Friday, November 25, 2005

Kubbe Pasta

Resimde gordugunuz bizim cok sevdigimiz fakat yapimi birkac gune yayildigi icin sadece yilda bir defa yapip yedigimiz bir pasta. Bu yil 2 tane birden yaptim, biri kendimize, digeri ise arkadasimiza... Yukardaki resim arkadasimiz icin yaptigim, asagidaki ise kendimizinki; farkli kaliplar kullandigim icin onunki biraz basik ustlu, bizimki ise tam bir yarim kure seklinde oldu.

Kubbeyi olusturan pandispanya rulo dilimlerinin icinde ahududu ve cranberry'den yapilan bir sos var. Kubbenin ici ise bicakla kesilebilecek kadar kivamli bir beyaz cikolatali mus ile dolduruluyor. Cranberry burada ozellikle yilin bu zamani piyasaya cikip puresiyle sukran gunu sofralarinda geleneksel hindinin yaninda mutlaka yerini alan bir meyva. Antioksidanlardan yana zengin oldugunu ve seker katkisiz suyunun idrar yollari iltihaplarina cok iyi geldigini biliyorum. Kendi basina oldukca eksi bir tadi olan bu meyvanin eminim sagliga baska faydalari da vardir. Turkcesinin ne oldugunu, hatta Turkiye'de yetisip yetismedigini ise maalesef bilmiyorum. (Belki Tijen bu konuda yardimima kosar.) Eger bulunmuyorsa belki pandispanyanin icine sadece ahududu receli konabilir. Goruntu olarak ayni carpicilikta olmasa bile limon peltesinin de bu tatlida pandispanya icin iyi dolgu alternatifi oldugunu dusunuyorum cunku beyaz cikolatanin bana gore biraz fazla olan tatlisi eksi ile cok iyi dengeleniyor. Tercih tabii ki sizin...

Tarifle ilgili birkac notum olacak sizlere. Oncelikle pandispanya tarifi vermedim. Siz her zaman kullandiginiz ve iyi sonuc aldiginiz herhangi bir tarifi kullanabilirsiniz. Beyaz Cikolatali mus tarifini asagida verdigim linkte bulabilirsiniz. Tarifte cesitli yerlerde gecen bardak 226 gramlik Amerikan cup olcusune karsilik geliyor. Ayrica ben bu sefer firsat bulamadiysam da servisten once pastanin uzerine fircayla kayisi marmeladi surulup, tabaga degen kisimlari kiyilmis antep fistigi ile suslenirse, daha renkli, parlak ve puruzsuz bir goruntusu oluyor. Son olarak kaynagimizi belirteyim, tarif Alice Medrich'in Cocolat kitabindan...

  • 170 g taze cranberry
  • 1/4 bardak + 2 yemek kasigi seker
  • 1/4 bardak ahududu marmeladi
  • 28 cmx43 cm veya 30 cmx40 cm lik pandispanya
  • Beyaz Cikolatali mus
  • 2-3 yemek kasigi kiyilmis antep fistigi
  • 1/2 bardak kayisi marmeladi
Cranberry'leri gerkiyorsa ayiklayip sudan gecirin. Celik bir tencerede sekerle karistirin. Kapagini kapatip orta ateste kaynama noktasina getirin. Sonra kapagi acip, daha harli ateste ara sira karistirarak cranberry'lerin yaridan fazlasi sonunceye kadar yaklasik 5 dakika pisirin. Atesten alin. Ahududu marmeladini da katarak karisimi ince gozlu bir suzgecten gecirin. Suzgecte kalan cranberry posasi ve ahududu cekirdeklerini atin. Elde ettiginiz pureyi hemen kullanabileceginiz gibi 1 hafta buzdolabinda da saklayabilirsiniz.

Pandispanyanizi pisirme kagidindan dikkatlice siyirdiktan sonra kizarmis kismi uste gelecek sekilde ters cevirin.

Purenizi duzgunce pandispanyanizin ustune surun. Mumkun oldugu kadar s1k1ca kivirarak rulonuzu olusturun. Yine s1k1ca strece sararak buzlugunuza kaldirin. En azindan 1 gece, ya da 1 aya kadar orada kalsin. Rulo hic bir zaman kaskati donmuyor. Ama cok soguk olmasi bundan sonraki kesme islemini kolaylastirmasi acisindan gerekli.


