Monday, April 23, 2007

Dilek'ten Gelenler...

Gectigimiz Sali buyuk kizim 3 aylik Fransa seyahatinden dondu. Ucacagi gun icim kipir kipirdi, malum uzun bir yolculuktu yapacagi. "Simdi ucaga bindi," "simdi okyanus uzerinde olsa gerek" diye kendimce hesaplar yapiyordum ki, Dilek bana Zeynep'in Basel hava alaninda cekilmis bir resmini gonderdi. Eksik olmasin, dort saat araba kullanmayi goze alip, Zeynep'i ugurlamaga gitmis! Bir saatten az bir sure beraber olabilmisler. Zeynep'in Fransiz ailesi de orada oldugundan, dort kisi aralarinda dort ayri lisan (Fransizca, Almanca, Ingilizce ve Turkce) konusarak anlasmislar. Dilek, butun bu zahmetleri yetmiyormus gibi, Basel'e eli kolu dolu gelmis. Hediyelerin yanisira, koca bir de yolluk kutusu katmis Zeynep'in yanina. Ama Zeynep yolculuklarda hic bir sey yiyemedigi icin, ince bir zevkle hazirlanmis olan kutuyu acmak bana kismet oldu ve icindeki birbirinden lezzetli mamalari ailecek yedik.

Neler yoktu ki kutunun icinde! Beyaz peynirli, zeytinli ve feslegenli halka pogacalar (o bicimi nasil verdigini hala merak ediyorum, Dilek), yulafli ve vanilya aromali kayisili kurabiyeler, Munevver ve Hale'nin puf puf kurabiyeleri, kekikli pogacalar... Ayrica Sprungli'nin Luxemburgerli denilen minik makaronlarinin tum yeni cesitlerini yollamayi da ihmal etmemis benim makaron askimi bilerek. Resim cekmeyi akil ettigimde, makaronlarin ikinci sirasini yiyorduk. Cok kisa omurlu oldu bizim evde Luxemburgerliler; favorim ise karamelli olanlardi.

Tanistigimizdan beri, Dilek'e begendigim bircok tatlisinin kaynagini sordugumda, "Dr. Oetker'in filan kitabindan" cevabini almisimdir. Simdi artik benim de bir Dr. Oetker kitabim var. Dilek'in hediyesi oldugu icin kitapligimda cok ozel bir yeri olacak hep. Gerci Almanca bilmedigim icin tarifleri ayrintilariyla anlayamiyorum ama, icindeki resimler o kadar guzel ki, onlardan aldigim ilhamla yaptigim tatlilari ilk firsatta paylasacagim sizinle.

Dilek'in mutfagima bir katkisi da pasta/kurabiye uzerine yazi yazma sablonu oldu. Daha gecenlerde yaptigim bir pastanin uzerine duzgun yazi yazamadigimdan bahsetmistim ona. Bundan sonra boyle bir problemim yok; artik destan bile yazabilirim pastalarin uzerine sablonum sayesinde.

Dilek, benim gul askimi bildiginden yolluk paketi de gulluydu. Icindeki karttan, pecetelere, kullandigi ambalaj kagidina, puf puf kurabiyelerin kutusuna, hatta paketin kendisine kadar gul temasi ve gul renkleri hakimdi. Hersey ince bir zevkin eseriydi, nerdeyse acmaga ve yenmege kiyilamayacak kadar... Yok o kadar da degil, tabii ki. Yenmez mi o guzellikler? Afiyetle yendi elbette. Dilek'in elinin emegi olan bu yolluklarin, bizim icin yapildigini ve koca bir okyanusu asarak, onun mutfagindan bizim mutfagimiza ulastigini dusunmek beni cok heyecanlandirdi. Hele puf puf kurabiye bir blog tarifi oldugu icin, hem Dilek'in, hem Munevver ve Hale'nin misafiriymisim gibi hissettim kendimi. Cok hos bir duyguydu.

