Thursday, May 10, 2007

Anneler Gunu Oncesi

Anneler gununden once Bizim Pastane'yi guncelleyemem diye dusunuyordum ama, misafirlerimiz olunca iki tatli birden yaptim. Tatlilardan biri daha once tarifini verdigim bir tart, ama bu sefer daha degisik bir sunum denedigim icin resimlerini paylasacagim. Digeri ise yeni bir tarif.

Ahududulu tartimizin basina bir sanssizlik geldi. Misafirlerimizi Sali aksami beklerken, elde olmayan sebeplerle gelislerini Carsamba'ya ertelemek zorunda kaldilar. Pazartesi aksami yapilan tartin icindeki ahududular, Carsamba aksamina kadar maalesef biraz su koymuslardi; hem mecazi, hem gercek anlamda... Bu tatli yapildiginin ertesi gunu yenmeli, ilk gun yenirse krema kismi fazla yumusak oluyor, ucuncu gunden sonra ise meyvasi su saliyor. Tarifi burada bulabilirsiniz. Ordaki sunumdan farkli olarak, bu sefer uzerini beyaz cikolata bukleleriyle susledim ve ahududu sosuyla servis yaptik. Beyaz cikolata ve ahududu uyumundan hoslananlar icin cok guzel bir secim. Tesaduf bu ya, bugun Isil'in da ayni kremayi kullanip, cilekli benzer bir tatli yaptigini gordum. Isil'in tarifine buradan ulasabilirsiniz.

Ikinci tatlimiz ise bademli bir tart. Tarifi bir Pillsbury kitapcigindan aldim, ordaki ismi Badem Dolgulu Kurabiye Keki diye geciyor. Daha once birkac kere yapip begendigimiz bu tarifi, ne zamandir Bizim Pastane'ye koymak istiyordum, kismet bu guneymis. Tasimaga elverisli olmasi, catal bicak gerektirmeden rahatlikla yenebilmesi, cayin, kahvenin yanina cok yakismasi ozellikleriyle, bu guzel bahar gunlerinde annenizle birlikte keyifli bir piknik yapmak isterseniz, cok iyi bir secim olabilir. Ustelik yapimi da oldukca kolay. Tek sakincasi bol tereyag icermesi. Bu nedenle ince dilimler halinde servis edilmesinde yarar var. Gerci tart piserken hamurun yag saldigini gozledim, fazla yagin bir kismindan boylece kurtulduk. Bir dahaki sefere tereyagini azaltarak deneyecegim. Bir de benim yaptigim gibi kabuksuz badem tozu yerine, kabuklu badem tozu veya fistik tozu kullanilirsa, ortadaki dolgu kismi hamurdan ayirdedilir ve daha guzel bir goruntusu olur diye dusunuyorum. Bu haliyle ortasi pismemis bir tart goruntusu veriyorsa da, oyle degil aslinda; ortadaki islak gorunen kisim badem ezmesi kati...

Tart hamuru Icin
  • 2 2/3 bardak un
  • 1 1/3 bardak seker
  • 300 g yumusak tereyagi
  • 1 yumurta
  • 1/2 tatli kasigi tuz
Bademli Dolgu Icin
  • 1 bardak ince cekilmis badem
  • 1/2 bardak seker
  • 1 tatli kasigi limon kabugu rendesi
  • 1 yumurta
  • Ustu icin file badem veya tane bademler
Firininizi 162C ye isitin. 23 cm veya 25 cm lik kelepceli kalibinizi yaglayin. Piserken yag salma ihtimaline karsi kalibinizi distan folyo ile sarin. Hatta pisirme islemini de kelepceli kalibinizi bir firin tepsisi icine yerlestirerek yaparsaniz, iciniz rahat olur. Buyukce bir kasede butun tart hamuru malzemelerini mikserin dusuk hiziyla karistirarak hamur haline getirin. Cok yumusak gorunuyorsa, sarip bir sure buzdolabinda dinlendirin. Sonra hamuru ikiye ayirin. Yarisini kelepceli kalibinizin altina, kenarlari biraz yukselterek yayin.

Ufak bir kasede, file (veya tane) badem disindaki dolgu malzemelerini iyice karistirin. Kelepceli kaliptaki hamurun uzerine duzgunce yayin. Hamurun kalan yarisini iki yagli kagit ya da saran arasinda, merdaneyle kalibinizin buyuklugunde acin. Yagli kagit yardimiyla bademli katin uzerine tasiyin ve yerlestirin. Kopan parcalar olursa, caninizi s1kmayin, elinizle yerine koyup duzleyin. File bademlerinizi ustteki hamurun uzerine esit sekilde dagitin.

Onceden isitilmis firinda 55 ila 65 dakika pisirin, ustu kizardiginda firindan alin. 15 dakika dinlendirdikten sonra, kaliptan cikarin ve tamamen sogutun. Arzu ederseniz, servisten once uzerine pudra sekeri eleyebilirsiniz.