Pastanin servis edilecegi gunun 1 ila 2 gun oncesi, rulonuzu buzlugunuzdan cikarin. Streci acin, gerkiyorsa duzensiz gorunen iki ucunu keskin bir bicakla kesin. Sonra ruloyu 1/2 cm den biraz kalin dilimlere kesin. 6 bardak su alabilecek buyuklukte, mumkunse dibi duz degil kuresel olan bir mutfak kabi ya da kalibinin dibine duzgun gorunenlerden bir dilim koyun. Sonra bunun etrafini sekilde goruldugu gibi dilimlerle kaplayin. Aradaki bosluklari en az tutacak sekilde dilimleri itip s1k1stirabilirsiniz. Yine de bosluklari tamamen yok etmek mumkun olmayacaktir. Bunlari oldugu gibi birakabileceginiz gibi, benim yaptigim sekilde kucuk kek parcalari ile doldurabilirsiniz. (Kitaptaki resimden anladigim kadariyla bosluklari ahududu-cranberry puresiyle doldurmak da mumkun.). Rulo dilimleriyle kaplanmis kalibinizi ve artan kek dilimlerinizi bir yana koyun.

Simdi sira beyaz cikolatali musun hazirlanmasina geldi. Linkteki tarife gore musunuzu hazirlar hazirlamaz
kalibinizin icine dokun. Bu mus cabuk koyulastigi icin bu asamada vakit kaybetmemek onemli. Kalan rulo dilimlerinizden musun uzerini kapatacak kadarini ayirip bir kenara kaldirin. Kalibin icine dosediginiz dilimlerin kenarlardaki fazlaliklarini biraz daha yukseklik payi birakarak kesin. Bu parcaciklari elinizde kalan dilimlere katip kucuk kucuk kesin ve musun uzerine dagitin. En uste de onceden bir kenara kaldirdiginiz dilimleri duzgunce yerlestirin. Strecle kalibin agzini kapatin. Ben bazen agirlik yapip kubbeyi s1k1last1rmasi icin bir tabak da koyuyorum uzerine. Buzdolabinda en az 4 saat fakat tercihan 1 gun dinlensin. (Eger isterseniz bu asamada 2 ay dondurucuda saklayabilirsiniz.)

Servis yapacaginiz gun disari cikartin, streci kaldirin. Kalibin agzina servis tabaginizi ters olarak kapatin. Hizlica ters cevirerek kubbe pastanizi servis tabaginiza cikarin. Eger cikmamakta israr ederse tabagiyla hafifce tezgahiniza vurarak yardimci olabilirsiniz. Servisten az once tanesi ayrilmis marmeladinizi isitin. Bir fircayla kubbe pastanizin uzerine surun. Pastanizin alt kenarini kiyilmis antep fistiklari yapistirarak susleyin.


46 Comments:

Blogger L1 said...

Süper gözüküyor Zinnur,ama ben herhalde pandispanyayı rulo yapar yapmaz dayanamayıp yerdim :)Ellerine sağlık.

11/26/2005 11:17:00 PM  
Blogger ZeYNeP said...

Zinnur cok guzel olmuş eline saglık, Şarlot tarifi gib olmuş bayılıyorum böyle rolu görüntülere.
De ben sanırım daha bekleyeceğim yapmak için, Ulus evdeyken cesaret edemiyorum böyle uzun işlemli pastalara. Durmak bilmeyen bir oğluş ..

Ellerine sağlık çok şık...

Figen

11/27/2005 12:06:00 AM  
Blogger Burcu Özdoğan said...

Sevgili Zinnur ellerine sağlık resim gibi harika olmuş bayıldım:)

11/27/2005 06:37:00 AM  
Blogger DAMLA said...

Walla ne diyeyim,
görüntü muhteşem!!...
Ellerine sağlık....

11/27/2005 07:21:00 AM  
Blogger zinnur said...

Tesekkurler Sibel, Burcukusu ve Damla.

Elvan, aslinda rulo kendi basina gayet guzel bir tatli gercekten.

Figen, cok iyi anliyorum halini. Bizde de biraz problemli oldu hazirlama sureci.

