yaptirdim onlara; hatta portakal tadi daha belirgin olsun diye, 1 damla da portakal cicegi esansi ekledim portakal suyuna. Uzerlerindeki krema, kayisi marmeladi, yumusak tereyag ve pudra sekeri karistirilarak yapilan, tipik bir Amerikan icadiydi. Ben sevmiyorum, ama bizim evin cocuklari --ne de olsa Amerikalilar ayni zamanda-- bayildi. Kremanin uzerine de yine kuru kayisidan sus yaptik.

Kurabiyeler Icin
  • 225 g yumusak tereyagi
  • 3/4 bardak pudra sekeri
  • 1 tatli kasigi vanilya
  • 1 1/2 bardak un
  • 1/4 bardak kucuk parcalara kesilmis kuru kayisi
Kayisili Krema Icin
  • 56g yumusak tereyagi
  • 1/4 bardak kayisi marmeladi
  • 1 bardak pudra sekeri
Suslemesi Icin
  • Ince seritlere kesilmis 4-5 kuru kayisi (ben kayisi seritlerini cok az su ve sekerle pisirerek parlamalarini sagladim.)
Firininizi 175 Cye isitin. Kuru kayisi ve un disindaki kurabiye malzemelerini orta boy bir kaseye alin ve mikserle malzeme butunlesinceye kadar cirpin. Sonra unu yavas yavas katin ve cirpmaga devam edin.En son olarak ince kesilmis kayisi kurularini ekleyin ve karistirin. Eger hamur cok yumusaksa, buzdolabinda bir sure dinlendirin.

Hamurdan 2 ila 2,5 cm capinda parcalar koparin. Avucunuzda yuvarladiginiz hamur toplarini yaglanmamis bir firin tepsisine aralikli olarak yerlestirin. 8 ila 12 dakika, ya da kurabiyelerin alt kenarlari kizarmaga baslayana kadar pisirin. Firindan cikardiktan sonra 1 dakika bekleyin. Sonra kurabiyeleri bir izgaranin uzerine alip, tamamen sogumalarini saglayin.

Bu arada kremayi hazirlayin. Tereyag ve marmeladi birlikte cirpin, pudra sekerini de bir yandan karistirarak ilave edin. Sogumus kurabiyelerin uzerine kremadan birer kasik surun ve her kurabiyeyi bir veya birkac kayisi seridi ile susleyin.

Eglenceli Kurabiyeler

Bu kurabiyelerin tarifini vermeyecegim, zira bir cok arkadasimizin yaptigi temel kurabiye hamurundan farkli degil. Cocuklarla birlikte una bulanip, eglenmek icin ideal bir tarif. Cesit cesit kesip pisirdikten sonra, yine turlu sekilde susleyebilirsiniz. Biz evdeki kayisi ve ahududu marmelatlari, pudra sekeri ve eritilmis cikolata kullandik susleme icin.

Bir etkinlik daha sona erdi. Evsahibimiz Hulya'ya konu secimi ve evsahipligi icin tesekkur eder, kolayliklar dilerim. Hepinize guzel bir Pazar gunu dilegiyle,

32 Comments:

Blogger sevdamavisi said...

Sevgili Zinnur,
gerçekten de çok eğlenceli olmuş kurabiyeler ellerine sağlık. görüntüleri çok hoşuma gitti, her türlü kalıbı kullanmışsın. ne güzel. sevgiler

5/20/2007 02:34:00 AM  
Blogger Dilek'ce said...

Bayagi eglenmissiniz anlasilan Zinnurcugum! Ellerinize saglik! Kurabiye icin sectigim ama her zamanki gibi yapmadigim kurabiyelerden biri kayisi kurabiye idi. Sizikileri gorunce bizim de canimiz istedi. Su marmelatli ve cift katli kurabiyelerin buralarda cok yaygin, benim gibi tembellerin iki arada bir derede yapacagi cinsten degil ama olsaydi ne guzel yerdik simdi balkon sefamizda:)
Sevgiler

5/20/2007 02:59:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur merhaba, senden bir konuda yardim rica edecegim. Aslinda bu soruyu mail adresine atmak istedim ama adresini hicbir yerde bulamadim. Esim bir konferans icin Amerikaya gidecek ve ona burada bulmadigim bazi Wilton urunlerinden siparis vermek istiyorum. Esim Minneapolise gidiyor ve internetten arastirdigim kadariyla orada bir Wilton magazasi yok. Bu urunleri satan bir yeri nasil bulabiliriz bir fikrin var mi diye sormak istedim. Bilmiyorum sen orada Wilton'in urunlerini kullaniyor musun? Cevabin icin simdiden tesekkurler... Aysegul

5/20/2007 07:24:00 AM  
Blogger Unknown said...

