Monday, September 04, 2006

Yaz Tatilimiz ve Bir Tesekkur Borcu

Daha once bir ara yaz tatilimizden bahsedecegimi soylemistim ama bir turlu sira gelmedi. Artik havalar iyiden iyiye sogudu buralarda, yazin uzun ve sicak gunleri cok eskilerde kalan bir ani oldu sanki. Bu nedenle bu yazinin anlamli olacagi araligi kacirdim gibi geliyor bana, ama yine de yaz tatilimizden kisaca bahsetmek istiyorum.

Genellikle Turkiye seyahatlerimizde her yaz degisik beldeler gormege calisiyoruz. Bu sefer de Turkiye'ye gelirken bircok gezi planimiz (daha dogrusu hayalimiz) vardi ama kisa gunlerimiz tahminimizden de cabuk gecti. Ailelerimize bile doyamadik. Boyle olunca tatilimizin turizm kismindan feragat ettik. Sadece Turkiye'den ayrilmamiza bir kac gun kala arkadasim Ceyda'nin tavsiyesi uzerine Bozcaada'ya gittik, orda da cok kisa kaldik. Bildigimiz diger turistik beldelerle kiyaslaninca, ilk defa gordugumuz Bozcaada'yi guzel, sakin ve ehven fiatli bulduk biz. Hatta "iste burda yasanir" bile dedik; ama Bozcaada'yi gecmis yillardan bilen blog arkadaslarimin yazilarindan goruyorum ki, ada eski ada degilmis. Yazik! Yine de biz o berrak denizi bir daha gormek ve daha anlamli bir sure kalabilmek icin seneye bir daha gitmeyi istiyoruz Bozcaada'ya.

Bu bir yemek blogu olduguna gore, gordugumuzden cok yeyip ictigimizden bahsetmeliyim diye dusunuyorum. Bu yil Istanbul'da "nerede, ne yemeliyiz?" konusunda cok guvenilir bir rehberimiz vardi. Bizi hic hayal kirikligina ugratmadi Basak'in 100 Lezzetten Begendikleri... Adlarini ilk defa Lezzetin Izinde'de gordugum bazi mekanlar bizim icin bu yazin unutulmazlari arasina girdi.

Daruzziyafe'nin bahcesini, servisini ve orda bize sunulanlari begendik. Hele o buz gibi cilek ve kusburnu serbetleri, hem goruntuleri, hem aromalari, hem de lezzetleriyle cennetten cikmis gibi geldi bize o cok sicak yaz gununde.

Kadikoy'e ozellikle Ciya'da yemek yemek icin gittik bir gun. Ciya'nin salata barinda o zamana kadar hic gormedigim bir cok cesitle tanistim. Tek sikayetim degisik yesillikleri tatmaktan birbirinden lezzetli duran ana yemeklere yerim kalmamasiydi. Tabii tatli soz konusu olunca yerin azligi bir sorun olmadi kesinlikle. Asil sorun hepsi birbirinden degisik gorunen bu lezzetler arasinda hangisini sececegimize karar verebilmekti. Kararsizligimiz uzayinca, butun tatlilarindan ufak bir porsiyon iceren bu karisik tatli tabagini getirdiler. Asagidaki resimde gorunmuyor ama minicik guvecte Teleme-incir tatlisi bile geldi. Benim cok duskunlugum olmayan sekerleme tarziydi tatlilarin cogu, fakat ozellikle kirecli kabak tatlisi ve domates tatlisi (ortadaki) denenmege deger.

Yine Basak'in "100 Lezzetten Begendiklerim" listesinden Karakoy Gulluoglu'nun baklavasi bu konuda oldukca secici olan esim tarafindan simdiye kadar yedigi en guzel baklava ilan edildi. Benim serbetli tatlilarla aram pek iyi degildir ama bence de Gulluoglu'nin baklavasi simdiye kadar tattiklarimdan daha farkliydi. Sevgili Basak, sayende Istanbul tatilimiz daha da guzel oldu. Tesekkurler!


11 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur, Denize gidipte kalamamaniza uzuldum. Turkiye'ye tatiller hep bir telas icinde oluyor, ama gene de degiyor. Ciya'nin Kirecli kabak tatlisini begenmeyen yok. Keske o tarifi mutfagimizda yaratabilsek ama bizim buralarda yapmak imkansizdir herhalde.

(Zinnur'cugum, Cappings ilginc fakat biraz gimmicky bir urun. Firmanin, Sade balini almaya devam edelim diye tavsiye edecegim)

9/05/2006 11:58:00 AM  
Blogger zinnur said...

Mine, dedigin gibi hep telasli oluyor, ama yine de o kosusturmaca arasinda seneye kadar Amerika'da yasayabilme gucu depoluyorum gibi geliyor bana. Bu kisa yaz tatilleri ve buradaki her hafta sonu gittigimiz Turk mahallesi olmasa, memleket hasretine nasil dayanilirdi bilmem.