Hepinize sevgiler

11/27/2005 06:57:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba Zinnur,

Ne söyleyebilirim ki! Çok müthiş görünümlü pasta. Bir o kadarda zahmetli. Ellerin dert görmesin.

11/28/2005 12:18:00 AM  
Blogger tugce:-) said...

off çok muhteşem görünüyor, benim spirallere zaafım var zaten :) bir gün, çok özel birşey yapmak istediğimde ve vaktim oldugunda mutlaka deneyeceğim. ellerine sağlık :)

11/28/2005 01:29:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Her zamanki gibi nefis bir manzara.Sizi tebrik ediyorum.Gercekten cok yeteneklisiniz.Bunu sadece, su anki yapmis oldugunz pasta icin tum tariflerinizi kapsayacak sekilde soyluyorum.Cranberry kuru haliyle, benim de keklerde cok kullandigim bir merveydi.Turkiye`ye dondukten sonra maalesef bulamadim.Kizilcik turu bir meyve oldugunu biliyorum.Kizilcik marmeladi kullanilarak yakin bir tat elde edilebilecegi kanaatindeyim.Ilk firsatta deneyecegim.

11/28/2005 03:17:00 AM  
Blogger Doruk said...

Zinnur'cuğum, şu ruloyu kıvırma aşamasında kırılıyor. Bunu engellemek için ne yapabilirim?

11/28/2005 06:06:00 AM  
Blogger Sibel said...

Sevgili Zinnur yine bir sanat eseri yaratmışsın! Cranberry "frenk üzümü" diye geçiyor internette, sanırım bizim buralarda pek bulunmayan meyvelerden.. (başka bir adla biliyor olabilir miyiz acaba?) O olmasa da dediğin gibi sadece ahududu marmeladı ile yapabilirsek şahane bir pasta bu, tam özel günler için!

11/28/2005 07:27:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Summer ve Tugce, begendiginize sevindim. Aslinda her bir basamak kendi basina zor sayilmaz. Sadece birkac gun surecinde yapilmasi gerektiginden olsa gerek daha s1k yapmaya useniyorum ben de. Ama hem meyva sosu, hem rulo dondurulabiliyor. Vakit oldukca parca parca hazirlanirsa fazla telassiz ortaya cikarilabilir. Onceden plan program yapmaya degecek kadar guzel bir pasta bu.

11/28/2005 08:05:00 PM  
Blogger zinnur said...

Meltem, cok tesekkur ederim guzel sozlerin icin. Ben de kizilciga cok benzetiyorum cranberry meyvasini. Denediginde sonucu haber verirsen cok sevinirim.

11/28/2005 08:09:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sibel'cigim, cok tesekkur ederim. Gercekten hem gorunusu hem tadi hosa gidecek bir pasta bu. Cocolat'in en guzel tariflerinden biri bence.

Daha once Portakal Agacinin yorumlarinda cranberry'nin Turkcesi ile ilgili bir bilgi alisverisi olmustu. Gecmis gun, cok iyi hatirlayamiyorum ama sanirim senin de tahmin ettigin gibi TR'de yetismedigine karar verilmisti. Ama bu pastanin olmazsa olmazi degil cranberry. Dedigin gibi, yerine baska bir marmelat rahatlikla kullanilabilir.

11/28/2005 08:26:00 PM  
Blogger Oya Kayacan said...

Zinnur'cugum, olaganustu gorunuyor, bir de yedigimi dusunursem... Neyse düsünmemek daha iyi!
Cranberry benim son pirinc tatlisi yazimdaki meyve resimlerinde gorunen kirmizi meyve. Malatya pazari Amerikan uzumu diye satiyor. Cok lezzetli, ben icki yaninda da ikram ediyorum. Malatya Pazari bulup kurutuyorsa, bizim memlekette de vardir, tazesi de bir yerlerde bulunmali diye dusunuyorum.
Bu ara Xmas yaklasiyor, panettoneyi bana unutturamazsin, ona göre yani....:-)))

11/28/2005 10:11:00 PM  
Blogger ycurl said...

