Friday, March 02, 2007

Bir Tesekkur

Dun gibi hatirliyorum, 2004 yilinin Kasim ayinda, Internet'te patlican kebabi tarifi ararken bulmustum Portakal Agaci'ni. Birkac ay o zaman cok az sayida olan Turkce yemek bloglarini takip ettikten sonra, yine blogcu arkadaslardan birinin onerisiyle, 2005'in Subat'inda kendi yemek blogumu actim. Aslinda "actik" demem daha dogru olacak, cunku bu ise el attigimizda arkadasim Ceyda, gorumcem Fatima ve kizim Zeynep ile dort kisilik bir ekiptik. Hem Fatima ve Zeynep'in rahat yazabilmeleri, hem de burdaki esin dostun takip edebilmesi icin blogumuzun Ingilizce olmasina karar vermistik. Our Patisserie, ilk basta arama motorlarindan gizli oldugu icin, ziyaretcilerimiz, sitenin adresini paylastigimiz, bir elin parmaklarindan az sayida kisiydi. Iste Dilek'le tanismamiz bu doneme rastliyor. Portakal Agaci forumundaki mesajlari dikkatimi cekti once; sessiz sedasiz Dilek'ce'yi takip etmege basladim. Zaman icinde bircok benzerligimiz olduguna karar vererek, bir e-postayla kendimi ona tanittim ve sitemizin adresini yolladim. Our Patisserie kabugundan cikmaya hazir oldugunda, bunu ilk ilan eden ve ilk baglantiyi veren Dilek'ce oldu. Gectigimiz iki yil icinde, Dilek'in seckin yemek kulturunden faydalandigim ve bizimle paylastiklarindan turlu ilhamlar aldigim gibi, yemek disi konularda da cok zevkli paylasimlarimiz oldu. Oyle ki, hic yuzyuze olmadigimiz, hatta sesini bile duymadigim halde, Dilek sanal olmayan arkadaslarim kadar yakin oldu bana.

Iki yil oncesinden, hizlica bugune donuverelim simdi. Daha once de sizinle paylastigim gibi, buyuk kizim Zeynep bir ayi askin suredir Fransa'da yasamakta. Tesaduf bu ya, bulundugu bolge Dilek'in yasadigi yere oldukca yakin cikti. Dilek, yeni evine tasinali sadece iki hafta olmasina ve daha istedigi gibi yerlesememesine ragmen, buyuk bir incelik gostererek, Zeynep'i haftasonunu onlarla gecirmesi icin davet etti. Gecen hafta bu bulusma gerceklesti. Bir anlamda Bizim Pastane, Dilek'ce'nin misafiri oldu.

Maalesef bu guzel haftasonuna ait pek resim yok elimizde. Duydugumuz kadariyla yenilmis, icilmis, sohbetler edilmis, kulaklar cinlatilmis, tabii bol bol gezilmis. Butun bunlar olup biterken, uzun uzun resim cekmeye firsat olmamis. Ne yapalim, artik elde olanla idare edecegiz. Ama sunu soylemeden de gecemeyecegim ki, patlicanin her turune bayilan kizim, hayatinin en muhtesem Ali Nazik'ini Dilek'in elinden yemis. Ertesi gunku telefon konusmamizda konu hala Ali Nazik'ti. ("Anne, biz de oyle alti pideli yapalim", "Ustunun sosunun tarifini Dilek'ten alir misin?" "Daha once hic bu kadar cok yememistim!" vs vs )

Tabii Isvicre'ye gidip de meshur Sprungli'ye ugramamak, hele Isvicre'nin Lüxemburgerli denen mini mini, tombik makaronlarindan yememek dusunulemezdi. Iste Zeynep, donus yolculuguna baslamadan fistiklisinin tadina bakmaya hazirlaniyor.

Hayat ne ilginc, degil mi? Kizimin sanal dostum Dilek'le benden once tanisacagini tahmin edemezdim. Ama Zeynep biraz da cekinerek Isvicre yollarina dustugunde, Dilek'i ve ailesini cok sevecegini, evlerinde cok rahat edecegini, izzet ikram gorecegini kesinlikle biliyordum. Zeynep, Isvicre'den guzel anilarla dondu. Bizden cok uzaklarda olsa da, Dilek ve ailesinin yakininda oldugunu bilmek, sanki elim oralara uzaniyor gibi bir rahatlik veriyor icime.

Her sey icin tesekkurler, Dilek.

30 Comments:

Blogger Dilek'ce said...

