Saturday, September 09, 2006

Cikolatali Puding

Yine cok once yapilanlardan bu tarif. Amerikan pudingleri bizim muhallebilere pek benzemiyor. Hem malzeme olarak daha zengin oluyorlar, hem de kabuk tutmasina izin verilmeyip uzunca cirpildigi icin dokulari farkli oluyor. Martha Stewart'in sitesinde buldugum bu tarif hazir satilanlari aratmayacak kadar guzel oldu. Yakin plan resimlerini cekerken sanki bir cikolata denizine dalmis, cikolata dalgalari arasinda kulac atiyormus gibi kendimden gecip cektikce cekmisim! Fakat benim gosterdigim cosku ve ilgiyi diger aile fertlerimden goremedi. Cocuklar "fazla cikolatali" buldular -- nasil bir kusur olabilir ki bu? Boyle olunca gidip gelip ben yedim ve son lokma ile birlikte bir daha asla yapmama kararim kesinlesmisti. Size ise gonul rahatligi ile tavsiye edebilirim. Yirmi dakikada yapar, kirk dakika buzdolabinda dinlendirip sofraya getirebilirsiniz. Yani acilen cikolatali tatliya ihtiyaciniz oldugu durumlarda can kurtarabilir. Ayrica pastalarinizda ara kremasi olarak da kullanabilirsiniz.
  • 2 yemek kasigi misir nisastasi
  • 5 yemek kasigi seker
  • 2 yemek kasigi kakao
  • 1/8 tatli kasigi tuz
  • 1 bardak sut kremasi
  • 1 1/4 bardak sut
  • 2 buyuk yumurta
  • 1 1/4 bardak damla cikolata
  • 1 tatli kasigi vanilya aromasi
  • Arzu edilirse susleme icin 1 yemek kasigi pudra sekeri ile cirpilmis 1 bardak sut kremasi
Misir nisastasi, seker, kakao ve tuzu agir tabanli bir tencereye alip karistirin. Uzerine krema, sut ve yumurtalari ekleyip telle butunlesene kadar cirpin. Damla cikolatalari da katin. Tencerenizi orta atese koyun. Telle yavas ve devamli sekilde karistirarak (ve ara sira tencerenin kenarlarini da siyirarak) 7 ila 8 dakika, ya da puding kaynamaga baslayincaya kadar pisirin. Bu asamada pudingi tencereden bir kaseye dikkatlice bosaltin ve azicik su ve buz kaliplariyla doldurdugunuz daha buyuk bir kasenin icine oturtun. Bes dakika ya da sogumaya baslayincaya kadar pudingi buz banyosunda karistirin. Vanilyayi ekleyin. Uzerini strecle kaplayip iyice koyulasip soguyana kadar buzdolabinda dinlendirin. Arzu ederseniz sekerle tatlandirilmis cirpilmis sut kremasi ile servis yapin.


26 Comments:

Blogger Oya Kayacan said...

Fazla çikolatalı mı? Ben neredeyim peki? Üüüüüü.... (ağlama efekti)

9/09/2006 09:11:00 AM  
Blogger munevver said...

Zinnurcuğum,eline sağlık.Mısır nişastası yumuşacık yapmıştır.Gece US Open finalini seyrederken 1 paket bitteri yemişim.Çikolatanın fazlasını biz alalım ne dersin?İyi haftalar!

9/11/2006 01:18:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcum eline sağlık canım gerçekten bende kendimi çikolata denizinde hissettim resimlere bakarken kaşıklayıp yemeyiğ hayal ettim inan tatlı krizinede iyi gelir çikolata tadı olsunda fazla olsun :) tarifin için teşekkürler güzel bir hafta geçirmeni diliyorum.Özge

9/11/2006 04:20:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur merhaba,

kesinlikle en kısa zamanda pasta kreması olarak deneyeceğim..kıvamı çok hoş görünüyor..

sevgiler..

9/12/2006 03:02:00 AM  
Blogger zinnur said...

Yaa Oya'cigim, fazla cikolataliymis, oyle dediler. Keske suracikta tabagin basinda olaydin benimle beraber de, hepsini tek basina yemek zorunda kalmayaydim!

9/12/2006 03:58:00 PM  
Blogger zinnur said...

Munevver, bitter cikolata benim de zaafim. Azi yararmis diyorlar, ama aza kanaat etmek ne mumkun?
Sevgiler,

9/12/2006 03:59:00 PM  
Blogger zinnur said...

Susam, evet, tatli krizlerine birebir. Simdi sana yazarken aklima geldi, bitirmege ugrasacagima dondursaydim belki frigobuz gibi yedirebilirdim cocuklara. Bu sekilde pratik bir yaz tatlisi olarak da degerlendirilebilir.

Ben de sana guzel bir hafta diliyorum.

9/12/2006 04:12:00 PM  
Blogger zinnur said...