32 Comments:

Blogger daimamutfak said...

Zinnur hanım merhaba.Sitenızi ziyaret ettim.Herşey mükemmel.Ellerinize sağlık.Tarifleri inceledimde çok beğendim.Denenecekler listesine aldım.Mesaj bırakmadan geçmek istemedim.banada ugrarsanız sevinirim.Yorumunuzu bekliyorum.Neriman

5/10/2007 06:56:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur Hn.
Sizi çok uzun zamandır, aylardır diyebilirim severek zevkle takip ediyorum.Bütün arşivinizi okudum.Kendi blogumu yapıncada hemen takip ettiklerim arasına aldım, her gün uğruyorum ama niye yorum yazamadım bu güne kadar diye kendime kızdım bu gün.
Pastanız yine her zamanki gibi müthiş güzel görünüyor, eminim tadıda güzeldir.
Ellerinize sağlık
Sevgiler

5/10/2007 07:31:00 AM  
Blogger Behiye said...

Zinnur ahududulu tarta daha önce de kaç kez baktım kimbilir...Çok güzel, tam benim sevdiğim tarzda. Ellerine sağlık, şimdiden anneler gününü de kutlarım. Sevgiler.

5/10/2007 08:38:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur'cuğum sağ ol, var ol!..
Ahududulu olanı daha önce denemiştim, mükemmel bir lezzet.
-Belki ben meyveli tatları çok sevdiğim için böyle düşünüyor olabilirim.- İkinci tarifi haftasonu olmasa bile kahveye gelen ilk misafir için yapma gibi kötü planlarım var(!):))
Düğün pastası konusunda strese girebileceğini düşünmeden yazdım. Ne olur kusuruma bakma... Ben yaptığın işin aslında keyfini, güzelliğini düşündüm. Ne güzel bir anı olur senin için, arkadaşın için. Ayrıca kötü olmayacağı konusunda seninle iddiaya bile girebilirim:)
Önümüzdeki haftayı düğün pastası fotoğraflarını görmek için sabırsızlıkla bekliyorum.
Sevgilerimi, iyi dileklerimi gönderiyorum. Önümüzdeki yoğun geçecek günlerin için kolaylıklar dilerim.
Leyla

5/10/2007 01:15:00 PM  
Blogger serinmavi said...

Eline emeğine sağlık canım.Yine maşaAllah'ın var....Çok güzel görünüyor her ikiside...


selamlar

5/10/2007 03:46:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur, ahududulu ve bademli tartlar öyle şık olmuşlar ki, ellerine sağlık.

5/10/2007 11:08:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur,
Her ikisi de çok şık olmuşlar,görüpde imrenmemek elde değil.Ellerine sağlık..))

Anneler günün kutlu olsun.

Güzel bir hafta sonu diliyorum.

Sevgilerimle,
Gül

5/11/2007 06:33:00 AM  
Blogger Unknown said...

Sevgili Zinnur her iki tarifde çok lezzetli ve şık duruyor. Ellerine sağlık. Sevgiler..

5/11/2007 11:12:00 AM  
Blogger Nukhet said...

Sevgili Zinnur
Gene harika lezzetler le cikmissin ortaya. Badem ezmeli de cok hos gozukuyor ama tarz ve sunuc olarak ahududuluya bayildim. Ellerine saglik. Sevgiler

5/11/2007 10:32:00 PM  
Blogger Özlem said...

Sevgili Zinnur,
Ahududulu pasta harika görünüyor. Diğeri de öyle ama benim gözüm yine de ahududuluya takıldı :)
Ellerine sağlık,
Sevgiler,
Özlem

5/12/2007 06:57:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur Hanim tek kelime ile yine hersey bir harika olmus...ellerinize saglik...
sevgilerimle Özlem
www.blogcu.com/oezlem

5/12/2007 08:36:00 AM  
Blogger Hülya said...

Çok şık ve leziz olduğuna emin olduğum iki tarif yine.Çok beğendim.Tebrikler.
Anneler gününüzü de kutlamak isterim bu arada...

5/12/2007 10:46:00 AM  
Blogger İpek Kuscu said...

Zinnur'cuğum anneler günün kutlu olsun.Sevgilerimle.

5/12/2007 11:03:00 AM  
Blogger incikboncuk said...

Yine çok güzel ve titiz çalışmışsın, ellerine sağlık.

Anneler günün kutlu olsun

5/12/2007 02:03:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur,
Ailenle birlikte nice güzel günleri sağlıkla, mutlulukla yaşaman dileğiyle Anneler Günü'nü kutlarım.
Sevgilerimle,
Leyla

5/13/2007 02:42:00 AM  
Blogger Cafe Gusto said...

