Thursday, April 19, 2007

3x3: Yeni Bir Mim

Ufuk, Dilek, Munevver ve Yasemin tarafindan sobelendim bu oyun icin. Aslinda cevaplarin 3 gun icinde verilmesi gerekiyormus. Cok gec kaldigim icin ozur dileyerek basliyorum.

1.1. Daha önce yaşadığınız 3 şehir:
Ankara, Los Angeles, New York
1.2.Tatil icin gittiğiniz, gördüğünüz ve önermek istediğiniz 3 yer:
Hawai, Bozcaada, Fransiz Rivierasi
1.3.Yaşamak istediğiniz (görmediğiniz de olur) 3 sehir:
Yasadigim yeri seviyorum anlasilan. Surda yasasaydim diyebilecegim bir yer gelmedi aklima.

2.1. Su andaki mesleğiniz nedir?
Uzun zamandir ev hanimi ve anneyim.
2.2. Dünyaya yeniden gelseydiniz, hangi mesleği yapmak isterdiniz?
Meslegimi (Elektrik Muhendisligi) seviyorum. Degistirmeyi dusunmezdim ama sanatsal uygulamalariyla ugrasmayi tercih ederdim. Ama bilim, sanat ve insanliga fayda ogelerini bunyesinde barindiran her turlu meslek bana cazip geliyor. Meslek olarak ne secersem seceyim, daha bilincli bir ogrenci olmaya gayret gosterirdim.
2.3. "Kesinlikle ben yapamazdım" dediğiniz meslek nedir?
Araba yariscisi olamazdim herhalde. Araba kullanmayi sevmiyorum, ozellikle hizli araba kullanmak beni korkutuyor.

3.1. Yaşam felsefenizi oluşturan sözlerden biri:
Kendine yapilmasini istemedigini baskasina yapma. (Ne kadar hayata gecirebildigimden hic emin degilim maalesef.)
3.2. Bir kitaptan alınma, çok sevdiğiniz bir cümle veya paragraf veya bölüm:
Bu sorular beni cok zorlayacak anlasilan. Su anda ilk aklima gelen kitap Kucuk Prens oldu. Elimde bu kitabin sadece Ingilizcesi var. Neyse ki, Turkcesini Internette bulabildim. Neresini alsam diye epey ugrastim, ama beceremedim. Butunluguyle guzel cunku. Sevenleriniz Kucuk prensi ziyaret etmek isterse, iste linki.
3.3. Cok sevdiğiniz bir şiirin bir parçasi:
Bu da cok zor benim icin. Sevdigim bir cok sair var; isimlerini siralamak bile, siralayamadiklarima haksizlik gibi geliyor. Halam da sairdi. Evdeki siir kitabini aradim, maalesef bulamadim. Halbuki gonlumden gecen onun bir siirini paylasmakti sizlerle. Madem o yok, Behcet Necatigil'in su siiri olsun:

SEVGİLERDE

Sevgileri yarınlara bıraktınız
Çekingen, tutuk, saygılı.
Bütün yakınlarınız
Sizi yanlış tanıdı.

Bitmeyen işler yüzünden
(Siz böyle olsun istemezdiniz.)
Bir bakış bile yeterken anlatmaya her şeyi
Kalbinizi dolduran duygular
Kalbinizde kaldı.

Siz geniş zamanlar umuyordunuz,
Çirkindi dar zamanlarda bir sevgiyi söylemek.
Yılların telaşlarda bu kadar çabuk
Geçeceği aklınıza gelmezdi.

Gizli bahçenizde
Açan çiçekler vardı,
Gecelerde ve yalnız.
Vermeye az buldunuz
Yahut vakit olmadı.

