Sunday, May 21, 2006

Kakao ve Yesil Cayli Kurabiyeler

Eger bir etkinlik icin bekletmiyorsam, elimdeki tarifleri genellikle kronolojik siraya gore yayinliyorum. Ama bu seferlik bu kurali bozacagim: sizinle daha once paylasmam gereken baska tarifler olmasina ragmen, bekleyeni oldugunu goz onune alarak bu tarifi simdi yayinlayacagim. Sevgili Safran, kusura bakma gecikme icin. Umarim denersen alacagin sonuc beklemene deger.

Benzer kurabiyeleri baska Turkce yemek bloglarinda gordugumde ben de denemek istemis ama un farki konusundaki endiselerimden dolayi vazgecmistim. Francois Payard'in Extraordinary Desserts kitabinda bu tarife rastlayinca hemen ise giristim. Ilk denememde kurabiyeyi olusturan seritleri duzgun sekillendiremedigimden gorunusleri istedigim gibi olmadi; hatta pisirdigimde kimisinin ortasinda ufak delikler olustu. Bu nedenle ikinci defa yaparken hamurlarin hazirlanmasindan cok kurabiyelerin sekillendirilmesi asamasinda ozen gosterdim. Hatta bir cetvel kullandim ve hamurlari olcup bictim. Bir yandan bir kurabiye icin bu kadar zahmete deger mi diye dusunurken bir yandan da boyle hesapli kitapli bir hamur isiyle ugrasmaktan --itiraf ediyorum ki-- cok zevk aldim. Tabii sonuclar da ilk seferkinden daha iyiydi. Bu kurabiyelerin bir guzel yani sekillendirildikten sonra buzdolabinda pisirilmeden birkac gun bekletilebilmeleri. Ben yarisini ilk gun yaptim, diger yarisini ise hamur olarak bekletip 2 gun sonra misafirlerim icin pisirdim.

Son olarak, kurabiyelerin orijinal tarifinde yesil cay yoktu, ben ekledim. Bu malzemeyi Turkiye'de bulmanin mumkun olup olmadigini bilmiyorum. Arzu ederseniz yesil cay tozunu malzemelerden cikararak asil tarifteki gibi kakao ve limonlu kurabiyeler yapabilirsiniz.

  • 241 g oda sicakliginda tuzsuz tereyagi
  • 400 g un
  • 153 g pudra sekeri
  • 1 yumurta
  • 1 yemek kasigi vanilya
  • 1 adet limondan elde edilen limon kabugu rendesi
  • 2 yemek kasigi kakao
  • 1 1/2 tatli kasigi matcha (yesil cay tozu)
  • 1 adet cirpilmis yumurta beyazi
Un, pudra sekeri ve tereyagini mikserin dusuk hizinda, ufak puturlu bir karisim olusuncaya kadar cirpin. Bu yaklasik 30 saniye alacak. Simdi limon kabugu rendesi, yumurta, vanilya ve yesil cay tozunu ekleyin ve sadece karisim butunlesinceye kadar cirpin. Hamurun yaklasik dortte birini unlanmis bir yuzeye alin; 4 esit parcaya ayirin. Parcalardan her birini yaklasik 22 cm boyunda 1,25 cm capinda bir serit olarak bicimlendirin. Seritleri ufak bir firin tepsisine alip, kakaolu hamuru yapincaya kadar buzluga kaldirin.

Kalan hamura kakaoyu ekleyin ve yine sadece hamur homojen bir renk alana kadar cirpin. Kakaolu hamuru hafif unlanmis calisma tezgahiniza alip biri digerlerinden buyukce olan 3 parcaya ayirin. Kucuk 2 hamur parcasinin her birini ikiser parcaya ayirin, ve boylece elde ettiginiz 4 kakaolu hamuru yine 22 cm uzunlukta, 1,25 cm capinda serit haline getirin. Bunlari da buzluktaki yesil cayli seritlerin yanina katin.

Kalan buyukce kakaolu hamuru ikiye ayirin. Her birini iki pisirme kagidi arasinda 22 cm e 13 cm lik bir dortgen olarak acin. Ustteki pisirme kagidini kaldirin. Bu halde 30 dakika kadar buzdolabinda dinlendirin.