Ne kadar muhtesem gorunuslu bir pasta bu. Acaba birgun ben de boyle pastalar yapacak miyim diye hayal etmeye basladim :) Hele de bu kadar zahmetli olmasi. Ben sizin yaptiginiz her tarif icin benim kirk firin ekmek yemem gerek ya da sahip oldugunuz yetenege sahip olmak gerek diye dusunmeye basladim. Cranberry'i ben de cok seviyorum ama sanirim Turkiye'de bulunmuyor ama bana tat olarak frambuaz ile visne arasini hatirlatiyor.

11/29/2005 02:51:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Burcu, sana cevap yazmadan biraz arastirmak istedim bu konuyu. Onun icin de geciktim, kusura bakma. Anladigim kadariyla esas is pandispanya tarifinde. Yani sen kivirirken kiriliyorsa, ben ya da bir baskasi kivirirken de bu is olacak buyuk ihtimalle. Belki bu yazacaklarimi zaten yapiyorsundur ama baskalari da faydalanabilir diye bir kac sey yazayim yine de:

Pandispanyani yaptiktan sonra kagidini siyirip henuz ilikken bir havlu ile kiviriyor ve oyle bekletiyorsun. Bu o sekli almaya talim ettirmek oluyor adeta. (Gerci ben bu basamagi atliyorum. Soguduktan sonra kivirinca da problem olmuyor. Diyorum ya, is tarifte.)

Pandispanyayi firina koyarken esit yukseklikte dagilmis olmasina dikkat etmek lazim. Pistikten sonra farkli kalinliklarda olursa kirilmasi daha kolay olur.

Kivirmadan kenarlarda sert kisimlar varsa onlari kesip kurtulmak da iyi olur.

Kivirma esnasinda cabuk hareket etmek lazim. Kiriliyor mu diye inceleyerek kivrilirsa kirilma ihtimali artabilir :)

Firin isisi normal pandispanya pisirme isisindan daha fazla, pisirme suresi de daha az olmali.

Rulolar icin pandispanya birkac cesit oluyor. Kimisinde yumurtalar butun halde, kimisinde ayri ayri katiliyor. Seninki butun katilanlardansa uzun uzun cirpmak gerekiyor. Cirpicini kaldirdiginda kek hamuru bir kurdele gibi cirpiciyla kalkmali. Aklar ayri katiliyorsa, onlari yagsiz ortamda guzelce katilasincaya kadar cirpmaya dikkat etmeli. Yumurta kekin yumusak ve esnek olmasinda onemli bir rol oynuyor bence. Bir de ben kek unu kullaniyorum rulolarim icin. Bu da daha yumusak (dolayisiyla kolay kivrilabilir) olmalarini sagliyor. Benim tarifimde yok ama bir cok tarifte yine yumusaklik icin unun bir kismi yerine misir nisastasi kullanildigini da gordum.

Sana kendi tarifimi vermeyi cok isterdim ama unlar farkli ya, cesaret edemiyorum. En iyisi Burcu'cum, sen pastaci Burcu'muza bir danis, eminim onun guzel bir rulo tarifi vardir elinin altinda.

Sevgiyle,

11/29/2005 06:11:00 AM  
Blogger zinnur said...

Oya, cok tesekkur ederim bu bilgi icin. Her turlu kek ve muffine de cok yakisiyor kurusu. Madem bulunuyormus, denemeyenler mutlaka denesin derim.

Bu arada Panettoneyi kesinlikle unutmadim, plana konulmus vaziyette...

11/29/2005 06:22:00 AM  
Blogger zinnur said...

ycurl, tesekkur ederim ama hakketmedigimi dusunuyorum bu ovguleri. Sen de her yaptigimi yapabilirsin kuskusuz ki. Hele serde muhendislik, elinin altinda iyi bir kitap, icinde de istek olunca kacari yok yani :)

Kuru cranberry'yi Amerikan uzumu diye satiyorlarmis, Oya'dan ogrendik. Memleketimizde yok yok galiba.

Bir de alakasiz olacak burda ama lahana dolmasi icin Savoy cinsi lahanayi dene ;)

Sevgiler ve calismalarinda basarilar,

11/29/2005 06:27:00 AM  
Blogger Hayat Güzel said...

Ne kadar muhteşem bir görüntü...
Muhakkak tadı da çok güzeldir.
Ellerine sağlık.

Bence bu kubbe pasta ayın güzeli bile seçilebilir :)

11/29/2005 08:37:00 AM  
Blogger ycurl said...