Aysegul, aciliyeti olabilir dusuncesiyle ilk senin yorumuna cevap vereyim. email adresim zinnur@doganata.us. Bana bos bir email atarsan, bu konuda yazisabiliriz.
Sevgiler,

5/20/2007 07:39:00 AM  
Blogger angel said...

merhabalar.kurabiyeler çok güzel görünüyor.tadıda öyledir mutlaka.en kısa zamanda denicem.bende bloğuma beklerim...

5/20/2007 12:59:00 PM  
Blogger Nukhet said...

Zinnur
Cok hos olmus tum kurabiyeler ellerine saglik. Ozellikle kayisili olan ilgimi cekti deyebilirim. Sevgiler

5/20/2007 11:05:00 PM  
Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Zinnur
Her yaptığın tarifte olduğu gibi kayısılı kurabiyelerde olağanüstü cezbedici ve lezzetli görünüyor. Tadına bakmayı çok ama çok istedim. En kısa zamanda denemek isterim.
Sevgiler,

Not: Blogumu linklerine eklediğini gördüm çok mutlum. Teşekkür ederim.

5/21/2007 02:27:00 AM  
Blogger Burçin'in Denemeleri said...

mutlu oldum olacaktı :)

5/21/2007 02:29:00 AM  
Blogger serinmavi said...

Eline sağlık canım,çok güzel çalışmalar çıkarmışsın ortaya yine...Selamlar....

5/21/2007 04:24:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Eğlenceli kurabiyeler çok şeker olmuş ellerinize sağlık

5/21/2007 05:09:00 AM  
Blogger Nalan Kaplan said...

Ellerine sağlık Zinnur yine çok güzel olmuş kurabiyeler.Tadının çok lezzetli olduğunu düşünüyorum.Sevgiler...

5/21/2007 05:35:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

slmm..kurabiyeler çok şahane..kayısıyı çok severim.ellerine sağlık.selamlar..

5/21/2007 06:35:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevda Mavisi, aslinda aklimda daha degisik kurabiyeler de vardi ama vakit azligindan yapamadim. Her biri tek tek kesilip, bir araya getirilirken vakit aliyor eglenceli kurabiyeler. Hamurun bir kismi da buzlukta kaldi. Bir baska sefere artik.
Sevgiler,

5/21/2007 08:42:00 AM  
Blogger zinnur said...

Evet, Rana eglendi ama benim icin cok eglenceli degildi, Dilek. Zira biran once bitirmege calisiyordum ama olmadi... Rana, hamuru ortadan ortadan kalipla kestigi icin bir cok kere acmam gerekti, derken elimin sicakligiyla yumusadi, buzdolabina kaldir, tekrar ac derken hamuru da bitiremedik. Sonra bir kismini Rana'ya verdim, kendi acti ve kesti. Ama unlamadan o kadar ince acmis ki, masadan kazimak gerekti. Isin o kismi biraz hayal kirikligi oldu, artik beraber yaptiklarimizla idare etti Rana'cik.

Kayisili kurabiyeler hemen yenince guzel, ama kremasiyla bekleyince yumusuyor. Kurabiye ve kremayi ayri bekletip, servisten once bir araya getirmek daha iyi fikir, ayri muhafaza etmek de daha kolay zaten.

Sevgiler,

5/21/2007 08:47:00 AM  
Blogger zinnur said...

Angel, tesekkur ederim, ziyaretine gelecegim ilk firsatta.
Sevgiler,

5/21/2007 08:48:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nukhet, kayisili kurabiyeler lezzetli ama bir dezavantajlari var. Dilek'e yazdigim yorumda da bahsettim, bekleyince yumusuyorlar. Krema ve kurabiyeyi son anda bir araya getirmek daha iyi olur denersen.
Sevgiler,

5/21/2007 08:49:00 AM  
Blogger zinnur said...

Burcin, umarim memnun kalirsin denersen. Lezzetli bir kurabiye ama onceki yorumlarda acikladigim bekledikce yumusama ozelligi var. Ikrama yakin bir araya getirmeli kurabiye ve kremayi, ya da belki ayri ayri servis yapilirsa, isteyen arzusuna gore alir. Diyette olanlar sadece kurabiye ile yetinebilirler, zira sade kurabiye kismi da kayisili ve lezzetli.
Sevgiler,

5/21/2007 08:52:00 AM  
Blogger zinnur said...