Dilek'cigim, hediyelerin, ikramlarin, Zeynep'e gosterdigin yakinlik ve misafirperverlik, ve teker teker sayamayacagim butun inceliklerin icin cok tesekkur ederim sana. Umarim bir gun ben de bir seyler yapabilirim ailen ve senin icin.

25 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Zinnur'cugum, oncelikle gozlerin aydin, Zeynep de evine hos geldi. Sizin taraflarda nasil tatli bir telas yasandigini, ana-kiz nasil kaynattiginizi tahmin edebiliyorum dogrusu. Darisi uzakta olup da kavusmayi bekleyen herkesin basina. Bu arada, bir zamanlar supheyle baktigimiz internet arkadasliklarini yuzyuze samimiyetine ve ayri bir guzellik seviyesine getirmeyi de sanirim bizim Turk Hanimlari mutfak meraklari ile basardilar. Bloglardan edindigim, yuzlerini henuz bilmedigim arkadaslarim icin ben kendi adima seviniyorum acikcasi. Selamlar, sevgiler, tekrar gozun aydin...

4/24/2007 12:02:00 AM  
Blogger munevver said...

Zinnur,konuyu biraz bildiğim halde yazını merakla bekledim.Gerçekten,Dilek'i bir kez daha sevdim.Çok incelik göstermiş.İnce fikirli Dilek'ten, başka bir ince fikirli Zinnur'a sevginin sunuluşu...Ben de her ikinize birden sevgimi gönderiyorum.Sizi çok sevdim...
Nane Limon

4/24/2007 02:48:00 AM  
Blogger Burçin'in Denemeleri said...

Bu kadar hoşluk ve incelik bir arada. Gerçekten seni çok kıskandım Zinnur. Dilek'in ellerine ve düşüncesine sağlık. En ince ayrıntıya kadar düşünmüş, çok özenli hazırlandığı gayet iyi anlaşılıyor.
Dostluğunuz daim olsun.
Sevgiler,

4/24/2007 07:10:00 AM  
Blogger Oya Kayacan said...

Vallahi rüya gibi bu işler kızlar. Bir ekrandan hayatımıza karışan bu denli sıcak dostluklara diyecek söz bulamıyorum. Gözün aydın Zinnur. Özlem giderin bakalım ana kız. Karamelli makaronlarda da aklım kaldı.

4/24/2007 09:18:00 AM  
Blogger pecete said...

Gözün aydın olsun Zinnur!! Hediye kutun ise muhteşem olmuş. Mutfak ile ilgilen ve harikalar yaratan iki kişi arasında olabilecek en güzel hediye kutusu olmuş. Şablondan inanılmaz memnun kalacaksın. Çok rahat ve sevimli. Umarım sevinciniz ve heyecanınız hep büyür ve gelişir... Sevgiler...

4/24/2007 11:47:00 AM  
Blogger Behiye said...

Zinnur'cuğum, öncelikle Zeynep' e kavuştuğunuz için hepinize gözünüz aydın ve Zeynep' e de hoşgeldin demek istiyorum. Kendisi için faydalı ve zevkli aylar geçirmiş olduğunu ümit ediyorum. Dilek'ten gelenler ise gerçekten çok hoş. Blogunda olduğu gibi hediyelerinde de ince zevkini, ayrıntılara verdiği önemi ve özenini göstermiş ve yine senin gibi son derece zevkli,kıymet bilen birine yollamış bunları, ne güzel gerçekten...Arkadaşlığınızın hep sürmesini ve sizin de tanışmanızı dilerim bir gün. Sevgilerimle.

4/24/2007 11:48:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur, gözün aydın!...
Sevincin, heyecanın yazına nasıl da güzel yansımış. Dilerim yaşamın boyunca yaşadığın tüm özlemler böylesine güzel kavuşmalarla sonuçlanır.
Çok sevgilerimle,
Leyla

4/24/2007 01:51:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Turkmen, cok sukur kavustum Zeynep'ime. Dedigin gibi, darisi diger yolcu bekleyenlerin basina.

