Sunday, March 26, 2006

Yukarda kotu bir resmini gordugunuz pastayi arkadasim Ayse ile arkadaslarimiz Saziye ve Ali'nin dugunu icin yaptik. Icini ben, son krema katini ve cicekle suslemesini ise Ayse yapti. Pastanin katlar halinde insasinda ve dekorasyonunda kizim Zeynep bize yardim etti. Maalesef isik durumu uygun olmadigindan cektigim resimler birbirinden kotu cikmis. Neyse ki aramizda profesyonel bir fotografci da vardi ve onun cektiklerinden gayet umitliyim. Elime gecer gecmez sizlerle paylasacagim.

Pastamiz 5 katliydi. Ek olarak mutfakta kesilmek uzere 6. bir pasta yapmistim ama sonucta ona ihtiyacimiz olmadi. Yumurta akiyla yapilan beyaz kek katlarinin arasina hem bir cesit limon peltesi (lemon curd), hem de --burda buttercream dedikleri-- yumurta sarisi pisirilerek yapilan tereyag bazli bir krema koydum. Disi icin ise beyaz cikolata ve krem peynirli farkli bir krema kullandim. Pastamizi ahududu sosuyla servis yaptik. (Sozu gecen tariflerin hepsi Rose Beranbaum'un Cake Bible kitabindan alindi. Bu kitap olmasa kendini bilmeden dugun pastasi yapmaga kalkisan bencileyin amatorlerin hali nice olurdu, hic bilemem.) Pastamiz kendi turu icinde degerlendirildiginde oldukca lezzetliydi ama keske disarda biraz daha uzun sure kalmis olsaydi! Buzdolabindan ciktiktan sonra oda sicakliginda 6 saat kremanin tam olarak yumusamasina yetmedi. Bir iki saatimiz daha olsaydi, tam olmasi gereken kivama gelecekti.

Dugun pastasi yapimi oldukca yorucu bir surec. Hele boyle bir pastanin ortaya cikardigi daginiklik ve bulasik, akillara durgunluk verecek boyutlarda... Her yapisimda "bu son!" demekle beraber, icin icin hic de boyle olmayacagini biliyorum. Cunku hem her defasinda cok sey ogreniyorum, hem de boyle bir pastayi ortaya cikarmanin getirdigi gerginlik ve stres uzun vadede bagimlilik yapiyor galiba. Saka bir yana, evlenen arkadaslarimiza bu mutlu gunlerinde verebilecegim daha guzel bir hediye dusunemiyorum. Her ne kadar su an yakin bir gelecekte benzer boyutlarda bir pasta daha yapmayi dusunemesem bile eminim ki birkac aylik kendine gelme surecinden sonra bu tatli cilginliga yine kalkisacagim.


21 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Zinnucuğum,uzun zamandır çok meşgul olduğunu
biliyor ve merakla bekliyordum.Sonuç mükemmel.Arkadaşının ve senin ellerinize
sağlık.Böyle bir düğün hediyesini kim
istemez.Ne kadar zarif bir pasta olmuş.Güller beni kokla diyor.Sonuç böyle
olunca yorgunluk unutulup gidiyor işte.Yeni
evliler mutlu olsunlar inşallah.Sevgiler.

3/26/2006 11:46:00 PM  
Blogger Dilek'ce said...

Anne ben de isterim:)Bu pastaya, bu azme bu hünere diyecek ne olabilir, ellerinize saglik hepinizin! Gelecek pastayi simdiden merak edenlerdenim;) Cifte mutluluklar, birliktelikleri pastalari kadar uyumlu, narin, göze ve ruha doyumsuz leziz olur insallah!

3/27/2006 12:26:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur,Zeynebi unutmuşum.Onu da öpüyorum.

3/27/2006 12:32:00 AM  
Blogger Dilek... said...

Zinnur tek kelimeyle saheser. Helal olsun vallahi! Insanin nikah tazeleyesi geliyor, tabi dugun pastasini sen yapacaksan:)

Calismaya baslayali beri yemek yapmak surda dursun, evde temizlik bile yap(a)miyorum. Merakimi mazur gor, sen butun bunlari profesyonel yasantinin yani sira mi yapiyorsun. Sadece hayranim. Nazardan korusun.

3/27/2006 07:23:00 AM  
Blogger zinnur said...

Munevver ve Dilek, cok tesekkur ederim. Her ne kadar dis goruntusu icin bir ovgu kabul etmemem gerekse de, yazdiklariniz beni mutlu etti. Ayse'nin yaninda ciraktan yetiserek o kisimlari da kendi basima yapar duruma gelirim bir gun belki. Ama bu hizda gidersek cok zaman alacaga benziyor :)

3/27/2006 07:58:00 AM  
Blogger zinnur said...