Bu kirecte kabagi bazi arkadaslarimin annelerinin evde yaptigini duydum. Fethiye de evde yapilabileceginden bahsetmisti galiba. Bir ele gecirebilsek cok iyi olurdu o tarifi. Acaba nasil kirec bu, cok merak ediyorum.

Cappings arastirmamdan vazgectim senden aldigim haber uzerine.

Sevgiler,

9/06/2006 11:45:00 AM  
Blogger Berceste said...

Eger serbetli tatlilar sevmiyorsaniz size Kuru Baklava oneririm benim favorim odur !
Turkiye'de yasarken kiymetini bilmemisiz pek cok seyin diye dusunuyorum, gidince de kitliktan cikmis gibi herseye saldiriyorum :) En son gittigimde tursularin icine dustum, annem yeter artik hasta olacaksin diye mutfaktan kovaladi beni :)
Sevgiler...

9/06/2006 06:57:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Kuru baklava nasil oluyor acaba Berceste? Sanki yedim gibi geliyor ama emin degilim.

Zinnur'cugum, Kireci suya yatirip, sonduruyorlar, sonra ustte kalan suyu suzup meyveyi icinde bekletiyorlar diye biliyorum. Limestone powder bizimkilerin kullandigi kirecin karsiligi olabilir. Fethiye'ye donunce sorariz, bari zehirlenirsek hep bir arada gume gideriz. :)

9/06/2006 07:39:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Bertceste, Gulluoglu'nun kuru baklavalarini buradaki Turk mahallesinde bulabiliyoruz. Gercekten guzel oluyor.

Tursu konusuna ise hic girmeyelim, bak agzim sulanmaga basladi bile yazarken :)

9/07/2006 03:25:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Dedigin gibi Fethiye'ye bir soralim. Belki soyle bol resimli bir ileti yapar bu konuda. Iyice bilgilenmeden yapmaga kalkisilacak bir seye benzemiyor bu. Dedigi gibi hep beraber zehirlenirsek, Turkiye'de gazetelerin yemek eklerine bu olayin nasil yansiyabilecegini dusunerek epey eglendim yorumunu okuyunca :)

Sevgiler,

9/07/2006 03:30:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Mine, tahmin edebilecegin gibi son yorum sanaydi. Ismini yazmadigimi farkettim simdi.

9/07/2006 03:31:00 AM  
Blogger munevver said...

Zinnurcuğu,sana cevabımda da yazdım.Bu kireç kaymağını yapmak çok kolay.Sadece kireci bulmak gerek Şimdi kireçler toz halde.İmkan olsa da göndersem .Azıcık bir şey bile işini görür.Yine aynı zamanlarda ayni şeyleri düşünmüşüz.Öpüyorum.

9/08/2006 12:41:00 AM  
Blogger zinnur said...

Munevver'cigim, gercekten oyle. Tam da Mine ile yazistigimiz gun sen iletini yayinladin. Ben de o heyecan ve hizla, bu isin ne cins kirecle yapilabilecegini arastirdim ve sanirim buldum. Nereden alinabilecegini de... Amerika'da tursulari kitir kitir yapmak icin kullaniyorlarmis bu tur kireci (Kalsiyum hidrat). Bugun ismarlayip burda kabak sezonu baslayinca da ilk denememi yapacagim. Bakalim nasil olacak?
Sevgiler,

9/08/2006 05:09:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur, guya bu kirec isi supermarket'de varmis, pickling lime adi altinda. Ben daha bakmadim bu aralar basimda cok isler donuyor. Sen tabi bilirsin ben gene de soyliyeyim kireci su ile karistirirken acik havada bu islemi yap. Ne olur olmaz. Ciya'nin kabagini yapmakta kismetmis demek belki ben Thanksgiving'e yetistiririm. Yeni bir sey ogrenirsem haber veririm. Hoscakal

9/15/2006 09:00:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Mine, evet, adi pickling lime. Bir onceki yorumda Munevver'e de yazmistim, kimyasal bilesimi kalsiyum hidratmis. Benim supermarkette aramak aklima gelmedi, Internetten lb u $4'a ismarladim. Su anda mutfak dolabimda. Oyle gorunuyor ki artik hayatimin ilk kabak tatlisini yapacagim. (Normalde kabagi pek sevmiyoruz, bir de soymasi zahmetli diye dusunmusumdur hep) Yapar yapmaz da bir ileti hazirlamayi planliyordum zaten. Yorum birakip bendeki bilgiyi pekistirdigin icin tesekkurler. Gelismelerden birbirimizi haberdar edelim yine :)
Sevgiler,

9/16/2006 05:42:00 AM  

Post a Comment

<< Home