Birkac yil once olsa, sanal arkadaslarin boylesine birbirlerine yakin olabilecegine inanmak benim icin de zor olurdu sanirim. Bu ozel durumun hepimizin ortak noktasi olan mutfak meraki ve paylasmayi sevmekle ilgisi oldugunu konusmustuk seninle. Gun gectikce, bu saptamanin gercekligine daha cok inaniyorum.
Sevgiler,

4/24/2007 10:07:00 PM  
Blogger zinnur said...

Munevver'cigim, sagol, varol. Benim cok ince dusunceli ve ozel bir sanal arkadasim da sensin.
Sevgiler,

4/24/2007 10:09:00 PM  
Blogger zinnur said...

Burcin, gercekten cok mahcup ve mutlu etti Dilek beni. Onu dusunenler de cok olsun.
Sevgiler,

4/24/2007 10:10:00 PM  
Blogger zinnur said...

Oya'cigim, gercekten ruya gibi... Turkmen'le de yazisiyorduk, belki konumuzun mutfak olmasi etkili oluyor burada. Acaba diger konularda yazan blog sahipleri de benzer olaylar yasiyorlar mi? Ilginc bir doktora arastirmasina malzeme olabilir bu konu.

Makaronlara gelince, senin aklin karamellide kaldi, benim gozum ise senin yegeninin ve gelin hanimin ucuk renkli makaronlarinda, hem de yaninda gul yapraklariyla! Bundan guzel bir dugun pastasi dusunemiyorum. Allah mesut etsin gencleri.
Sevgiler,

4/24/2007 10:22:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Aysem, cok tesekkur ederim guzel dileklerin icin. Gercekten cok zevkli bu kutu alisverisleri. Cok uzaklarda olmasam bundan da bir mim cikaralim, aramizda hediyeleselim diyecegim. Belki Turkiye'de bulunan arkadaslar aranizda yapabilirsiniz.
Sevgiler,

4/24/2007 10:24:00 PM  
Blogger zinnur said...

Behiye'cigim, cok tesekkur ederim guzel sozlerin icin. Dilek, gercekten cok kibar bir insan. Kimbilir, belki bir gun onunla da, seninle de karsilasmak nasip olur.
Sevgiler,

4/24/2007 10:28:00 PM  
Blogger zinnur said...

Leyla, guzel dileklerin icin coook tesekkur ederim. Senden yorum almak guzel.
Sevgiler,

4/24/2007 10:28:00 PM  
Blogger Dilek'ce said...

Bakalim bu kez olacak mi...
Sevgili Zinnurcugum o kadar güzel yüreklisin ki benim yaptiklarimi bu kadar önemsedin. Ben sana tesekkür ederim! Girisi görünce biraz mahcup olup utandim... Ben ne büyük zevkle ve mutlulukla Zeynep'e gittim biliyor musun! Hele ki son ana kadar gidebilecek miyim gidemeyecek miyim korkularindan sonra. Beni de mutfagimdan senin mutfagina birseylerin gitmesi o kadar heycanlandirdi ki...tekrari muhakkaktir diyesim geliyor, posta yolu sorun olmasa;)

Sevgili Münevver ve diger arkadaslar güzel sözleriniz ve dilekleriniz icin tesekkürler!
Sevgiler !!!

4/25/2007 04:47:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

cok guzel bir dostlukve aile sicakligi.. gercekden :) Yazini cok begendim.. Macoronslar icin butun irademi tolayip o sekilde denemek istiyorum.. herzaman misafirim olabilirsiniz :)

4/25/2007 05:47:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Bu pakete bende bayıldım Zinnur,

Hele ki o makaronlar harika görünüyorlar. Sayende bir makaron hastası oldum. Karemelliler nasıldı? Onu nasıl yapabiliriz fikrin varmı?