Nerden nereye di mi Zinnurcugum!? Yazini okuyunca bir hos oldum. Sanal dünyadan ilk dostlugum nasil gelisti onun bir hikayesi olmus. Ben cok tesekkür ederim hersey icin Zinnurcugum! En son da Zeynep'in bize gelmesi icin motive ettigin ve bir haftasonu bir emanet ettigin icin tesekkür ederim:)

3/07/2007 03:40:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Duygulanarak okudum yazını canım...böyle insanların birbirlerine güvenmesi ve dostlukların gelişmesi ne kadar güzel...Yavrularımızı teslim edebileceğimiz emin insanlar her yerde olsa keşke...selam ve sevgiler....

3/07/2007 04:01:00 AM  
Blogger munevver said...

Yazıyı bir solukta okudum Zinnur.Sonucun nereye gideceğini bildiğim halde..
Zeynep'in katıldığı bu programın,bu yolculuğun,onun gelişiminde büyük katkıları olacağı muhakkak.Güzel anılara sahip olacak..Her şey gönlünce olsun onun,senin de..
Sevgiyle,

3/07/2007 04:05:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Güzel kızınıza kavuştuğunuza çok sevindim. kızınız çok şanslı sizin gibi bir anneye sahip.

sanal olmayan dünyada maalesef insanların çıkarcı davranışları samimiyeti artırmıyor. sanal alemde ise insanlar en içten duyguları ile ,ilerde bir beklentiye girmeden konuştukları için samimiyet oluyor. felsefe yapmayı da hiç beceremem. umarım antabilmişimdir.

sevgiler
Gold

3/07/2007 04:25:00 AM  
Blogger Nukhet said...

Sevgili Zinnur

Yazinizi icimden akan bir sicaklikla okudum. Cok guzel ifade etmissinler. Bu arada arada ismine rastladigim Zeynep te cok tatli bir genckizmis. Allah bagislasin cocuklariniz. Bu arada pasta yapma meraki bende de sizden ve Pastaci Burcudan dolayi basladi. Her sabah acaba yeni bir sey var mi diye sayfalariniz ziyaret ediyoru, Boylelikle ben de pastalar yapmaya basladim hobi olarak. Herneyse ben asil cikolatali suflenin tarifini isteyecektim. Bu gune kadar hic yapmadim ve sizin tarifinize guvenerek yapabilecegimi dusunuyorum. Sevgiler

3/07/2007 04:57:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur,
Yazını okuyunca bende çok duygulanıp bir hoş oldum resmen..
Sanal dünyada bu tür dostlukların kurulacağını ben bile düşünemezken
kaç tane dünya tatlısı arkadaşım oldu bile.))
Sevgili Dilek çok nazikçe bir davranışta bulunup kızını misafir etmiş bu yüzden Dileke çok teşekkürler..Kızının çok güzel anılarla ordan ayrılmasıda mutlaka hayatının unutamayacağı bir hafta sonu olmuştur..

Güzel dostlukların her zaman büyümesi dileği ile sevgilerimi gönderiyorum..Gül/d.tadı

3/07/2007 05:15:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ne kadar güzel bir yazı bu böyle.İnsan okurken farklı duygular içine giriveriyor.Zeynep bir kuğu gibi ne kadar zarif bir kız.Daha önce sitede resminizi görmüştüm.söylemeseniz yinede anlardım kızınız olduğunu.Size çok benziyor bence :) İnşallah Zeynebin ve sizin hayatınız böyle güzel dostluklarla dolsun...

3/07/2007 05:19:00 AM  
Blogger pecete said...

Değerli dostluğunuz ve dayanışmanız hiç bozulmasın. Sevgiler...

3/07/2007 06:09:00 AM  
Blogger canan kufer said...

sevgili zinnur,

yazin o kadar güzelki, hele insan anne olduktan sonra keske dünya sirf böyle iyi niyetli güvenilir insanlar ile dolu olsa...

aklima bak ne geldi..."bütün dünya buna inansa, birlik olsa hayat bayram olsaaaaaaaaaaa, lay, lay, lay"

selamlar,
canan

http://www.canansculinaria.blogspot.com/

3/07/2007 08:17:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Dilek, evet, benim icin de ilginc oldu eskilere gitmek. Aslinda 2 yil uzun bir sure degil, ama bana cok uzun zamandir tanisiyoruz gibi geliyor. Zeynep'in sizinle kaldigi haftasonu, sanki kardesimin evinde kaliyormus gibi rahattim.
Sevgiler,

3/08/2007 06:47:00 AM  
Blogger zinnur said...