Burcu'cugum, bence de guzel olur. Martha Stewart'in sitesinde cocuklar ile birlikte yapilabilecek tarif olarak verilmisti. Belki Yagmur da sana yardim eder. Isine yarayacak bir seyler daha gorursun diye, tarifin asil linki surada.
Sevgiler,

9/12/2006 04:16:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur merhaba pudingin görüntüsü nefiss. Ellerine sağlık bende deneyeceğim Sevgiler Ebru

9/14/2006 11:39:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcum simdi yaptim afiyetle tencereyi siyiriyorum,cok guzel olduu, herkes yapsin cok guzel yogun bitter tadi var. Pasta kremasi yapacak olanlara onerim, pisiriken cok katilasmasini beklemeyin,zaten sogurken de katilasiyor.Eline saglik arkadasim. Ozlem

1/08/2007 07:20:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

rjrmerhaba zinnur hanım
tarifteki su bardağı normal boyutlarda harhangi bir su bardağımı? bazen denediğim tariflerde bu yüzden pek başarılı olamıyorum oranlar farklı oluyor.
sevgiler HATİCE

7/26/2007 03:00:00 AM  
Blogger zinnur said...

Hatice, tariflerde bardak dedigim Amerikanin 240 ml su alan cup olcusu. Bu boyutta bir bardak isini gorur.
Sevgiler,

7/26/2007 03:28:00 AM  
Blogger Figen Karavas said...

Zinnur cum,
Bu tarifi yılbası pastamda kullandım Müthişti süper bir tat tam tahmin ettigim gibi yanılmadım.
Sağolasın paylastıgın için..

Sevgiler,
Figen Karavaş

1/01/2008 08:17:00 AM  
Blogger zinnur said...

Figen'cigim, pastani gordum gruba gonderdigin resimden. Cok guzel duruyordu, ellerine saglik. Kremayi deneyip, begenmene cok sevindim. Yorum birakip, haber verdigin icin tesekkur ederim.
Sevgiler,

1/01/2008 11:37:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur hanim bu cikolatali pudingi degisik bir cikolatali pasta tarifinizdeki ganaj yerine kullanmak istiyorum.Ama benim misir nisastam yok.Bugday nisastasiyla yapsam nasil olur dersiniz?Fatma

4/22/2008 12:05:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba,
bu tarifinizdeki 1 1/4 brd.süt ve
1/8 t.k. tuz tam olarak ölçülerini
yazabilir misiniz?
Teşekkürler.

2/16/2009 03:48:00 AM  
Blogger zinnur said...

Anonymous, 1 1/4 bardak, 1 butun bardak arti 1 bardagin ceyregi anlaminda.
1/8 t.k ise bir tatli kasiginin sekizde biri anlaminda. Bunu olcecek aletler var Amerika'da, ama sizde yoksa ve goz karari yapmak zor geliyorsa, yerine bir tutam kullanabilirsiniz. Cok kritik olculmesi gereken bir malzeme degil bu tarif icin.
Kolay gelsin.

2/16/2009 05:16:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur ablacim bu tarif benim temel tariflerimden biri oldu. cikolatali pastalarima ara ve ust kremasi olarak cogu zaman bu tarifi kullaniyorum. Her yiyen bayiliyor. Gercekten kusursuz bir tarif. Simdide mutfaga cikolatali muzlu rulo pasta icin giriyordum ki tesekkur etmeden kapatmayayim tarifi dedim. SUMEYYE

3/01/2009 06:53:00 PM  
Blogger Unknown said...

gerçektende çooook güzel görünüyor:)

4/19/2009 03:19:00 AM  
Blogger Unknown said...

daha denemedim en kısa zamanda denemek istiyorum ama 1/8 tatlı kaşığı tuzu anlayamadım yani 1/4 çeyrek de buda onun yarısıdır ama nasıl ölçeceğiz:)bide süt kreması bildiğimiz krema değilmi??teşekkürler tarif için

4/19/2009 03:22:00 AM  
Blogger Unknown said...

ayy şimdi gördüm benim sorunun aynısını somuşlar en sonları okumamıştım öğrendim yinede teşekkürler:))

4/19/2009 03:24:00 AM  
Blogger Unknown said...

denedim süpper oldu herkes bayıldı pasta arasına kullandım.çok teşekkürler

4/24/2009 09:07:00 AM  
Blogger ARZU - ENGÜZELTATLAR said...

Merhaba Zinnur Hn. Tarifinizle çok güzel pastalar yaptım. Herkes çok beğendi. Paylaşımınız için teşekkür ederim. Sevgilerimle...

11/25/2009 12:45:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba,
İdollerimden biri olduğunuzu belirterek ellerinize sağlık demek istiyorum. Birçok tarifinizi denedim hepsi de çok başarılıydı.Supangle çılgını olarak Ankara Akman pastanesi vazgeçilmezim. Evde de yapmak istiyorum ama gerçek tarifi henüz bulamadım. Bir fikriniz var mıdır acaba pastanelerde supangle nin içine ne konuluyor da puding ten kat kat leziz oluyor? Teşekkürler...

1/03/2011 05:16:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

11/4 bardak ne demek?

2/01/2011 01:00:00 AM  
Blogger zinnur said...

Bir tam bardak arti bir bardagin dortte biri demek oluyor.

2/01/2011 05:14:00 AM  

Post a Comment

<< Home