Monday, November 07, 2005

Sibel'in Sakizli Lorlu Kurabiyeleri


Bugun benim bloglardan denemeler gunum. Buzdolabindaki ricottami degerlendirmek icin ilk aklima gelen Sibel'in sakizli lorlu kurabiyeleri oldu. Bu tarif zaten bir cogunuz tarafindan denenmis ve tam not almisti. Simdi ben de deneyip cok sevenler kervanina katildim. Hem de ilk defa olarak bir kurabiyede tereyag yerine zeytinyagi kullanmis oldugum icin cok mutluyum. Daha onceki Turk tarifi denemelerimdeki basarisiz tecrubelerim yuzunden unu ekleme asamasinda biraz endiselendim ama Sibel'in verdigi miktar Amerikan unu icin de hemen hemen tam geldi. Oldukca yumusak bir hamur oldugundan sekillendirirken elime yapismasin diye belki biraz daha un eklemisimdir... Pisme asamasinda firindan gelen kokular ise nefisti. Verilen miktarlarla 17 adet buyukce kurabiyem oldu. Bu tarif de kesinlikle s1kca yapilacaklar arasina katildi. Tesekkurler Sibel. Simdi ise sirada Dilek'in Osmanli Mutfagindan Bademli Terbiyeli Tavuk Corbasi var.

10 Comments:

Blogger elcinin_mutfagi said...

Cok güzel görünüyor Zinnur abla bende sibel de görünce cok begenmistim..mm ikinizde bol susamli yapmissiniz ayri bir güzel olur tabi:) ellerine saglik.

Bu arada bayram dolayisi ile birde oglumun tatili nedeniyle bir türlü bilgisayarin basina oturamadim ve bu yüzden ne bayramlasabildim kimseyle ne de mutfagim icin sobelemistin onu yapabildim..Senin siten sayesinde herkesin gecmis bayramini kutluyorum insallah cok güzel ve mutlu gecirmissinizdir..
Mutfagimi da insallah yarina kadar yayinlarim..

11/07/2005 11:22:00 PM  
Blogger Sibel said...

Zinnur harika görünüyor kurabiyelerin. Eline sağlık! Ben de geçen gün yaptım 2 tepsi daha, ama tümünü hediye ettim:)

11/08/2005 03:14:00 AM  
Blogger zinnur said...

Tesekkur ederim Elcin'cigim. Ben de senin gecmis bayramini kutlarim. Mutfak konusunda telas etme, ne zaman durumun uygun olursa o zaman yaparsin.

Sibel, sana bir daha tesekkur ederim bu tarif icin. Ben de komsularima vermek istiyordum ama galiba bizde tuketilecek hepsi.Bu tarifin tuzlusu da guzel olur diye dusunuyorum. Yakinda deneyecegim.

11/08/2005 08:01:00 AM  
Blogger ycurl said...

Merhaba,
Ben de bu tarifi denemek istedim ama loru nasil bulurumm diye dusunmekteydim. Anladigim kadari ile ricotta kullanilabiliyor lor yerine.Peki benim gibi henuz yeni yeni hamur islerine elini bulastiran birisi icin unu unbleached kullandiniz degil mi? Ellerinize saglik.

11/08/2005 09:38:00 AM  
Blogger zinnur said...

ycurl, evet unbleached un kullandim. Kolay gelsin.

11/08/2005 11:14:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur Merhaba,

Blogunu bir suredir takip ediyorum ve cok begeniyorum. Tebrik ederim. Senden bir ricam olacak, eger sana cok zorluk olmazsa kullandigin malzemeleri Turkiye'ye gore yazarken, kritik olanlari orjinaldeki gibi Amerikaya gore birakabilirmisin? Mesela damlasakizini nasil buldun burada. Bir Oregon'dayiz ve burada fazla Turk yok, o yuzden bazi seyleri ancak internetten alabiliyoruz veya ailelerimiz yolluyor. Neyse gene de tesekkurler, ellerine saglik. Sevgiler..Deniz

11/08/2005 02:29:00 PM  
Blogger zinnur said...

Merhaba Deniz,
Our Patisserie'de bu tariflerin hemen hemen aynileri Ingilizce olarak var. Damla sakizini NJ'deki Turk mahallesinden aldim, daha dogrusu ordaki Arap bir marketten. zinnur@sys-con.com adresine emaille posta adresini yollarsan, bir zarfa koyup sana da gonderebilirim.
sevgiler

11/08/2005 03:38:00 PM  
Blogger zinnur said...

Hosgeldin Pinar. Tahmin ettigin gibi gramin kisaltmasi olarak kullandim o harfleri. Soyle bir ne yaptigima bakinca gordum ki hem gm hem de gr kullanmisim tariflerde kisaltma olarak. Sonra da arastirdim: En azindan Ingilizce'de) gram hem gm hem gr olarak kisaltilmakla birlikte en dogru kisaltma sadece g imis. Bundan sonra onu kullanacagim ben de. Dikkatimi cektigin icin tesekkurler

11/16/2005 08:56:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnurcum siten basdan asagi süper
kilo problemim olmasa hepsini en kisa zamanda denerdim fakat en yakin zamanda gelecek misafirime senin tariflerinden sunacagim
basarilar...

almanyadan zeynep

11/17/2005 04:41:00 AM  
Blogger zinnur said...

Tesekkurler Zeynep. Ah, o kilo problemi bende de var. Yoksa sebep bu blog mu? :) Umarim ikimiz de yakinda rahat edebilecegimiz kilolara inmeyi basaririz.

11/17/2005 05:35:00 AM  

Post a Comment

<< Home