Friday, January 12, 2007

Nutella Tartoletleri

Resimdeki cikolatali tartoletler, meshur Fransiz tatli sefi Pierre Herme'nin, Nutellayi cok seven esine ithaf ettigi Nutellali Tartinin minyaturleri... Bir suredir, Bizim Pastane'de ayrintili tarif vermiyorum, ama bu cikolatali tartoletler kural bozduracak kadar ayricalikli. Herme'nin Chocolate Desserts kitabindan aldigim tarifte bazi degisiklikler yaptim, mesela ordaki tart hamuru yerine kendi her zaman kullandigim sekersiz hamuru kullandim. Asagida size verecegim olculerden 8 adet 9 cm lik tartolet ( ya da bir adet 22 cm lik tart) yapabilirsiniz. Cok basit gorunen bir tarif olmakla beraber, Nutellanin uzerindeki cikolata katini yaparken, yumurtalar eklenir eklenmez cikolatanin dokusu degismege ve sertlesmege basliyor. Bu nedenle ben karistirma islemini, elimden geldigi kadar cabuk sekilde ve icinde hala sicak su bulunan (alti kapanmis) ben mari duzeneginin uzerinde yaptim. Ayrica yumurta ve sarilarinin oda sicakliginda olmasina dikkat ettim. Kullanilan tereyagi miktari, dogrusu beni biraz sasirtti. Buna ragmen, tarife kelimesi kelimesine uydum ve sonuc gercekten cok lezzetliydi. Bu tatlida tart hamuru onden bos olarak pisiriliyor, sonra ici doldurulup, ikinci ve kisa bir pisirmeden daha gecirilerek adeta tazeleniyor. Nutellali tartoletler henuz ilikken yendiklerinde, tadlarina doyum olmuyor. Ama ertesi gunu bekleyenleri de hic yabana atilmayacak kadar lezzetliydiler.
  • Tart hamuru
  • 2/3 bardak Nutella ya da benzeri kakolu findik ezmesi
  • Cikolatali dolgu (tarifi asagida)
  • 1 bardak irice kesilmis, firinlanmis findik
  • Arzu edilirse tartoletlerin uzerini suslemek icin 1-2 tatli kasigi daha Nutella
Tart hamurunu uygun buyuklukte acip, tartolet kaliplarina paylastirin. Piserken kabarmamasi icin tabani catalla bir cok yerinden delerek, 190C de renkleri donene kadar bos olarak pisirin. Eger kaliplariniz altlari cikan cinstense, ikinci pisirme de yapilip, tartlar servis edilecek duruma gelinceye kadar kalibin icinde birabilirsiniz. Yok degillerse, iclerini doldurmadan tart hamurlarini kaliptan cikartmak daha kolay olabilir.

Soguduktan sonra, her birinin icine biraz Nutella koyup, ince bir tabaka halinde yayin. Tartoletler kirilgan oldugu icin bu isi dikkatle yapmak gerekiyor. Henuz kalibin icindeyken yapmak, ya da Nutellayi hafif isitip, daha akiskan olmasini saglamak kolaylik saglayabilir.

Cikolatali dolgunuzu hazirlayin ve vakit kaybetmeden kaliplara paylastirin. Her bir tartin uzerine biraz findik serpisitirin. 190 C ye isitilmis firinda sadece cikolatali dolgunun parlakligi gidip, rengi donuklasincaya kadar, ya da 11 dakika pisirin. Ilinmaga birakin.

Arzu ederseniz, pisirme kagidindan bir s1kma tupu yaparak, findiklarin uzerini Nutella seritlerle susleyebilirsiniz. Aslinda suslenmemis halleri goze daha guzel gorunuyor, ama ben bu susleme isini daha fazla Nutella kullanmak icin bahane yaptim ve hatta azicik asiriya da kactim :)

Tartoletlerinizi tam sogumadan servis yapmanizi siddetle tavsiye ediyorum. Afiyet olsun.