Yok bu ovguler hakeden alir. Herkes ayni fikirde. Sonucta pasta yapma isi daha bir yaraticilik isteyen bir is. Birkac kez tez yazamayip bunalirken martha stewartin sovunu seyredince daha cok farkettim. Bu arada kitaplar konusunda onerileriniz varsa alirim.
Savoy cabbage olarak bakacagim. Ama uzerlerinde spesifik olarak yaziyor mu dikkatli bakmam gerek. Bu bilgi icin de tesekkur ederim. :)

11/29/2005 09:23:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Ipek, yorumun icin tesekkur ederim. Ben de yapip yapmadigini ve nasil bir sonuc aldigini merak ediyordum dogrusu.Genclerin o kadar cok etkinligi var ki bugunlerde dogumgunlerini gununde kutlamak cok zor oluyor gercekten. Bizdeki durum da ayni.

Tesekkur ederim Hayat :)

Oyle olsun ycurl. Madem israr ediyorsun, layik olmaya gayret edeyim ben de. Yemek kitabi konusunda Dilek beni sobelemisti, eger ilgilenirsen Our Patisserie'de cevaplarim var. Bahsettigim lahanayi Savoy Cabbage diye satiyorlar, sanirim bulmakta zorluk cekmeyeceksin. Yapraklari biraz daha ince oluyor.

11/30/2005 12:03:00 PM  
Blogger ZeYNeP said...

Merhaba

Kesinlikle sabir isteyen bir is bu, cok sabir hemde, bende kesinlikle denemeye bile kalkamam,
senin yaptigina bakip ic gecireyim sadece :))Ben pastalar konusunda yetenekli degilim, oldum olasi cabuk SIKIlirim oyalayan seylerden,2 gun icinde yaptiysan sen ben 1 haftada yaparim eminim.

ellerine saglik.

Zeynep

11/30/2005 01:23:00 PM  
Blogger Elifce said...

Gözlerim yuvalarından çıktı adeta olağan üstü gözüküyor ellerine sağlık...

11/30/2005 10:31:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Zeynep, aslinda vakit almasi arada bir gun ruloyu dondurmak gerektigi icin. Rulo pasta yapimi isin en zor kismi. O kismini yapmaya s1k1l1rim demezsen bu pastanin yapimi pek zahmetli degil. Sadece biraz planli programli olmak gerekiyor. Biraz da ilgi meselesi galiba. Bana da bazi hamur isleri cok zor geliyor ama senin gibi bu islerin ustasi biri icin de onlar zor degildir eminim.

12/01/2005 04:45:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Elif ve Burcu, begendiginize sevindim. Yorumlariniz icin tesekkur ederim.

12/01/2005 04:54:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

SEVGILI ZINNUR
SITEN UZUN ZAMANDIR TAKIP EDIYORUM.TARIFLERIN,SUNUMUN VE ACIKLAYICI ANLATIMLARIN GERCEKTEN HIC TE ZOR DEGILMIS DEDIRTIYOR.BEN DE AMERIKA'DA YASIYORUM VE SENIN YAPTIGIN OLCULERLE PANDISPANYA HAMURUNUN TARIFINI ALMAK ISYIYORUM.INCELIGI,GORUNUSU HARIKA! EMINIM TADI DA OYLEDIR.ELLERINE SAGLIK...

12/02/2005 01:09:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sumeyye, oncelikle tesekkur ederim. Bu pandispanyanin tarifini epey eskilerde Our Patisserie'de vermistim. Orada yazanlara ek olarak sunlari soyleyeyim. Biraz detayli gibi gorunebilir ama bir iki kere yaptiktan sonra cok kolay geliyor. Diger bircok rulo tarifine gore daha esnek ve kivrilmasi kolay bir pandispanya. Yumurta aklarini ayirma derdi yok. Icine biraz kabartma tozu da girdigi icin kabarmama endisesi de yok. Tavsiye ederim. Tarifte gecen kek ununu kullanmani da kesinlikle tavsiye ederim. Ben normal unla denedigimde ayni dokuyu elde edemedim. Artan kek ununu buzlukta saklayabilirsin. Eger sirf bunun icin kek unu almak istemezsen (her markette bulunmayabilir) 3/4 c normal unu 1/4 c misir nisastasi ile karistir ve birlikte ele. Elde ettigini yine olcerek gereken kismini pandispanyada kullan. Misir nisastasi da yoksa o zaman normal unu 1-2 kasik azaltarak kullanabilirsin ama once de dedigim gibi, sonuc kek unlu kadar iyi olmayacaktir.