Serin mavi, cok tesekkur ederim.

5/21/2007 08:53:00 AM  
Blogger zinnur said...

Seda, tesekkur ederim. Ben de sevdim goruntulerini, gerci sizler bu tip kurabiye ve seker hamuru ya da royal icing ile cok daha guzellerini yapiyorsunuz. Merak ediyordum, ben de bu etkinlik sayesinde bir denemis oldum.
Sevgiler,

5/21/2007 08:55:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nalan, cok tesekkur ederim. Iki kurabiye de lezzetliydi, ama bu etkinlik icin denedigim uc kurabiye arasinda benim en cok sevdigim bir onceki findikli citir kurabiyelerdi. Gorunusleri benekli ve pek icacici olmadigi halde...
Sevgiler,

5/21/2007 08:57:00 AM  
Blogger zinnur said...

Suheyla, ben de severim kayisiyi. Bu kurabiyeler de o kitaba baktikca bana goz kirpiyorlardi. Denedigim icin memnunum.
Sevgiler,

5/21/2007 08:58:00 AM  
Blogger MİNELİ said...

Merhaba sevgili Zinnur adı gibi çok eğlenceli kurabiyeler olmuş.Kurabiye tariflerine oğlumla beraber bakıyorduk oğlum kurabiyelere bayıldı.Ellerine sağlık sevgilerimle.

5/21/2007 11:53:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcuğum, kurabiyeleriniz çok güzel olmuşlar. Kayısılı kurabiye tatmamıştım doğrusu. Muhakkak deneyeceğim. Ellerinize sağlık.

5/21/2007 10:52:00 PM  
Blogger nilay said...

Zinnur'cum ;
kurabiyelerin görüntüsü çok güzel olmuş...özellikle kayısılı olanı denemek istiyorum...ellerine sağlık :)

sevgiler

5/22/2007 11:31:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ustam:) senden bana yardım etmeni rica ediyorum. Önümüzdeki haftasonu için 25 kişilik bir pasta yapmak istiyorum. Düğün pastası için kullandığın, yumurta akıyla yapılmış pandispanya tarifini blogda bulamadım. Kısadan yazman mümkün mü? Bir de pastalarda kullanılan canlı çiçekler servise kadar solmadan, pörsümeden nasıl korunuyor?
Seni sorularımla bunalttım yine.
Ama ne yapayım, sen de bu kadar bilgili, yetenekli, zevkli, alçakgönüllü, paylaşımcı olmasaydın:)
İyilikler, güzellikler dilerim.
Sevgilerimle,
Leyla

5/22/2007 11:56:00 AM  
Blogger daimamutfak said...

Sevgili zinnur kayısı pastaya çok yakışıyor öyle değilmi?Yaptığınızı şimdi olsada yesek diyorum..

5/23/2007 05:25:00 AM  
Blogger zinnur said...

Mineli, begenmenize sevindim. Benimkiler klasik gorunuste oldular. Ayni hamuru degisik kaliplarla keserek, cocuklarin daha da hosuna gidecek seyler, mesela temali kurabiyeler yapmak mumkun. Yapimindan suslemesine kadar cocuklarin da eslik edebilecegi bir kurabiye cesidi bunlar. Amerika'da Noel zamani agac suslemek icin de kullaniyorlar.
Sevgiler,

5/23/2007 07:09:00 AM  
Blogger zinnur said...

Pembeli'cigim, kurabiyeden cok pastaya benzedi, zaten dokusu da kekimsi biraz. Yalniz fazla beklemege gelmiyor ve iyice yumusuyor bu kurabiyeler.
Sevgiler,

5/23/2007 07:10:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nilay'cigim, umarim memnun kalirsin.Onceki yorumlarda da yazdigim gibi, krema ve kurabiye uzun zaman birlikte kalmamali, yoksa gevrekligini kaybediyor kurabiye.
Sevgiler,

5/23/2007 07:12:00 AM  
Blogger zinnur said...

Daimamutfak, evet, kayisiyi ben de tatlilara cok yakistiriyorum. Hatta mevsimi diye, taze kayisidan bir peykek yapmak planim var bugun. Keske butun yaptiklarimi sizlerle gercekten paylasabilseydim!
Sevgiler,

5/23/2007 07:13:00 AM  
Blogger zinnur said...