Cikolatali Dolgu
  • 140 g kucuk parcalara kesilmis bitter cikolata
  • 200 g tuzsuz tereyagi
  • Oda sicakliginda 1 yumurta
  • Oda sicakliginda 3 yumurta sarisi
  • 2 yemek kasigi seker
Cikolata ve tereyagini ayri sahanlarda eritin. Ikisinin de 40C civarina ilinmasini bekleyin. Yumurtayi ve yumurta sarilarini catalla hafifce cirpin. Once butun yumurtayi cikolataya ekleyin, yavas hareketlerle giderek genisleyen daireler cizerek, yumurtanin cikolataya karismasini saglayin. Yumurta sarilarini ve ardindan sekeri de ayni sekilde katin. (Yavas karistirmanin nedeni, olusabilecek hava kabarciklarini onlemek.) Cikolatanin hizla katilastigini goreceksiniz. Ben burda katilasma surecini biraz daha kontrol altinda tutabilmek icin, karistirma islemini alti kapali, fakat icinde hala sicak su bulunan ben mari duzeneginin uzerinde yaptim. En son olarak ilik tereyagini da ayni teknikle cikolatali karisima katin ve cikolatali dolgunuzu vakit gecirmeden kullanin.

Ikinci tartoletin hikayesi ise soyle: Elimde bir miktar frenk uzumu vardi. Bu eksi meyvanin sekerle kaplanirsa guzel olacagini dusundum. Gozumun onunde bir kar manzarasi belirdi. Baktim aklimdan cikmiyor, hemen mutfaga girip bu goruntuye bir tarif uydurdum. Tart hamuru icin her zamanki tarifimi kullandim ve kaliplari hamurla kapladiktan sonra, catalla delerek bos olarak pisirdim. Soguduktan sonra, kaliplarin icine biraz ahududu marmelati surdum. Uzerleri icin beyaz cikolatali mus yaptim. Bir yumurta akini catalla hafif kopurene kadar cirptim. Sonra bunu fircayla frenk uzumlerinin uzerine, mumkun oldugunca butun yuzeylerini kaplayacak sekilde surdum. (Resimlerden bu isi yarim yamalak yaptigim goruluyor. Normalde sekerlenmeyen yerler yine yumurta aki surulerek, ikinci bir sekerlemeden gecirilmeli ve sonucta sekersiz yuzey kalmamali.) Meyva ile yuklu ince dallari, seker kavanozunun ustunde tutup, kasikla toz seker serptim uzerlerine. Sonra izgaranin uzerinde kurumaya biraktim. Sertlestiklerinde, tartoletlerin uzerine transfer ettim.

Bu basit teknikle, her turlu meyvayi ve cicekleri kaplamak mumkun. Cicekler bekledikce renkleri solabileceginden, arzu ederseniz sekere ayni renkte gida boyasi da ekleyebilirsiniz. Bence cok s1k bir goruntusu oluyor sekerle kaplanmis meyva ve ciceklerin. Bu teknigin daha basarili bir ornegi icin buraya tiklayabilirsiniz. (Kaynak: Martha Stewart'in Dugun Pastalari)

Not: Yukardaki tariflerin her ikisinde de cig, ya da cige yakin yumurta kullaniliyor. Cig yumurta kullanmak saglik acisindan sakincali olabiliyor bildiginiz gibi. Bir daha dikkatinizi cekmek istedim.

22 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Zinnur'cugum, Ben de aynen senin gibi yumurta beyazi kullanarak uzumleri sekerle kapliyordum. Sonra bir yerden duydum eger tozunu kullanirsak daha emin olurmus guya. Nerde satiliyor bilmiyorum ve o sekilde denemek bana kismet olmadi. Ev de yapilan pismis meringue'i toz haline getirip kullanmak da olur belki (Meringue powder'da onerilerden biri). Bildigin bir seyi tekrarladiysam, kusura bakma. Sevgiler, Mine.

1/13/2007 06:11:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

ben şimdiye kadar hiç tart denedim cesaret edemedimde diyebiliriz ama inşallah bu sefer olacak

1/14/2007 03:13:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Mine, ne iyi oldu bunu yazdigin... Tozu Noel oncesi supermarkette gorup, nasil kullanacagimi kestiremedigim halde almistim. Simdi bir kullanim cikti. Tesekkurler,

1/14/2007 10:22:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Melike, kisiye ozel tatlilar biraz el aliyor, ama cok s1k gorunuyorlar. Sanirim hem sen, hem paylastiklarin memnun kalacaklar sonuctan.
Sevgiler,

1/14/2007 10:23:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhabalar Zinnur,yine çok şirin ve leziz tarifler eklemişsin..Bende en son davetimde minik tartoletler hazırladım yeni aldığım 4 cm lik kalıplarımla ve gerçekten hazırlaması çok zevkli:) zaten şekilli krema sıkmayı çok seviyorum :)ve misafirlerim çok beğendiBurada taze ekşi orman meyvaları(böğürtlen,frambuaz) bulmak kolay olmadığından dondurulmuş olanlardan kullandım,taze olsa çok daha güzel olacaktı...Ellerine sağlık...Bu arada Zeynep gittti mi?