Buzluktan iki renkli seritlerinizi alin. Yesil cayli ve kakaolu iki seridi yanyana koyun. Seritlerin uzerine firca ile cirpilmis yumurta beyazini surun. Bunun uzerine farkli renkli iki serit daha yerlestirin, fakat kakaolu hamurun uzerine yesil caylinin, yesil caylininkine ise kakaolu olanin gelmesine dikkat edin. Elde ettiginiz dortlu seridi her bir yandan biraz bastirarak butunlesmesini saglayin. Kalan seritler ve hamurla ayni islemi tekrarlayin. Uclar duzgun degilse keserek duzeltin. Hazirladiklarinizi firin tepsisine alip 30 dakika buzdolabinda dinlendirin.

Bu sure sonunda buzdolabindaki hamurlarinizi cikartin. Kakaolu dortgen hamurlardan birinin uzerine yumurta aki surun. Hazirladiginiz iki renkli seritlerden birini kakaolu dortgen hamurun bir kenarina yerlestirin ve distaki kakolu hamuru bunun etrafina duzgunce sarin. Sardikca alttaki pisirme kagidini siyirin. Distaki ve icerdeki hamurlarin iyice temas etmesi icin her yandan hafifce bastirin. Ayni islemi kalan malzeme ile tekrarlayin. Bu asamada hazirladiginiz kurabiye hamurlarini strece sarip buzdolabina kaldirabilirsiniz. 20 dakika icinde dilimlenip pisirilmege hazir olacaklar; ama arzu ederseniz pisirmeden once bu sekilde uc gun buzdolabinda bekletebilirsiniz de...

Kurabiyeleriniz pisireceginiz zaman firininizi 175 C ye isitin. Kurabiye hamurlarini keskin bir bicakla 0,5 cm den biraz kalinca kesin. Hafif yaglanmis ya da pisirme kagidi ile kaplanmis firin tepsilerine aralikli olarak yerlestirin. 16-18 dakika kadar ya da hamur oturuncaya kadar pisirin; kurabiyelerin renklerinin degismesine firsat vermeden firindan alin. Izgara uzerinde sogutun. Kurabiyeler agzi kapali bir kutuda ve kuru ortamda 2 hafta kadar saklanabilir. Yukardaki malzemeden 40 kadar kurabiye cikti.


19 Comments:

Blogger Zeynep M. TÖRE said...

Zipzip icin Safranin kurabiyelerini deneyecegim yakin zamanda, siraya senin damali kurabiyeler girecek sonrasinda.
Eline saglik, usenmeden ne guzel yapmissin.
Sevgili Mine ve sen boyle vakit alan seyleri yapmayi seviyorsunuz, takdir ediyorum acikcasi...

5/24/2006 02:14:00 AM  
Blogger Safran said...

Yaşasın! beklediğim tarif burda karşımda, çok teşekkür ederim sevgili Zinnur :)) Biliyorum denediğim diğer tariflerin gibi bu da beklenmeye değer, sonuç da görünümü gibi harika olacak :) Resimde 1 tanesini görünce çok hoşuma gitmişti, şimdi aynı kare içinde hepsini bir arada görünce iyice sevdim bu kurabiyeleri, yapmak için sabırsızlanıyorum, tarife iyi ki yeşil çay ilave etmişsin :)Ellerine sağlık, tarifi öne alıp yayınladığın için ayrıca teşekkür ederim, en içten sevgilerimle...

5/24/2006 02:57:00 AM  
Blogger Nilüfer said...

Kurabiyeleriniz çok güzel olmuş, deneyemem şimdilik ama aklımda olacaklar... Elinize sağlık..

5/24/2006 02:03:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zeynep, Turkiye'den guzel geliyor sesin :)

Evet, gercekten el alan bir tarif bu. Bir daha yapar miyim bilemiyorum ama bir defaligina denemek icin guzeldi. Belki sekilleri Zipzip'i hosuna gider.
Sevgiler,

5/24/2006 03:08:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Safran'cigim, senin bloguna biraktigim yorumda yazdigim gibi cok guzel ve ozgun bir paylasima neden oldu bu gecikme. Senin de ellerine saglik.

