Sunday, December 24, 2006

Dugme Kurabiyeleri

Yilbasi yaklasirken kurabiye yapmaga devam ediyorum. Bu kurabiyelere burda Parmak Izi Kurabiyeleri (Thumbprint Cookies) deniyor. Sebep kurabiyeler sekillendirildikten sonra, parmakla acilan bosluklarina recel doldurularak pisirilmesi. Ama ben sevgili Munevver'in koydugu ismi daha uygun bulup asiriverdim. Kitaptaki resimleri tombul tombuldu, fakat benim kurabiyeler --buzdolabinda bekletmeme ragmen-- pisirirken biraz yayildilar. Recel konulan kisimlari da ayni sekilde yayilip buyudugunden, firindan cikarttiktan sonra, henuz sicakken, bosluklara biraz daha recel ekledim. Bu kurabiyelerin ve benzerlerinin tarifi cesitli bloglar tarafindan yayimlandigi icin ben bir daha vermeye gerek duymuyorum. Uzerlerini pudra sekerine azicik su ve badem aromasi ekleyerek yaptigim glazuru tuple s1karak susledim. Belki denemek isteyenlere bir fikir olur.

Hepinize guzel bir hafta diliyorum.

4 Comments:

Blogger munevver said...

Zinnurcuğum,iyi haftalar sana.Yine bir görsel şölen sunmuşsun bize...
Zinnur kurabiyelerin marmelat koyulan kısımlarının yayılması benim de başıma geliyor.Bunun için bir formül buldum.Fırında ortaya marmelat koymadan biraz pişiriyorum.Pişmeye yaklaşınca çıkarıp marmelat dolduruyor,tekrar pişirmeye devam ediyorum.O zaman yayılmayı görmüyoruz pek.Ellerine sağlık.
Sevgiyle,nanelimon.

12/24/2006 11:13:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

ZINNURCUMVE MUUNEVVERCIM ELLERINIZE SAGLIK ARKADASLARIM...COK GUZEL OLMUSLAR
SALİHAEROZAN

12/25/2006 07:32:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Munevver'cigim, tesekkur ederim formulun icin. Mutlaka oyle deneyecegim bundan sonra.
Sevgiler,

12/26/2006 01:02:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Saliha, cok tesekkurler yorumun icin :)

12/26/2006 01:03:00 AM  

Post a Comment

<< Home