Simdi sira sanal ikram faslinda. Yalniz oraya gecmeden, ikramlarimin karsiliksiz oldugunu belirteyim. Sobelenmemis arkadaslari bulmaya calistim, ama kimse yine de kendini sobelenmis saymasin, ve sadece arzu ederse cevaplasin bu sorulari:

Seker hamuruyla yaptigim tek pasta olan Rana'nin Dogum Gunu Pastasini, bu konuda guzel calismalari olan Banu'ya,

Kendi dogumgunun icin yaptigim 29 Ekim Pastasini, cikolatasever oldugunu umdugum Aysenur'a,

Ahududulu ve Muzlu Sarlot'u da, meyvali tatlilari sevdigini dusundugum Begum'e hediye ediyorum. Afiyet olsun ;)

9 Comments:

Blogger ufukmutfakta said...

Zinnur, 3x3'e davetimizi kabul edip, katıldığın için teşekkürler. Geç kalmak hiç önemli değil, önemli olan değer verip, değer verdiğini de göstermek:)Beni mutlu ettin... sevgilerimle...

4/22/2007 01:16:00 PM  
Blogger Dilek'ce said...

Zinnur ben de tesekkür ederim davetimi kabul ettigin icin! Önce ben de Kücük Prens'ten sevdigim bir yer bulurum demistim. Sonra kitabi aramaktan vazgectim. Bizim nisan davetiyemiz de kücük prensten bir alinti vardi. Cok severim ben de demek istedim aslinda kisaca;)
Sevgiler

4/22/2007 04:05:00 PM  
Blogger munevver said...

Zinnur,teşekkür ederim arkadaşım."Sevgilerde"şiirini ben de çok beğenirim.Hep gözümün önünde,buzdolabına yapıştırdım.Gelip gidip okuyorum.
Sevgilerimizi, yarınlara bırakmama dileğiyle,
Nane Limon

4/23/2007 12:29:00 AM  
Blogger zinnur said...

Cok tesekkur ederim, Ufuk, hem oyuna dahil ettigin icin, hem de yorumun icin..
Sevgiler,

4/23/2007 06:37:00 AM  
Blogger zinnur said...

Dilek'cigim, sen davet et yeter ki, ben icabet ederim :) Kucuk Prens, kalbe dokunan bir kitap. Cogu cocuk edebiyati diye baksa da, benim en sevdigim kitaplardan biri. Bir ortak noktamiz daha oldugu icin sevindim.
Sevgiler,

4/23/2007 06:39:00 AM  
Blogger zinnur said...

Munevver'cigim, dedigin gibi sevgiler yarina birakilmayacak kadar onemli. Ayni siiri sevmemiz beni mutlu etti.
Sana kucak dolusu sevgiler,

4/23/2007 06:40:00 AM  
Blogger Hülya said...

Bu mimler sayesinde daha bir tanışılıyor.Sayfasına girdiği,arasında farkında olmadan bir bağ kurduğu kişileri elbette merak ediyor insan:)Ben de o şiiri çok ama çok severim.İlk kez Cihan Ünal'ın şiir kasetinde dinlemiştim bu şiiri ve her duyduğumda,okuduğumda şaire çok hak veririm...
Sevgiler...

4/23/2007 07:11:00 AM  
Blogger Unknown said...

Bugün tesadüfen bulduğum adresiniz beni bilgisayarın başına kilitledi.Mimler bölümünü bütünüyle okudum.Çok güzel bir bölüm.Busayede insan sayfasını gezip ziyaret ettiği kişiyide tanımış oluyor .Sizi görmeden değişik bir sıcaklık hissettim şahsınıza karşı.Sitenizde öylesine sıcak bir atmosfer varki sanki sizi daha önceden tanıyormuşçasına bir sevgi beliriverdi yüreğimde.bundan sonra devamlı takipçiniz olacağım kesin.Sevgilerle

6/03/2007 03:36:00 PM  
Blogger Ayşenur said...

Gecikmeli olacak ama hediye ettiginiz pasta bana bugun ulasti! Bugune kadar nasil da haberim olmamis.. Cikolatayi ben de cok severim tabii, hem de boyle suslu bir pastada;) Cok cok tesekkur ederim, ellerinize saglik!
Sevgiler...

11/25/2007 10:35:00 PM  

Post a Comment

<< Home