Baska bir nokta, yumurtalarin iyice cirpilmasiyla ilgili. Benim yaptigim gibi ben marisiz ocak ustunde cirpacaksan atesin altinin cok az acik olmasina dikkat et. Cunku yumurtalar yer yer pisebiliyor. Cirpma suresinin sonunda iyice kabarmis ve kalinlasmis olmali kek hamuru. Cirpiciyi icinden kaldirdiginda hamur bu resimdeki gibi cirpici ile birlikte kalkmali.

En son olarak da unu eleyip karistirirken hem az karistirmak, hem de unun tamamen dagilip topaklar halinde kalmamasina dikkat etmek lazim. Unu elekle katmak bu acidan yararli oluyor. (Topaklar kalirsa kekin icinde beyaz beyaz goze carpiyorlar.)

Eh, butun bu yazdiklarimdan sonra umarim yapmaktan vaz gecmemissindir. :)

12/03/2005 07:25:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sumeyye, linkleri yanlis koymusum. Ama resimlerden anlayacaksin zaten. Eksik kalan resim (unu karistirirkenki) surda.
Sevgiler

12/03/2005 07:30:00 AM  
Blogger Hatice said...

tek kelimeyle muhteşem bir görüntü, ellerine sağlık Zinnur..

12/03/2005 01:09:00 PM  
Blogger zinnur said...

Cok tesekkur ederim Hatice'cigim.

12/04/2005 06:32:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur gunaydin,
Bu pastayi Cumartesi icin yapmak istiyorum ama..Burada cranberry kuru olarak bulunuyor da tazesi yok. Kurusu ile ayni sonucu alabilir miyim? Yoksa ahududu bulmak mumkun, cranberry yerine onu mu kullanayim? Yada aklima direkt recel kullanip, ahududulari butun olarak, tadi dengelemek icin musun icine atmak geliyor. Ne tavsiye edersin? Ikincisi de iki adet yapacagim, ic kremasi ve ara dolgusunu bu durumda iki olcu mu yapayim? Tamam, biraz garip bir soru oldu, ama pek cok pastada artiyor bunlar cunku, o yuzden sordum. Bir de birini alip bir yere goturecegim, 20 dakikalik sehirici yolculugu icin cok mu hassas bir pastadir bu? Erime olasiligi var midir? Bir de bu tarifte kullandigin pandispanya tarifini our patisserie'den aldim. Bir olcu icin kac cm.lik tepsi kullaniyorsun peki? Daha dogrusu bu pandispanyanin bir olcusu bu pastada belirtilen olculer icin yeterli mi tam tamina? Cok soru sordum, ama yapma boyle guzel seyler sen de :) Tesekkurler, selamlar tekrar...

4/06/2006 12:16:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur selam,
Sabahtan bir yorum birakmistim, ama kaybolmus. Bu pastayi Cumartesi gunu icin yapmak istiyorum, iki adet. Ama burada taze cranberry yok, kurusu ile ayni sonucu alabilir miyim? Aklima bir de cranberry yerine taze ahududu kullanmak, yada musun icine tadi dengelemek icin butun ahududu atmak geldi. Ne tavsiye edersin? Ayrica pandispanya tarifini Ingilizce sayfandan aldim, ne ebatta bir kaliba dokmek gerekiyor bir olcu keki? Bir de ic kremasini iki pasta icin yaparken iki olcu mu yapayim? Hani ici artan pastalardan mi bu da? Son bir soru, pastanin birini bir yere goturmek istiyorum, 20-30 dakikalik sehir ici yolculukta herhalde eriyip seklini semalini kaybetmez, degil mi? Bir de riskli bir pasta midir bu ilk deneme icin? Cok soru sordum farkindayim, ama boyle guzel seyler yapip kafamizi karistiran sensin :) Sevgiler, selamlar...