Serinmavi, ben de dilegine ictenlikle katiliyorum.
Sevgiler,

3/08/2007 06:49:00 AM  
Blogger zinnur said...

Munevver'cigim, Zeynep dedigin gibi cok gelisecek bu seyahatte, simdiden normalde yapmaktan cekinecegi bir cok sey yapti ve sonuclarindan cok memnun kaldi. Kendine cok daha fazla guvenen bir Zeynep olarak donecek aramiza.
Sevgiler,

3/08/2007 06:53:00 AM  
Blogger zinnur said...

Gold, soylediklerinize ek olarak, ozellikle yemek blogu sahibi arkadaslar (ve genisletirsek, yemek yapmayi ve ikrami seven okuyuculari) olarak, paylasmaktan zevk alan kisiler oldugunuzu dusunuyorum. Bu gruptaki arkadaslarin birbirini sevmesi, kaynasmasi ve guvenmesi kolay oluyor.
Sevgiler,

3/08/2007 06:55:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Çok hoşuma gitti dostluğunuz. tesadüf bu ya buradan önce de dileği ziyaret etmiştim...dostluğunuzun daim olması dileğiyle...

3/08/2007 08:32:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Nukhet, cok tesekkur ederim guzel sozlerin icin. Pasta yapmak cok zevkli, hem de paylasimi olan, mutluluk yaratan bir hobi. Bu ise baslamana ufacik da olsa katkim olduysa ne mutlu bana!

Cikolatali sufleye gelince, ilgili iletide bircok link verdim. Hepsi arkadaslarca denenmis ve guzel sonuc alinmis tarifler. Gonul rahatligiyla deneyebilirsin. Biliyorsundur belki, bir sure once, Bizim Pastane'ye ancak ozel durumlarda ayrintili tarif ekleme karari almistim; diger bloglarda bu kadar cok tarifi olan bir tatli icin bir tarif de ben eklemeyeyim diyorum. Soz veriyorum senin yerine getiremedigim bu tarif istegini, baska bir tatli icin tarif isteme hakki olarak sakli tutuyorum.
Sevgiler,

3/08/2007 08:35:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Gul, cok tesekkur ederim guzel dileklerin ve nazik yorumun icin.
Hersey gonlunce olsun senin de,

3/08/2007 08:36:00 AM  
Blogger zinnur said...

Duyguuu, cok tesekkur ederim guzel sozlerin ve dileklerin icin. Ben de senin icin guzel dostluklar diliyorum.
Sevgiler,

3/08/2007 08:38:00 AM  
Blogger zinnur said...

Aysem, cok tesekkur ederim dilegin ve yorumin icin.
Sevgiler,

3/08/2007 08:39:00 AM  
Blogger zinnur said...

Birfincankeyif, cok tesekkur ederim guzel dilegin icin.
Sevgiler,

3/08/2007 08:40:00 AM  
Blogger zinnur said...

Canan, benim de dilegim cocuklarimin hep iyi insanlarla karsilasmalari, gerci bunun olabilirlik ihtimali senin sarkinin gercek olmasiyla bir galiba.. Kotu olay ve insanlarla karsilastiklarinda, o tecrubelerden zarar gormeden cikabilmelerini dileyelim o zaman.
Sevgiler,

3/08/2007 08:47:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur, Ali Nazik icin pide olarak ne kullaniyorsun?

Zeynep'e soyle Zinnur, Teyzelerin hepsi ne guzel ve zarif kiz boyle dediler diye. Masallah

3/08/2007 11:36:00 AM  
Blogger zinnur said...

Mine, mesajini Zeynep'e iletecegim, tesekkurler. :)

Pideli Ali Nazik, Dilek'in ozel sunus sekliymis, ben daha once yapmamistim. Ustelik Zeynep'in israrla sormasina ragmen, bir turlu Dilek'ten ayrintili tarifini alamadim. Ama daha fazla beklemeden kendime gore yapiverdim dun. Biz Turk mahallesine yakin oldugumuzdan sansliyiz, Turk pidesi vardi evde. Onu kebap icin yaptiklari gibi kucuk kesip, azicik firinladim. Tabaklarin uzerine sirasiyla pide parcalari, patlican-yogurt karisimi ve biber ve domatesle hazirladigim kiymayi koydum. Kiymayi biraz sulu tutmustum, sos gibi oldu. Biz afiyetle yedik. Ama Dilek'in tarifini de ilk firsatta ekletelim sitesine, onun bir de sosu varmis cunku.