5/24/2006 03:17:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nilufer, benim de hic bir sey yapmamam lazim bu aralar, tatile cikincaya kadar hazirdaki tariflerimi yayinlamaga calisacagim. Kurabiyeleri begendigine sevindim.

5/24/2006 03:23:00 PM  
Blogger Safran said...

Zinnurcum, kurabiyeleri dün denedim, şu anda çayla birlikte tadına bakıyorum, çok ama çok lezzetliler, benim minik hazırlanma aşamasından itibaren o kadar çok ilgi gösterdi ki kurabiyelere buzdolabında gereği kadar bekletemedim hemen pişirip yedik ana-oğul :)Bugün de sitede yer verdim, şekilleri seninkiler kadar güzel olmadılar ama olsun :)Tekrar teşekkür ediyorum tarif için, sevgilerimi yolluyorum...

5/24/2006 11:06:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Safran, sitene geldim ve kurabiyelerini gordum. Ellerine saglik, gayet guzel olmuslar. Hele oglusunun begenmesi beni cok mutlu etti. Ben de sana ve ailene sevgilerimi yolluyorum.

5/25/2006 02:26:00 PM  
Blogger vintage biscuit said...

ne kadar farklı bişey bu böyleee . ama yapabilirmiyim diye düşünüyorum kara kara .becerebilirmiyim acaba
gören herkesi hayran bırakıcak bişey bu . kutu kutu :)

5/26/2006 06:54:00 AM  
Blogger Nezaket said...

Zinnurcugum, nihayet bugun nutellali findikli kurabiyeleri denedim ve bloguma koydum. Cok guzel bir tarifti, tekrar tesekkur ederim. Ailecek guzel bir hafta sonu gecirmenizi dilerim, sevgilerimle...

5/26/2006 08:27:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Vintage Biscuit, biraz el alan bir tarif itiraf etmeliyim ki. Ama illa kutu kutu olsun demezsen, epey vakit kazanirsin. Hatta bekleme surelerini atlaman da mumkun olabilir. Farkli renkli hamurlari gelisiguzel karistirarak yapilan kurabiyenin de modern ve guzel bir goruntusu olabilir bence.

5/26/2006 01:33:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Nezaket, seninkiler benimkilerden daha guzel olmus. Ellerine saglik. Cok sevindim begenmenize. Ben de sana ailenle beraber guzel bir haftasonu dilerim.

5/26/2006 01:36:00 PM  
Blogger Hülya YILMAZ said...

bu ne hoş bir kurabiye. tarif defterime hemen şimdi geçiriyorum.
eline sağlık.

5/29/2006 02:37:00 PM  
Blogger Papatya said...

Zinnurcum, ellerine sağlık!
Kardeşim Bahar da birkaç gün önce böyle 2 renkli kurabiyeler yapmıştı.
Bilmem gördün mü?

http://gastronot.blogspot.com/2006/05/iki-renkli.html

Orada olup da tadına bakamadığım için içim gitmişti valla...Eminim yesil caylisi da mükemmeldir! sevgiler,
Papatya

5/30/2006 01:04:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hulya, tesekkurler. Denersen umarim sonuclardan memnun kalirsin.

5/30/2006 05:44:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Papatya, link icin cok tesekkur ederim. Bahar'inkiler de cok hos olmus gercekten.
Sevgiler,

5/30/2006 05:45:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Hi! Just want to say what a nice site. Bye, see you soon.
»

7/22/2006 05:06:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba bloğunuz aracılığıyla matcha çayının artık Türkiyede de satıldığını, alıp denemek isteyenlere duyurmak istedim!
http://www.dogaldukkan.com/pinfo.asp?pid=946
Bu yaz arkadaşım aamerikadan gelirken sakın bana matcha çayı getirmeyi unutma diye onu bezdirmiştim (kulakları çınlasın)
şimde matchalı tarifler ararken bu siteye tesadüfen yönlendim ve sizin aracılığınız ile paylaşmak istedim. Sevgiler... Şenay...

9/06/2007 06:01:00 AM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 10:52:00 AM  

Post a Comment

<< Home