Sunday, December 17, 2006

Kayisi ve Fistikli Buzdolabi Kurabiyeleri

Buzdolabi kurabiyelerinin tarifini nihayet ekliyorum. Yazmakta bu kadar geciktigim icin, bekleyenlerinden ozur dilerim. Gorme kolayligi olsun diye, tarifi bir onceki iletiden ayirmaya karar verdim.

Daha once de belirttigim gibi, bu kurabiyeler piserken biraz sekil degistiriyorlar. Ayrica altlari ve ustleri farkli goruntude oluyor; ustteki resimde her iki hali de var. Kenarlari dekoratif bir sekere bulamak gerekiyordu, ben de iri taneli kahverenkli turbinado sekeriyle (rafine olmamis bir cesit seker) yaparim diye dusunmustum ama evde kalmamis. Turbinado yerine normal seker kullanmam sonucu ne kadar etkiledi bilemiyorum ama kurabiyeler cok begenilerek yendi, hatta yeniden yapmam icin istek bile aldilar.
  • 1 1/2 bardak un
  • 1/2 tatli kasigi tarcin
  • 1/4 tatli kasigi tuz
  • 170 g yumusak, tuzsuz tereyagi
  • 1/4 bardak arti 2 yemek kasigi seker
  • 1/2 tatli kasigi portakal kabugu rendesi
  • 1/2 bardak kabuksuz fistik
  • 1/3 bardak kadar kucuk parcalara kesilmis kuru kayisi ya da kuru yaban mersini
  • 1 yumurta
  • 1/4 bardak dekoratif, iri taneli seker
Un, tuz ve tarcini bir kaseye alip karistirin. Tereyagi, seker ve portakal kabugunu da baska bir kaseye alip, mikserin yuksek hizinda (Kitchenaid kullaniyorsaniz orta hizda) 3 dakika kadar cirpin. Mikserin hizini dusurup, unlu karisimi uc defada tereyag-seker karisimina ekleyin. Hamur butunlesir butunlesmez mikseri durdurun; kuru meyva ve fistigi ekleyip karistirin. Hamuru toparlayip, iki esit parcaya ayirin. Strec ya da yagli kagit yardimiyla, hamurlari 3,5-4 cm capli kutukler haline getirin. Sonra bu kutukleri koselendirin ve sarili hallerinde en az 2 saat buzdolabinda dinlendirin. Bu sure sonunda hamurlariniz tamamen sertlesmis olmali.

Pisirmege hazir oldugunuzda, firininizi 175 Cye isitin. Iki firin tepsisini yagli kagitla kaplayin. Kurabiye hamurlarinin 4 uzun yuzunu hafif cirptiginiz yumurtaya bulayin. (Kucuk kare yuzlerine yumurta surmeyin.) Bir yagli kagidin uzerine iri taneli sekerinizi serpin ve yumurtaya bulanmis yuzleri sekere bastirarak, iyice kaplanmalarini saglayin. Hamur prizmalarini keskin bir bicakla 1/2 cm den azicik daha kalin dilimlere kesin. Dilimlerde kare seklini kaybetmemek icin her dilimi kesisinizde prizmalari diger yuzleri uzerine cevirin. Kesme islemi sirasinda hamur yumusarsa, kisa bir sure icin buzlukta dinlendirin. Kestiginiz dilimleri, yagli kagit kapli firin tepsilerinize 1 1/2 cm aralikla dizin. Sicak firinda 15 ila 18 dakika, ya da kurabiyelerin kenarlari hafif kizarincaya kadar pisirin. Spatula yardimiyla kurabiyeleri tepsiden alip, tamamen sogutun.

Not: Hamurlar pisirilmeden 3 gun buzdolabinda bekletilebilecegi gibi, once strecle, sonra aliminyumla sarilip 1 ay dondurulabiliyormus. Buzluktan cikarildiktan sonra, hamurun dilimlenebilecek kadar cozdurulmesi yeterli oluyormus. Ayrica pisirildikten sonra, hava almayan kapta ve oda sicakliginda 5 gun dayaniyormus. Yukardaki malzemelerden yaklasik 3 duzine kurabiye cikiyor.

12 Comments:

Blogger Ayşenur said...

Kurabiyeler cok guzel gorunuyor. Hamurun buzlukta saklanabilmesi de guzel. Tarif icin tesekkurler.

12/18/2006 01:33:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba,
Özür dileyerek bir sey sormak istiyorum size.
Bir postunuzda bir sureligine ara vermekten bahsetmistiniz, acaba bir yazinizi mi kacirdim ?
Goruyorum tarifler devam ediyor.
Sikayetci degilim, bilakis pek memnunum devam ettiginize.
Benimkisi sadece merak. :)

12/18/2006 02:35:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Aysenur, bence de gayet pratik.
Sevgiler,

12/18/2006 04:08:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Mutfak Robotu, o karari verdikten sonra yaptigim kestaneli pastanin tarifini, cikolatali Amerikan pastasinin ve Bogurtlenli pastanin tariflerini vermedim aslinda. Sadece malzemeleri arasinda daha once verdigim temel tarifler varsa, link koydum. Alman pastasini Figen'e onceden soz vermistim, onun icin eskisi gibi uzun uzun yazdim. Bu kurabiyeler de tarifi kisa olan, mevsime uyun ve daha once benzerini yapmadigim bir cesitti. Bu hafta sonu vaktim oldugundan onun tarifini de yazdim. Ama her yaptigimin tarifini ayrintilariyla yazamayacagim bir gercek; o gercegin onden aciklamasi o soz ettiginiz ileti. Son iki haftadir tarifler icin harcadigim zamandan epey iktisat etmis olsam da, blogun gorunusu tariflerin devam ettigi hissi verdigi icin memnunum. Benim arzu ettigim de buydu zaten.
Sevgiler,

12/18/2006 04:19:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

canım ellerine sağlık enges görünüyorlar...bayıldım kurabiyelere....benide linklerine eklersen çok sevinirim....

12/18/2006 04:49:00 AM  
Blogger Estelle Tracy said...

Bende de denedim ve tadlarina bayildim. Resim burada: http://tetellita.blogspot.com/2006/12/sabls-aux-canneberges-pistaches-et.html
Hosça kal!

12/18/2006 06:26:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tesekkurler, Leziz. Ilk firsatta ekleyecegim.
Sevgiler,

12/19/2006 01:15:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Estelle, ellerine saglik. Bizim evde de cok begenildi. Buzlukta hazirda bulundurulmasi gereken bir kurabiye kesinlikle!
Sevgiler,

12/19/2006 01:17:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Tesekkurler, Ipek.

12/19/2006 07:10:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 10:56:00 AM  
Anonymous vilma said...

Zinnur hanım ellerinize sağlık,çok eski bir tarif ama takıldığım bir nokta var yumurta ve şeker işlemini yaptıktan sonra mı donduracağız?yumurta olduğu için düşündürdü beni.Çok teşekkürler.Vilma

11/04/2012 08:46:00 AM  
Blogger zinnur said...

Vilma, pisirmege hazir oldugunuzda yumurta ve seker islemini yapiyorsunuz. Yani donma isleminden sonra...

11/04/2012 09:01:00 AM  

Post a Comment

<< Home