4/06/2006 03:06:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Turkmen, cranberry yoksa sadece ahududu marmeladi, hatta cilek marmeladi da kullanabilirsin. Zaten pandispanyanin uzerine ince bir kat olarak suruluyor. Fazlasini surdugum durumlarda kesildiginde tasti ve goruntu iyi olmadi. Kuru cranberry kullanirsan pure haline gelecek kadar yumusar mi bilmiyorum. Butun ahududuyu kremanin icine atmayi dusunduysen, kremayi boyar; yok, rulonunu ici icin soylediysen bence gerek yok, kesildiginde o da guzel durmayabilir. Pandispanyanin uzerine surulecek her neyse putursuz olmasinda fayda var. Ben bu pandispanyayi 33 cm ve 45 cm lik firin tepsisinde yapiyorum, gerci kitapta 30 cm ve 41 cm lik firin tepsisi soylenmisti. Ayni boy iki kucuk firin tepsisi de kullanabilirsin. Sadece rulo dilimleri daha ufak olur. Ic durumu tabii kullanacagin kasenin buyuklugu ile yakindan ilgili, ben yaptigimda kek artiyor, ve kasenin kenarindaki rulo dilimlerini musun boyuna uyacak sekilde kisaltmam gerekiyor; musun arttigi ise hic olmadi. Bu nedenle iki olcu mus yapmanda fayda var. Baska yere transfer edecegin tatliyi kasesiyle gotur. Ulastiginizda biraz buzdolabinda tutar, sonra servis edilecegi tabaga son anda ters cevirirsin. Bir problem olmaz bence. Bu pasta bu sitedeki kolay pastalardan degil tabii Turkmen, ama senin pastacilik konusunda tecrubeli oldugunu biliyorum. Daha once rulo pasta yapmissindir eminim, dolayisiyla senin icin problem olacagini zannetmiyorum. Ruloyu 1 gece dondurma asamasi kesmede buyuk kolaylik sagliyor. Musun puf noktasi ise beyaz cikolatayi ara sira karistirarak dudak sicakligina soguduyacak kadar beklettikten sonra cirpilmis kremaya karistirmak. Sicakken karistirinca hem kremayi eritebilir, hem mus purtuklenebilir. Renkleri benzer oldugundan iyice karistiklarindan emin olmak dikkat gerektiriyor. Umarim cok memnun kalacagin bir sonuc alirsin.
Sevgiler,

4/06/2006 05:06:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Turkmen, son bir sey: Soyle bir dusununce en buyuk potansiyel problem yine ruloda un farkliligindan dogabilir kararina vardim. Mesela ben bir kere kek unu olmayinca normal unla yapmis ve ikisi de sonucta Amerikan unu oldugu halde iyi sonuc alamamistim. Acaba benimkinin yerine her zaman yaptigin rulo tarifini denesen daha mi iyi olur? (Gerci ruloyu en az iki gun once yapman gerekiyor zaten, yani iyi sonuc alamasan da farkedip duzeltmen icin vakit olacak.) Sen bilirsin..

4/06/2006 05:22:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

siteniz ve özellikle resimler çook güzel, tebrikler ve ellerinize sağlik.böyle becerikli bi anneleri oldugu için çocuklariniz çok şansli!

1/07/2007 02:21:00 AM  
Blogger NiNo said...

tek kelimeyle mukemmel pastalariniz bu pastanin birbenzerini yapmistim bende dun gecenlerde gordugum bir interenet sitesinde vardi hazir kekle yapiliyor ama sizinki daha nefis olmus elleriniz dert gormesin butun tariflerinizi zevkle oyup inceliyorum sevgiler

3/12/2007 10:01:00 AM  
Blogger zinnur said...

Cok tesekkur ederim, Nihan. Seninki de cok s1k olmus. Ellerine saglik.
Sevgiler,

3/12/2007 01:20:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

pasta bi harika bayıldım mmm daha dün bu pastanın hazır kekle yapılışını aldım(kekin adı peki)ama mousse su pişmeden yapılan kremadan ayrıca içine krem santı çikolata parcaları ve ceviz eklenerek hazırlanıyormuş.
Bir şey daha eklemek istiyorum cranberry nin Türkiyede bu bitkinin ismi yok! Meyveleri biraz Yaban mersini yada Kızılcık a benziyor o kadar…

7/23/2007 08:42:00 AM  
Blogger sunrise said...

