Tuesday, January 02, 2007

PictoBrowser

Birkac gundur yorum birakmaya calisan herkesden ozur dilerim. Yeni arayuzumun yorum kabul etmeme gibi "ufak" bir kusuru oldugunu Dilek sayesinde kesfettim. Bir kac gundur yorum olmayisini, Turkiye'deki bayram tatiline vermistim, uyarilmasam farkedecegim yoktu :) Durum boyle olunca, icime sinen bir yenisini bulana kadar, asina oldugunuz eski arayuzumuze donuyoruz ister istemez. IE kullanan arkadaslar, PictoBrowser yuzunden, yan sutundaki arsiv ve baglantilar, sayfanin altina kaymis vaziyette... Kullanimi zorlastiran bu durumu, ilk firsatta duzeltecegim. PictoBrowser'i sayfaya sigdirmak icin, arayuzde content ile ilgili bolumu bulup width:660px satirini width:735px'e degistirdim.

Flicr'in yeni bir "tool" u var: PictoBrowser. Ben de takip ettigim Ingilizce bloglardan biri sayesinde haberdar oldum. Uzun uzun anlatmaktansa, bir uygulamasini paylasiyorum sizinle. Her resmin uzerine tikladiginizda bir sonrakini gorme imkani elde ediyorsunuz. Sanirim s1kca kullanacagim bundan sonra.

Siz de kullanmak isterseniz, yapmaniz gereken oldukca basit. Bir flicr hesabi actirip, resimlerinizi yuklemeniz lazim oncelikle. Sonra arzu ettiginiz resimleri bir "set" halinde toplayacaksiniz. Herhangi bir pictobrowser uygulamasinda, altta gordugunuz INFO dugmesine tiklayip, hesabiniza girdiginizde, tek yapmaniz gereken, blogunuzda paylasmak istediginiz seti secmek. Gereken HTML kodu hemen hazirlaniyor. Size de bunu kopyalayip, iletinizin Edit HTML penceresine yapistirmak kaliyor. Yalniz blogger ile calisiyorsaniz, blogger bu tur uygulamalarda bosluklari sevmiyor. Yaziniz ile kod arasinda bosluk birakmamaya dikkat edin. Bir de gordugunuz gibi resimleri sayfaniza sigdirabilmek icin, arayuzunuzu degistirmeniz gerekebilir ki, ben zaten ne zamandir yapmak istiyordum bu isi. Hepsi bu kadar!

7 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur, bloğuna girdiğimde kendimden geçiyorum. Herşey o kadar güzel ve lezzetli görünüyorki. Ayrıca anlatım şeklinide seviyorum, sanki seninle sohbet ediyormuş gibi hissediyorum kendimi.
Sevgiler.

1/05/2007 12:55:00 AM  
Blogger renkler said...

Merhaba, bloğunuzu sürekli takip ediyorum. Aslında pasta yapımı ile aram hiç yok çünkü tatlıyı pek çok kişinin aksine sevmem. Çocuğum da bana çekmiş pasta yemez mesela. Fakat yine de basit de olsa bir pasta tarifim olsun istiyorum. Pandispanya yapımında her seferinde başarısız oluyorum. Geçen basit bir tarife göre 4 yumurtadan hazırladım ve yuvarlak bir kalıba döktüm, çok güzel kabardı ama kabın yüksekliğini geçmeye çalışınca söndü. Bayağı büyük bir kaptı ve yüksekliği az değildi. Çıkarınca hepten söndü ve sert oldu. Yani yumuşacık olmadı. Bununla ilgili ne yapmam gerekir yardımcı olur musunuz* Çok basit bir işlemi bile beceremedim... Teşekkürler...

1/05/2007 02:15:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba zinnur, bu program çok güzelmiş. bende siteye (www.pecetedennotlar.blogspot.com)yerleştirdim. bunu paylaştığın için teşekkürler... sevgiler

1/05/2007 02:56:00 AM  
Blogger zinnur said...

Lale, cok tesekkur ederim nazik sozlerin icin :)

1/05/2007 06:04:00 AM  
Blogger zinnur said...

Renkler, bir takim tahminlerde bulunabilirim, ama bu yazdiklarimin dogru oldugu anlamina gelmez kesinlikle. Problemin ne oldugunu soyleyebilmek icin cok az veri var cunku. Cokme olayinin bir cok sebebi olabilir. Ilk aklima gelenler kabartma tozunun fazla gelmis olabilecegi,(Ozellikle kalip buyudukce, daha az kabartma tozuna ihtiyac oluyor, cunku kabartma tozunun gorevi kekin yapisini zayiflatip, kabarmayi saglamak. Buyuk kaliplar ise buyuk caplari dolayisiyla iclerinde pisen keke daha az destek verebildikleri icin, kabartma tozunu azaltarak, kekin yapisini daha saglamlastirmak gerekiyor), kabartma tozunuzun eski olmasi, kek hamurunun fazla karistirilmis olmasi, pisme sirasinda firin kapisinin acilmasi, ya da kekin oynatilmasi, firin isisinin dusuk olmasi, ya da firinin onden isitilmamasi gibi seyler... Bilmiyorum bunlardan biri/ya da birkaci olabilir mi sizin probleminiz? Ama her halikarda, kek yapmak basit bir sey degil, dolayisiyla kotu bir tecrube moralinizi bozmasin. Bu iste tecrubeli oldugumu iddia eden benim de s1k s1k basima geliyor boyle isler. Ama her tecrube bir seyler ogretiyor. Sert kekinizi de bir sekilde degerlendirebilirsiniz umarim.
Sevgiler,

1/05/2007 06:26:00 AM  
Blogger zinnur said...

Aysem, cok memnun oldum isine yaradigi icin :)
Sevgiler,

1/05/2007 06:27:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur,
Pictobrowser i bizlerle paylaştığın için çok teşekkür. Resim sergim için böyle bir sunuş arıyordum bende. Flicker ın slideshow u bu kadar kaliteli değildi. Birde bunlara altyazı ve müzik ekleme imkanımız olabilseydi keşke-(sergi için düşündüğüm).Tekrar teşekkürler.
Pasta nefis, ellerine sağlık:)
Sevgiler
İpek

1/13/2007 04:37:00 AM  

Post a Comment

<< Home