4/25/2007 11:53:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Dilek, yaptiklarin onemsenmeyecek gibi mi? Biraz daha mahcup etmek pahasina, biraz daha detaylandirayim: Zeynep'e hediyen, ktudakilerin farkli farkli yerlerden alisverisi, mutfakta gecen zaman, herseyin incelikle paketlenmesi, yazdigin notlar, IFE icin ayarlamalar, yolculugun suresi... Daha sayayim mi? Tesekkur az gelir yaptiklarin icin, ama elden gelen bu.
Kucak dolusu sevgiler,

4/26/2007 05:56:00 AM  
Blogger zinnur said...

Hale, sagol. Sen makaronlari yap, ben dunyanin neresinde olursam olayim, (sanal ya da degil) misafirin olurum :)
Sevgiler,

4/26/2007 05:58:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Fatos, ben de onu dusunmekteyim birkac gundur.Dolguyu karamelli yapmakta bir zorluk yok da, makaronun kurabiye kismina karamel tadi nasil veriliyor acaba? Kivami sulandirmadan bu isi yapmanin yolu ne olabilir. Bir aklima gelen (denenmesi lazim) su oldu. Bademlerin bir kismi sekerin bir kismiyla krokanlanip, sonra incecik cekilerek pralin hazirlanabilir ve bu kullanilabilir. Bu ne kadar karamel tadi verir, dokuyu nasil degistirir bilmiyorum. Bir diger fikir de, dolguyu karamelli yapip, her makaronun uzerine kucukce cekilmis krokan parcalari serpmek. Boylece genel tadda karamel yakalanabilir. Senin bu konuda deneme/onerilerin olursa haberim olsun.
Sevgiler,

4/26/2007 06:03:00 AM  
Blogger serinmavi said...

Gözün aydın Zinnurcum,Zeynepine kavuşmuşsun,çok sevindim...Rabbim sevdiklerimizden ayırmasın.Hasret&gurbet olayları çok zor...
Tebessümle okudum yazdıklarını,yakın zamanda aynı duyguları yaşamış biri olarak.Bende uzak diyarlardan içine sevgi eklenmiş hediyeler aldım kısa bir süre önce,blogda yayımladım :)
Böyle güzel gönüllü arkadaşlar bulmak ne güzel değil mi ? :)


Selamlar....

4/27/2007 03:28:00 PM  
Blogger zinnur said...

Serinmavi, guzel dileklerin icin cok tesekkur ederim. Butun seven ve ayri olanlarin tez elden kavusmasini diliyorum ben de.

Guzel gonullu blog arkadaslari ve onlarla bir seyler paylasmak gercekten bir mutluluk. Cok sansliyiz boyle bir imkanimiz oldugu icin.
Sevgiler,

4/28/2007 10:37:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

sevgili zinnur,
ben senin yazilarini hep buyuk zevkle ama genelde sesiz takib edenlerdenim. ince ruhlu ve cok zevkli olusun'un yaninda makeronlarda ve dugun pastalarda'ki basarin beni inanilmaz etkiledi hep. bu vesile ile seni öncelikle tebrik etmek istedim. bu arada marina'nin gelisini okudugumda icim'den tam yerine dusmus diye dusundum. dusunsene fransiz bir kiz amerika'ya gidiyor ve karsina piyango'dan sizin aile cikiyor. ne kadar sansli diye dusundum. eminim, kiz'cagiz daha cok senin maharetlerinden ve turk kulturunden etkilenmistir, ne guzel! daha sonra zeynep'in seyhatini dikkatle okudum. gecen hafta 10 yasina basan kizim'i dusundum, acaba zeynep ablasi gibi basarili bir ogrenci olurmu diye. icim'den zeynep'i bize de davet etmek geldi. ama tam da tasinma arifesindeydik, ama gonlum bunu cok istedi. bugun'de siteni acmadan icim'den acaba zeynep dondumu diye gecti. cok sukur kavusmussunuz yine, ne guzel - gözlerin aydin. dugun pastanizi gordugumde, kesin karar verdim, ben zinnur'a kursa gitmeliyim diye. sizleri gercekten gonulden tebrik ederim. ozelikle 150 kisilik oldugunu okudugumdaki saskinligimi tahmin edemesin. bravo size!
dilegi'in jesti tümü ile cok ama cok hos. ben bile cok duygulandim.
biz ayni ulkede ve suan ayni sehirde oldugumuz icin, insallah gorusme imkanini yakalariz.