Sevgili Zinnur
uzun zamandır takibindeyim ama artık ben de varım demek için yorum bırakıyorum
ellerine sağlık her zamanki gibi mükemmel şeyler yapmışsın..
sevgiler

5/13/2007 04:19:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur,
Pastanı aynen deneyip biraz farklılık yaratmama rağmen lezzet muhteşemdi.

Anneler günü için super bir pasta oldu.Bizimle bu pastayı tanıştırdığın için gönülden teşekkürler..

Sevgiler

5/14/2007 01:22:00 AM  
Blogger zinnur said...

Neriman, cok tesekkur ederim ziyaretin ve guzel sozlerin icin. Cevabim gecikti biraz kusura bakma. Simdi pasta telasim da bitti, hemen ziyaret edecegim siteni.
Sevgiler,

5/14/2007 06:05:00 AM  
Blogger zinnur said...

Muge, cok tesekkur ederim, yazdiklarin beni mutlu etti. Yeni blogun hayirli olsun, guzel paylasimlara ve arkadasliklara vesile olsun.
Sevgiler,

5/14/2007 06:10:00 AM  
Blogger zinnur said...

Behiye'cigim, tesekkurler. Annelerden uzak, anneler gunleri buruk geciyor, degil mi? Guzel gunlerde kavusmak diliyorum sana da.
Sevgiler,

5/14/2007 06:12:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Leyla, guzel dileklerin icin cok tesekkur ederim. Hersey arzu ettigimiz gibi gitti sukur ki. Bu arada sen beni strese sokmus filan degilsin, zaten dogal olarak streste oluyorum dugun pastasi onceleri. Gerci sonucta hersey guzel oluyor ama yine de oncesinde boyle s1k1lmaktan alamiyorum kendimi. Sonrasinda ise oyle buyuk bir mutluluk ve rahatlik hali oluyor ki, hepsini unutuyorum. Eh, bir dahaki dugunumuze kadar rahatlayabilirim simdilik.
Sevgiler,

5/14/2007 06:16:00 AM  
Blogger zinnur said...

Serinmavi ve Pembeli, cok tesekkur ederim ikinize de.
Sevgiler,

5/14/2007 06:17:00 AM  
Blogger zinnur said...

Gul, cok tesekkur ederim. Ben de senin anneler gununu, gecikmeli de olsa kutluyorum. Umarim anneciginle cok guzel bir gun gecirmissindir.
Sevgiler,

5/14/2007 06:18:00 AM  
Blogger zinnur said...

Selservis, cok tesekkur ederim.
Sevgiler,

5/14/2007 06:19:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nukhet, yorumun icin tesekkur ederim. Ahududulu tariften ben de cok memnun kaldim; goruntusu de tadi da guzel. Digeri farkli bir kategoride zaten, daha pratik ve cay, kahve yanina yakisan bir tatli. Daha uzun sure de bekleyebiliyor.

Bu arada soylemeden gecemeyecegim (gerci senin blogunu ziyaret edip, bu yorumu orda yapsam daha uygun olurdu ama), pastalarinla harikalar yaratiyorsun. Ellerine saglik.

Sevgiler,

5/14/2007 06:25:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ozlem'cigim, tesekkurler. Ben de beyaz cikolata ve ahududuyu sevenlerdenim. Ahududunun o guzel rengiyle ve tadiyla, her girdigi tatliyi guzellestirdigini dusunuyorum.
Sevgiler,

5/14/2007 06:26:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Ozlem, cok esekkur ederim.
Guzel gunler dilegiyle,

5/14/2007 06:27:00 AM  
Blogger zinnur said...

Hulya, cok tesekkur ediyor ve ben de senin anneler gununu kutluyorum. Benimki gecikmeli oldu, kusuruma bakma.
Sevgiler,

5/14/2007 06:28:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Cilek ve Incik Boncuk, ben de sizlerin anneler gununu 1 gun gecikmeli olarak kutluyorum. Yavrularinizla guzel bir gun gecirdiniz, umarim.
Daha nice guzel gunler dilegiyle,

5/14/2007 06:30:00 AM  
Blogger zinnur said...

Leyla'cigim, cok tesekkur ederim guzel dileklerin icin. Ben de senin icin aynisini diliyorum.
Sevgiler,

5/14/2007 06:31:00 AM  
Blogger zinnur said...

Serpil, cok tesekkur ederim ilk yorumun icin. Bizim Pastane okuyucularinin sesini duymak (sanal da olsa) beni mutlu ediyor.
Sevgiler,

5/14/2007 06:32:00 AM  
Blogger zinnur said...

Gul'cugum, ne mutlu bana! Cok sevindim memnun kalmaniza, hele anneler gununde denemis olmaniza. Afiyet seker olsun.
Sevgiler,

5/14/2007 06:33:00 AM  

Post a Comment

<< Home