Leyla'cigim, kolay gelsin diyeyim simdiden. Ve kolay sorunu once cevaplayarak baslayayim. Profesyonellerin cicekleri canli tutmak icin kullandiklari yollar var. Biri su plastik kaplar, iclerine azicik su konuyor ciceklerle birlikte. Sonra pastaya batiriliyorlar. Ya da pastalar sutunlarla birbirinden ayrildiginda ortaya suyla islatilmis kopuk bir nuve konuyor, cicekler buna saplaniyorlar. Genelde pasta suslenmis halde uzun yola gidecek veya cok uzun sure oda sicakliginda beklemesi gerekecekse, o zaman bu dedigim yollara basvurmakta fayda var. Biz cogunlukla gerek duymuyoruz, zira bir cok cicek birkac saat susuz kalabiliyor canliligini yitirmeden. Onceden deneme yapmak yararli tabii. Mesela bizim bu sefer, yer doldurmak amaciyla kullandigimiz sumbuller, pasta kesilirken biraz boyunlarini bukmuslerdi, ustelik hacim de kaybettiklerinden, saklamalari gereken sutunlar yer yer gorunuyordu. Fakat guller cok iyi performans gosterip durumu kurtardilar.

Simdi geleyim pandispanya soruna. Tarifi seninle seve seve paylasirim tabii ki. Yalniz soyle bir durum var: Cake Bible'dan aldigim bu pandispanyayi yillar icinde birkac defa dugun pastalari icin problemsiz kullandim. Bundan 2 yil once arkadasimin kizinin dugunu icin kullanmak istedigimde ustuste felaket sonuc aldim. Kekler son ana kadar yukseldi, firindan almadan az once berbat sekilde coktu. Hatta Ingilizce blogumda da yer vermistim bu faciaya. Sebebini bir turlu anlayamadim ve kac defa denedim, inan ben de hatirlamiyorum. Sonra bir mucize oldu ve yanlislikla fazla yumurta aki koydugum bir denemem gayet guzel sonuc verdi. O gun, bugundur ben bu pandispanyayi fazla yumurta akiyla yapiyorum. Buna karsilik komsum kitaptaki miktarlarla yapiyor ve benzeri bir problem yasamiyor. Simdi ben sana bu tarifi verirken, kac yumurta akiyla yap diyecegimi bilemiyorum? Peki, madem boyle esrarengiz bir durum var, o zaman ne diye kendine baska bir pandispanya tarifi bulmuyorsun diyeceksin. Onun cevabi da su: Cake Bible kitabini seviyorum. Yazari bir kimyager titizligiyle, baska kitaplarda olmayan bazi detaylari acikliyor. Mesela kalip boyu arttikca, kabartma tozunun azaltilmasi lazimmis iyi sonuc alabilmek icin. Garip ama gercek. Bu kitapta, butun bu konularla ilgili tablolar var. Hangi boy keke, ne kadar surup, ne kadar krema kullanilmasi gerektigi ayrintili sekilde yazilmis. Ayrica her tur pandispanya, dugun pastasi icin uygun olmuyor. Biraz da saglam yapisi olmasi lazim boyle pandispanyalarin, zira icine cubuk batirilacak, bir miktar yuk tasimasi gerekecek filan. Dolayisiyla, her begendigi pandispanyadan dugun pastasi yapamaz insan. Bu nedenlerle, buyuk pasta yapacagimda, Cake Bible'dan vazgecemiyorum.

Fakat senin 25 kisilik pastan cok buyuk sayilmaz. Kat yapman gerekmeyebilir. Bu nedenle begendigin herhangi bir pandispanyayi deneyebilirsin bence. Yine de benim tarifimi istersen, zinnur@doganata.us adresine bir email atarsan, hemen yollarim.

Sevgiler,

5/23/2007 07:52:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcuğum na kadar güzel yapmışsın bu kurabiyeleri ne kadar zevkli süslemişsin çok beğendim...ama fotoğraflamanda gerçekten den kayde değer çoğu blogta inan çok güzel tarfiler olsada o kadar kötü fotoğraflanmışlarki inan insanın göz zevki mahfoluyor...ellerine sağlık ...sağlıkla ve afiyetle ve en kısa zamanda bu tarifi benim blogumda göreceğinden kuşkun olmasın...sevgilerimle

5/24/2007 08:17:00 AM  

Post a Comment

<< Home