Bu nasil muhtesem bir pastadir? Kendinizle ne kadar gurur duysaniz azdir, ayrica da sakin mutevazi davranmayin. Bizler icin her bir pastaniz birer asilmasi imkansiz dag gibi duruyor. Biraz once bu pastayi esimle izledik, izledik sonunda evde bizim gibilerin asla beceremeyecegine karar verdik. Ben de kendimi az-bucuk bir seyler yapabiliyor sanirdim. Cok yikildim ama sitenizi kesfettigime cok memnunum en azindan icim aciliyor.

8/24/2007 01:15:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sunrise, oncelikle guzel sozlerin icin tesekkur ederim. Pastanin gorunusu biraz urkutucu olabilir ama aslinda yapimi pek zor degil. Kubbe kasen varsa ve rulo pasta yapabiliyorsan, sen de rahatlikla boyle bir pasta yapabilirsin. Rulo ile ugrasamam diyorsan, baska yollari da var. Ilgilenirsen yazarim.
Sevgiler,

8/28/2007 09:14:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

zinnur merhaba cranberry ile tarif ararken google once senin kubbe pasta tariflerine rastladim ardindanda birazdan linkini verecegim bu sayfaya rastladim tarifin birebir olmasi beni biraz kuskulandirdi sadece seni haberdar etmek istedim adindan yada bizim pastane den hic bahsedilmemis.Hatta kisisel notlarin bile ayni.Eger link veriyorlarsabile sanirim uyelik olduktan sonra veriyorlar ,sanirim bunu kullaniyorlar
link: http://www.forumora.com/kubbe-pasta-t8563.html?s=3b8b920464663ca9f242ccbe0f67c8f8&

esra

11/18/2007 11:22:00 PM  
Blogger zinnur said...

Esra, haklisin, tarif benim tarif (daha dorusu Alice Medrich'den cevirdigim tarif) gercekten. Haber verdigin icin tesekkur ederim.
Sevgiler,

11/21/2007 05:34:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

ben bu kubbe pastayi iki kere yaptim, ama her seferinde aradan bir gun gecmeden kuflendi. nereden kaynaklandigini bilen varmi acaba?

11/08/2008 06:49:00 AM  
Blogger zinnur said...

Anonymous,disarda birakilsa bile 1 gunde kuflenmesi aklimin alacagi sey degil. Kuf dediginiz pastanin neresinde, baska bir sey olmasin?

11/08/2008 10:00:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur Hanım ellerinize sağlık, gerçekten muhteşem bir görüntü, bende haftasonu misafirlerim için kubbe pasta yapmaya karar verdim. Böğürtlen marmelatı kullandım,ruloyu hazırlayıp, buzdolabında bekletip, kasenin içine yerleştirdim,boşlukları doldurdum, buraya kadar hiçbir problem yaşamadım, fakat musu döktüğüm zaman aralardan sızma yaptı, hala ters çevirmeye cesaret edemedim, buzdolabında bekletiyorum, ne yapmamı önerirsin? Şimdiden teşekkürler..

11/21/2008 12:37:00 AM  
Blogger zinnur said...

Perinur, cok uzgunum ama yorumunu kacirmisim. Maalesef eski tariflere gelen yorumlarda boyle aksilikler olabiliyor. Aldigin tatsiz sonuca uzuldum. Sonra ne yaptin bilemiyorum ama, yorumunu zamaninda zamaninda gorsem de, duzeltmek adina yapabilecek fazla bir sey yoktu. Sanirim musta bir aksilik olmus. Jelatinsiz bir mus bu ama cikolata sogurken koyulasinca, musu yeterince sertlestiriyor. Aklima gelen sadece cikolata miktarini yanlis olctugun, ya da belki kremanin yeterince cirpilmadigi. Her halikarda, pastayi cevirmeden kasikla servis yapmak en dogrusu olsa gerek. Bu cesit tatlilara trifle deniyor. Bu ayin Gourmet dergisinde aynen boyle bir tatli gordum. Cam servis kasesinde gayet sik duruyordu.

Sevgiler,

12/13/2008 06:36:00 AM  

Post a Comment

<< Home