Galiba sordugundan fazlasini yazdim sana :) Eger bulundugun yerde Turk pidesi bulunmuyorsa ve yapacak vakit de yoksa, pita ekmeklerinin yumusak olan cesidi de olur gibi geliyor bana.

Sevgiler,

3/08/2007 12:04:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcuğum merhaba, yazının hepsini severek okudum, ne güzel yazmışsın duygularını ve sevgini yazına dökmüşsün sanki. Ayrıca böyle güzel dostluklar bulup kızını oraya emanet etmen ne güzel bir şey, çünkü bu devirde böyle şeyler kalmadı artık. Böyle buluşmalar beni çok heyecanlandırıyor ben bile mutlu oluyorum. Umarım böyle güzel dostluklar arkadaşlıklar hiç bozulmasın.

Bu arada söylemeden geçemeyeceğim kızın çok güzel, tertemiz kalbinin güzelliği yüzüne yansımış sanki. Maaşallah.
Sevgiler.

3/08/2007 11:21:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur,

Siteni açıldığından beri takip ediyorum. Aynı şekilde Dilekçe'yi de açıldığından beri takip ediyorum. Sana ilk defa yazıyorum. Zeynep maşallah çok güzel bir kız. İnşallah şansı kendisinden daha güzel olur.

Sevgilerimle,

Nurten

3/09/2007 12:56:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur'cugum,

Anlattigina cok sevindim cunki ben bu yemegi hic yapmadim ve Turkiye'de gordugumu hatirlamiyorum. Ama yaygin
bir kebap turu olsa gerek cunki Turkiye disinda cogu kisi biliyor ve adindan bahsediyor. Patlicani sevdigim icin merak ediyordum. Dilek'in bloguna da sosu icin bakarim. Biz Turkiye'de iskender kebap icin gittigimiz bir yerde pidenin uzerine doner, yaninda yogurt koyuyorlar, hepsinin uzerine ise iki turlu sos getirip, tabagin uzerine dokuyorlardi. Biri sicak bir domates suyuydu (smooth), digeri ise kizdirilmis tereyagi (hani mantinin uzerine konulan gibi). Pek guzel oluyordu. Sizin kebap bana biraz onu hatirlatti.

3/09/2007 07:35:00 AM  
Blogger zinnur said...

Pembeli, bloglar sayesinde yakindan tanimasak bile sevdigimiz, guvendigimiz arkadaslarimiz oldugu icin sansliyiz gercekten.

Zeynep hakkindaki guzel sozlerini de kendisine iletecegim.

Tesekkurler ve sevgiler,

3/12/2007 06:03:00 AM  
Blogger zinnur said...

Nurten, sessizligini bozup, ilk yorumunu yazdigin icin cok tesekkur ederim, Zeynep'le ilgili olarak soyledigin nazik sozler icin de tabii..
Sevgiler,

3/12/2007 06:04:00 AM  
Blogger zinnur said...

Mine, sabah sabah kebap tariflerinle agzimi sulandirdin :) Ali Nazik'i ben Turkiye'den biliyordum, farkli yerlerde farkli sekilde yapiyorlar. Kanlica'da bir lokantada parca biftekle yapilmisini yedim ki, o sekli de cok lezzetliydi. Ama pideyle sunumu ilk defa Dilek'te duydum, uygulayinca da hosuma gitti. Kebaba daha cok benziyor o sekliyle. Dilek bu aralar epey mesgul sanirim, ilk firsatta tarifi vermesini isteyecegim.
Sevgiler,

3/12/2007 06:08:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur merhaba,
Birbirinin yüzünü görmeden, birbirine bu kadar güven duyacak kadar samimiyetler günümüzde çok ama çok nadir. Dostluğunuz hiç bozulmasın ve hep devam etsin. Zeynep'cik çok güzel maşallah. Bu güzelliğini ve özellikle gözlerini senden almış bence. Sitede yayınladığın resimlerinden ben çok benzettim. Şansı ve bahtı da gözleri gibi güzel olsun. Sevgilerimle......

3/12/2007 01:54:00 PM  
Blogger sevdamavisi said...

Sevgili Zinur,
ne güzel anlatmışsın bloğunun hikayesini,kendimi görür gibi oldum. Çok güzel cümlelerle anlatmışsın, yüreğine sağlık

3/13/2007 03:21:00 AM  

Post a Comment

<< Home