Dilek...'cigim, cocuk sahibi olduktan beri devamli bir iste calismiyorum ben. Dolayisiyla eminim senden cok daha fazla bos vaktim var. Gonullu olarak yaptigim ve vaktimi dolduran bazi faaliyetlerim olmakla birlikte onlari da pek profesyonelce yaptigim soylenemez. Is hayatinin nasil bir canavar oldugunu kisa tecrubemden biliyorum ama. Sana her isinde kolaylik diliyorum. Inaniyorum ki bu gecis doneminden sonra hem isin, hem evin, hem kendin icin calisacak bir duzeni oturtacaksin. O zamana kadar sabir! Yine de akademik bir ortamda oldugun icin bence sanslisin; bir sirkette calismak (esimin durumundan degerlendirdigim kadariyla)daha bile zor.

3/27/2006 08:06:00 AM  
Blogger Ebruli Lezzetler said...

Pasta gerçekten çok güzel olmuş. Emeği geçer herkesi tebrik ederim. Ellerinize sağlık...

3/27/2006 09:21:00 AM  
Blogger Tijen said...

zinnur sen bir çilginsin!
emel teyzem seni mutlaka tanimali, onunla bol bol pasta sohbeti yapardiniz.. harikadir o da!
böyle bir pastayla evlenmek de herkese nasip olmaz ne sans vallahi..

3/27/2006 10:24:00 AM  
Blogger ZeYNeP said...

Zinnur harika olmuş ! Ellerinize saglık, çok başarılı.. tebrikler,
Onca bulaşığa değmiş ama oyle değil mi:)

Sevgilerimle
Figen

3/27/2006 11:32:00 AM  
Blogger Nezaket said...

Cektigin kotu !! resimden bile pastanin guzel oldugunu anliyor insan. 500 den fazla ciftin dugun organizasyonunu ve pasta secimini yapan biri olarak pastanin cok basarili ve zarif oldugunu soylemek istiyorum. Bu tip ozel pastalar cok emek ve ustalik gerektirdiginden oldukca pahaliya satiliyor Turkiyede. Dedigin gibi verilebilecek en guzel dugun hediyesi olmus arkadaslariniza. Zinnur, emegi gecen herkesin eline saglik, cok tebrik ediyorum sizleri...

3/27/2006 01:18:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Guzel Zinnur,

yine cok guzel... Yine cok zarif. Ve belli yine ne cok emek vermissin.

Ellerine saglik.

3/27/2006 03:10:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Allahım!!Zinnur keske benim annem olsaydın:)(Yas itibariyla olanaksiz ama:)Ellerinize saglik, muhtesem gorunuyor.Tariflerinin sadik bir uygulayicisi olarak tadininda harika olduguna eminim.Darisi basima artik(hem pisirme ustaligi,hem boyle guzel bir dugun pastamin olmasi anlaminda;)

3/27/2006 11:26:00 PM  
Blogger Doruk said...

Zinnur, ne yaptın sen? Her geçen gün daha çok şaşırtıyorsun beni. Çok zarif bir pasta olmuş bu. İkinizin de ellerine sağlık. Diğer fotoğrafları merakla bekliyorum.

3/27/2006 11:47:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Ebruli Lezzetler, tesekkurler...

Tijen, dogru dedin, ben bir cilginim :) Keske tanisabilseydik Emel teyzenle! Pasta/kek yapmayi seven iki kisinin sohbeti yaptiklari pasta ve keklerden bile tatli olur, degil mi?

Figen, gercekten de yeni ciftin begenmeleri butun yorgunlugu aldi goturdu :)

Nezaket, senin gibi bircok profesyonel dugun pastasi gormus birisinden bu yorumu almak beni cok mutlu etti, sagol.

Hande, cok tesekkur ederim yorumun icin.

Ebru'cugum, dilerim seninki bundan kat kat guzel olur. Guzel sozlerin icin tesekkur ederim.

Burcu'cugum, begendigine cok sevindim. Tesekkurler.

3/28/2006 12:53:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Hmmm yumm Harika gorunuyor. Ellerinize saglik.

Bobby nin annesi

3/29/2006 09:22:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur hanım lütfeeeen pandispanyanın tarifini verirmisiniz harika kabarmış ellrinize sağlık

4/01/2006 06:18:00 AM  
Blogger ycurl said...