Selam ve sevgiler...

1/14/2007 01:00:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur gene imdada yetiştin. hafta sonu tatlı krizim yüzünden fazla nutella almışım.ne yapıcam diye düşünüyordum. bu tarif süper oldu.ellerine sağlık.sevgiler...ayşem

1/15/2007 12:07:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhaba
uzun bir suredir sitenize takilmis durumdayim... fotograflar cok guzel tariflerde cok degisik ellerinize yureginize saglik...

bu aksam yapabilirsem antik kurabiyeleri deneyecegim. Gorunumu benim pastaneden aldigim mantar kurabiye diye satilanlara benziyor tadida ayni ise altin bulmus gibi olacagim :)
asli
www.yumurtasepeti.net

1/15/2007 04:37:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Serinmavi, bogurtlenli tartoletlerini gordum, taze meyvadan ayirmak zordu gorunuslerinden. Ellerine saglik cok guzel bir sofra hazirlamissin.

Zeynep'i gelecek Pazrtesi yolcu edecegiz. Bir haftadan az vaktimiz kaldi :(

1/15/2007 07:57:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Aysem, memnun oldum isine yarayacagina. Cok hafif bir tatli olmuyor, ama cok lezzetli oldugu kesin. Ufak porsiyonlarda olmasi da iyi bir sey :)

1/15/2007 07:58:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Yumurta sepeti, antik kurabiyeler kekimsi dokuda oluyorlar. Umarim bekledigin tadi bulursun. Epey bereketli bir tarif, belki once deneme amacli olarak yarisini yapmak istersin.

Yorumun icin tesekkurler,

1/15/2007 08:02:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Ellerine sağlık, nutellalı çok güzel olmuştur eminim.

1/16/2007 02:42:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhabalar Zinnur,çikolatalı pasta grubuna nasıl üye olunur? iki defa mail attım ama ingilizce cevap geldi ve sonrası yok...

1/17/2007 04:44:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Pembeli, tesekkurler.

1/17/2007 04:58:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Serinmavi, once bir Yahoo kimligi edinmen lazim. Inglice bazi sorulara cevap vermek gerekiyor. Ben bu konuda yardimci olabilirim belki. zinnur@doganata.us adresine yazarsan, ne yapabilecegimizi konusuruz.
Sevgiler,

1/17/2007 05:00:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

selam
bende tartolet denemek istiyordum
ama en çok kafama uyanı burada buldum deneyeceğim
ellerinize sağlık

http://buyuleyenmutfakkokusu.blogcu.com/

1/24/2007 11:38:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

ellerinize sağlık tariflerin hepsi birbirinden harika sitenizin uzun zamandır takip ediyorum sizi linklerime ekliyorum sizde beni eklerseniz çok sevinirim sevgilerr damla

www.cedene.com

1/27/2007 12:47:00 PM  
Blogger BaharYeli said...

Bu ne güzel Tarif böyle, cok güzel görünüyor. Mutlaka deneyecegim. tskler

1/31/2007 12:06:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur. Nutellali tartoletleri gordugumden beri yapmak istiyordum, nihayet elime bir firsat gecti. Ben yine de sekerli hamuru tercih ettigim icin sweetkitchen'in mini cikolatali tartlarinin hamurunu kullandim. Nutellayi tartlar henuz sicakken surdum, boylece eridi, surmesi cok kolay oldu. Her nedense markette findik bulamadim, ben de findikli guzel bir cikolata kullanmaya karar verdim. Sonuc mukemmel. Simdiye kadar yedigim en guzel tartoletlerden biri diyebilirim. Ellerine saglik.

3/05/2007 05:33:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Esra, bu yorumlariniz nasilsa dikkatimden kacmis. Simdiye tartolet denemeni yapmissindir ve memnun kalmissindir umarim.
Sevgiler,

3/06/2007 09:40:00 AM  
Blogger zinnur said...

Damla, kusura bakma, yorumunu cok gec cevaplayabiliyorum. Link icin cok tesekkur ederim, ben de seni ekleyecegim.
Sevgiler,

3/06/2007 09:42:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgi, tesekkurler ve sevgiler...

3/06/2007 09:42:00 AM  
Blogger zinnur said...

Berrin, afiyet seker olsun. Cok sevindim memnun kalmis olmana.
Sevgiler,

3/06/2007 09:43:00 AM  

Post a Comment

<< Home