Friday, April 21, 2006

Bir Ozur, Bir Haber, Bir Hatirlatma ve Bir Mim

Bu sabah emailimi kontrol ettigimde Aztek pastasina gelen bir yorum buldum. Yorumu birakan arkadasimiz tarifteki kremayi yapmakta oldugunu soyluyor ve malzemeler arasindaki 6 "oz" tereyaginin anlamini soruyordu. oz Amerikan agirlik birimi ounce'un kisaltilmisi. Malzemeler arasinda raslarsaniz, tarifi Ingilizceden cevirirken dikkatsizlikle o miktari cevirmeden gecirmisim anlamina geliyor. Maalesef ben yorumu okudugumda birakilali birkac saat olmustu. Kremanin akibeti ne oldu bilemiyorum ama yaptigim bu dikkatsizligime cok canim s1k1ldi. Daha once de boyle hatalar yapmistim ve ne kadar dikkatli olmaya calissam da korkarim yine yapacagim. Bu hafta sonu bu gibi durumlarda zamaninda bana ulasamasaniz bile gerekli cevirileri kendinizin yapabilmesi icin faydalanabileceginiz uc link koyacagim yan sutuna. Gerekli aciklamalar linklerde olacak. Bu arada tarifteki hatayi duzelttim. Bu ve buna benzer hatalarimdan etkilenen butun arkadaslardan ozur diliyorum.

Bundan sonra Bizim Pastane'de ara sira az yagli (nisbeten az yagli mi desem?) tarifler de yer alacak. Bunlari bir bakista gorebilmeniz icin isimlerinin yanina sembolunu koyacagim. Simdilik dort tane diyet tarifimiz var, ama ilerde sayilari artacak.

Erik mevsimi geldi. Ben de daha once tarifini verdigim Erikli Keki yaptim. Hatirlatma babindan yukarda resmini paylasiyorum. Eger denemek isterseniz, bu tatliyi Turk unuyla ve bazi degisikliklerle yapip iyi sonuc alan arkadasimizin yorumuna da bir goz atmanizi tavsiye ederim.

Sira geldi epey once Dilek'in beni sobeledigi mime! Aslinda bu mim Ingilizceydi ama ben Turkceye cevirerek sizinle paylasmayi tercih ettim, cunku Bizim Pastane'nin okuyucu sayisi Our Patisserie'nin okuyucu sayisindan cok daha fazla.

Yemek Bloglari icin Yeni bir Mim

1. Bu yakinlarda yemek bloglarindan yapmak uzere isaretlediginiz/not aldiginiz uc tarifi listeler misiniz?
Son olarak Acik Bufe'nin Feslegenli, Peynirli Katmerini bazi degisikliklerle denedim. Burdan ogrendigim teknikle tahinli ve hashas ezmeli katmer de yaptim.

Simdi Lezize'nin Erzurum Ketesini ve Evcil Kedi'nin Arnavut Boregini denemeyi cok istiyorum. Bir de yapilacaklar listemde Tijen'in sitesinde degil ama Meyva Agacindan Hikayeler kitabinda yer alan Elmali Baklava tarifi var. Bunlarin yanisira, hemen her gun bir cok yemek blogundan fikir aliyorum.

2. Size konum olarak yakin olan bir yemek blogu var mi?
Konusu sadece yemek olmamakla beraber Hindistan Cevizleri Bezen ve Adil'e yakin yasiyoruz. Onun disinda takip ettigim bircok yemek blogu benden epey uzakta, hatta farkli kitalarda...

3.Sizden konum olarak cok uzak olan yemek blogu hangisi?
Sanirim Japonya'dan yazan Olsai ve blogu Plov et Confit olsa gerek. Olsai yoresel tarifleri konu alan son Yemek Etkinligimizin evsahipligini yapti. Eger henuz gormediyseniz, sitesinde etkinligin cok guzel bir ozetini de bulabilirsiniz.

4. Son zamanlarda kesfettiginiz yemek blogu ya da bloglari hangileri? Nasil buldunuz?
60 civarinda blogdan olusan bloglines listeme eklenen en son uc blog sunlar: Mis Kokulu Ekmekler, Safran Mutfakta ve Yemek Cini. Genellikle takip ettigim bloglarin linklerinden kesfediyorum yeni bloglari.

5. Bu mimle kimleri sobelemek istersiniz?
Klasik bir cevap olacak ama cevaplamak isteyen butun blogcu arkadaslarimi diyecegim :)

Hepinize guzel bir hafta sonu dilegiyle,

6 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Zinnuuuur,

bu cok guzeeel. Meyveli, sanirim gevrek hamurlu bir tabani da var. Ellerine saglik, Yurdaer Bey buna da konduracak iki laf bulmadi sanirim :)

Sevgilerimle,

4/23/2006 01:00:00 PM  
Blogger zinnur said...

Hande, bunu yaptigimda Yurdaer seyahatteydi, onun icin tadamadi. Bu arada Yurdaer'e haksizlik etmis olmayayim. O genellikle basarisizlik karsisindaki tutumuma laf konduruyor, yaptiklarima degil:) Ve cogunlukla da hakli oluyor (maalesef).

4/24/2006 01:27:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcum,

cok cekistirmedik umarim Yurdaer Bey`i.Mazallah NY`a tasiniriz filan, yuzune bakamam Yurdaer Bey`in. Ya da belli mi olur siz Michigan`a gelirsiniz belki :)

Sevgiler

4/24/2006 07:09:00 PM  
Blogger zinnur said...

Demek kalender mesrep de ugrarmis Bizim Pastane'ye! Seref duyarim :))

Hande'cigim, bak benim bir sey dememe gerek kalmadi. Kalendermis kendileri ;)

4/25/2006 06:40:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

merhabalar adım arzu sitenizi uzun zamandır beyenerek takip ediyorum sizlerden de ilham alarak bende bir site açtım daha çok acemiyim sizlerden de destek bekliyorum ziyaret ederseniz sevinirim başarılarınızın devamını diliyorum sevgiler. www.armeda.blogspot.com

4/25/2006 07:18:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Doganata`lar,

hem kipkirmizi oldum, hem cok guldum :)) Esprili ve dostca yanitinizla tam da Zinnur`un esi olacagini umdugum kisiligi ortaya koydugunuzu belirtmeliyim Yurdaer Bey.

Pek muskulpesent-kalender mesrep eslerden biri de bende Zinnurcugum, ama hayat onlarla daha renkli ve guzel,ayrica kendi karakteristik ahengine sahip sanirim. Tum ailenize saglik ve nese dolu gunler dilerim.Louie`den de selamlar.

4/25/2006 08:41:00 AM  

Post a Comment

<< Home