Offf yaaa... Cok guzel gorunuyor. Gercekten ben de burada yaptiklarini gordukten sonra hayranligim her gun bir kat daha artiyor. Muhendis, phD, 3 cocuk, super asci... Nazara cok inanmam ama burasi cok fazla nazar boncugu hakediyor :)

4/01/2006 10:33:00 AM  
Blogger irem said...

pasta çok güzel görünüyor özellikle pandispanyası.. ellerinize sağlık
benim merak ettiğim acaba çok katlı pastalarda alttaki katın ezilmemesini ve aynı kabarıklıkta kalmasını nasıl sağlıyorsunuz?

4/02/2006 11:12:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Arkadaslar, ovguleriniz icin hepinize ayri ayri tesekkur ederim.

Eda pastanin her kati icin birbirinin esi 2 kek pisirilip ikiye bolunuyor, ve bu sekilde elde edilen 4 pandispanya kati aralari kremalanarak ustuste konuluyor. Katlarin cok yuksek gorunmesi bundan. Bu pandispanya icin yumurta aki, tereyag, sut, kek unu ve kabartma tozu kullandim. Bana zinnur@sys-con.com adresine bir email atarsan tarifi seve seve yollarim. Yalniz Amerika'da yasamiyorsan un farki konusunda seni bir daha uyarmaliyim.

ycurl, bana super ascilik yakistirdigin icin cok tesekkur ederim :) 3 cocuktan sonra muhendislik ve PhD bir ani oldu, bazen ben miydim o isleri yapan diye dusundugum oluyor. Cok naziksin ama bu guzel sozleri pek hakketmiyorum bence.

Irem, katli pastanin kurulusu gercekten basli basina bir is. Pastanin her kati, ayni capta saglam mukavva ya da plastikten bir altlik uzerine konuluyor. Tahta cubuklar ya da kola vs icmede kullanilan plastik kamislar pastanin boyundan biraz fazla yukseklikte kesilip alttaki mukavva altliga dayanacak sekilde pastaya saplaniyorlar. Bir ustteki daha kucuk pasta kati alttaki pastanin uzerine degil bu desteklerin uzerinde duruyor aslinda. Aradaki pek az bosluk krema vs s1karak dolduruluyor, yani ek yerleri ve mukavva altliklar gozden saklanarak katlar birbiri uzerinde duruyormus goruntusu veriliyor. Su resimde kesiti gostermege calistim. Burda ise servis icin pastanin katlari birbirinden ayrildiginda pastaya saplanmis olan plastik cubuklar gorunuyor. Bizim pastanin servisi kuruldugu yerden yapildigi icin gerek duymadik, ama eger pasta yapildiktan sonra servis edilecegi yere arabayla filan tasinacaksa, is garantili olsun diye pastanin toplam yuksekligi boyunda tahtadan yapilmis kalin bir cubugun pastaya orta yerinden boydan boya saplanarak katlarin sabitlenmesi cokca kullanilan bir yontem.

4/02/2006 06:53:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

sevgili zinnur

pastanin görünce hayranlik duydum gercekten. ne kadar güzel yapmissin, ellerine saglik!! pasta ile ilgi bir sorum olackati. senin bu yaptigin pastanin katlari arasinda demir veya baska türlü pastaya destek saglayan bir sey varmi? veya 2-3 katli bir pastayi desteksiz yapabilirmiyim? (seninkisi kadar yüksek olmama sartiyla)
cevabini bekliyorum..
sevgiler, ümran

4/21/2006 05:36:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Umran, tesekkurler. Iki katli olacaksa problem olmayabilir ama ic rahatligi bakimindan, bir onceki yorumda resimlerle acikladigim teknigi kullansan iyi olur. Tekrarlayacak olursak her katin altina kekin boyutlarinda (ya da azicik daha buyuk) kesilmis mukavva altlik kullan. Soda vs icmek icin kullandigimiz plastik kamislari kekin yuksekligine gore kes ve cesitli yerlerden alttaki mukavvaya degecek sekilde keke saplayarak bir ustteki kekin uzerinde oturabilecegi bir destek olustur. Kamislarin yukseklikleri saplandiklari kekin yuksekliginden azicik daha fazla olacak. Yukardaki yorumdaki linklerde bazi resimler var,onlar bu yazdiklarimdan daha aciklayici olabilir. Eskiden bu is tahta cubuklarla yapiliyordu ama plastik kamislar da ayni isi goruyor; ustelik hem daha zahmetsiz, hem de daha ucuz. Bir de, mukavva altliklarin gorunmemesi icin kremayla suslemeyi unutma. Disardan bakildiginda icerdeki butun bu mimari faaliyete dair bir ipucu olmamasi gerekiyor.

Kolay gelsin simdiden sana.

4/21/2006 06:35:00 AM  

Post a Comment

<< Home