simdilik hoscakal
nese sahin
nese.sahin@ubs.com

5/14/2007 04:30:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

sevgili zinnur,
ben senin yazilarini hep buyuk zevkle ama genelde sesiz takib edenlerdenim. ince ruhlu ve cok zevkli olusun'un yaninda makeronlarda ve dugun pastalarda'ki basarin beni inanilmaz etkiledi hep. bu vesile ile seni öncelikle tebrik etmek istedim. bu arada marina'nin gelisini okudugumda icim'den tam yerine dusmus diye dusundum. dusunsene fransiz bir kiz amerika'ya gidiyor ve karsina piyango'dan sizin aile cikiyor. ne kadar sansli diye dusundum. eminim, kiz'cagiz daha cok senin maharetlerinden ve turk kulturunden etkilenmistir, ne guzel! daha sonra zeynep'in seyhatini dikkatle okudum. gecen hafta 10 yasina basan kizim'i dusundum, acaba zeynep ablasi gibi basarili bir ogrenci olurmu diye.
icim'den zeynep'i bize de davet etmek geldi hemen. ama tam da tasinma arifesindeydik, ama gonlum bunu cok istedi. bugun'de siteni acmadan icim'den acaba zeynep döndümü diye gecti. cok sükür kavusmussunuz yine, ne guzel - gözlerin aydin. dügün pastanizi gördügümde, kesin karar verdim, ben zinnur'a kursa gitmeliyim diye. sizleri gercekten gonulden tebrik ederim. ozelikle 150 kisilik oldugunu okudugumdaki saskinligimi tahmin edemesin. bravo size!
dilegi'in jesti tümü ile cok ama cok hos. ben bile cok duygulandim.
biz ayni ulkede ve suan ayni sehirde oldugumuz icin, insallah gorusme imkanini yakalariz yakinda.

sevgilerimle
nese
nese.sahin@ubs.com

5/14/2007 04:34:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Nese, cok tesekkur ederim yorumun icin. O telasli zamaninda Zeynep'i davet etmeyi dusunmus olman beni mutlu etti. Blog arkadasligimiz sayesinde dunya adeta kuculdu, degil mi? Her ulkede tanidiklarimizin olmasi cok guzel.

Dilek'in inceligini unutmam mumkun degil. Ozellikle s1k1ldigi ve eve kapali oldugu bir zamanda Zeynep'e cok guzel bir haftasonu yasatti ve adeta yuva ozlemini giderdi. Onunla gorusmesinden sonra, Zeynep cok daha rahatladi ve o guven ve cesaretle sonradan Paris'in altini ustune getirmeyi basardi tek basina :) Belki Dilek bile farkinda olamayabilir ama Zeynep'e verdigi bu hediye paha bicilmez benim icin. Tabii bize gonderdigi, yenilebilir cinsten hediyeleri de cabasi.

Pastaya gelince, daha buyuklerini de yaptim gecmiste. Buzluklar sagolsun. Yeterince vakit ayirinca ve el altinda bos bir buzluk olunca, kalabaliga pasta yapmak sorun degil. Tek problem, pasta buyuklugu arttikca, tasimanin, kaldirma ve koymanin biraz zorlasmasi. Onun disinda herkes yapabilir inan bunlari. Esas marifet, mimari kismi isin ve suslemesi ki, onu da zaten ben yapmadim. Ama Ayse'yi seyredip, bu isi kapma yolundayim. Ogrencilikten bahsediyorsun ya, ben de ogrenciyim zaten :)

Gecmis anneler gununu kutluyorum bu vesileyle,

5/14/2007 07:52:00 AM  

Post a Comment

<< Home