Tuesday, October 11, 2005

Damla Cikolatali ve Cevizli Tepsi Kurabiyesi


Gecen Pazar gunu Zeynep kendiliginden mutfaga girdi ve William Sonoma'nin Tatlilar kitabindan resimde gordugunuz tepsi kurabiyelerini yapti. Amerika'da cok yapilan ve sevilen damla cikolatali kurabiyelere pek merakli degilimdir ama Zeynep'in yaptigi sekliyle hepimiz cok begendik. Tepside yapildiklari icin kurabiyelerde bazen rastlanan yayilma problemi olmadi. Dislari sert, icleri ise tam olmasi gerektigi gibi yumusakti. Derslerinin coklugu nedeniyle Zeynep tarifi yazamayinca bu is de bana dustu. (Bu tarifi Our Patisserie'ye koymayacagim icin Amerikan olculerini asagiya ekledim.)
  • 345 gm (2 3/4 c) elenmis un
  • 2 1/2 tatli kasigi kabartma tuzu
  • 1/4 tatli kasigi tuz
  • 185 (6 oz) gm tuzsuz, oda sicakliginda tereyag
  • 515 gm (2 1/3 c) esmer seker
  • 3 buyuk yumurta
  • 2 tatli kasigi vanilya
  • 2 bardak (375 gm, 12 oz) damla cikolata
  • 1 1/4 bardak (155 gm, 5 oz) irice cekilmis pikan veya ceviz
Firininizi 18oCye (350F) isitin. 23cmx33cmlik (13"x9") firin tepsinizi tereyag ile yaglayin. Bir kaseye un, tuz ve kabartma tozunu birlikte eleyin. Daha buyuk ikinci bir kasede tereyag ve sekeri mikserle orta hizda 3-5 dakika kadar cirpin. Yumurtalari birer birer, her seferinde mikserle iyice karistirarak ekleyin. Vanilyayi da katin. Unlu karisiminizi yavas yavas eklerken, bir yandan da mikserin en dusuk hizinda cirpmaya devam edin. Boylece olusturdugunuz kurabiye hamuruna buyuk bir kasikla damla cikolatalari ve iri cekilmis cevizinizi karistirin. Hamurunuzu firin tepsisine aktarip her yanina esit olarak yayin. Kurabiyenin ustu kuru gorununceye kadar (yaklasik 40-45 dakika) pisirin. Soguduktan sonra 4 cmlik karelere kesin. Kitap kurabiyeleri ustu kapali sekilde, oda sicakliginda 1 haftaya kadar saklayabileceginizi soyluyorsa da biz 3 gunde hepsini silip supurduk.

19 Comments:

Blogger fethiye said...

afiyet olsun ve Zeynep'in ellerine saglik!

10/11/2005 09:29:00 PM  
Blogger Sibel said...

Ben çok severim bu tür tepsi kurabiyelerini:) Çok güzel görünüyorlar Zinnur, ikinizin de eline sağlık!

10/11/2005 10:37:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur ne kadar farklı bir yöntem. Tepsi kurabiyesi hiç duymamıştım daha önce. Çok iyi bir fikir ama; tarif de çok güzel. Zeynep'in ellerine sağlık.

10/11/2005 11:25:00 PM  
Blogger Burcu ÜNAL said...

zinnur zeynep'in ellerine sağlık :))
en kısa zamanda mutlaka yapacağım..

sevgiler..

10/12/2005 01:49:00 AM  
Blogger elcinin_mutfagi said...

Zeynep'in ellerine saglik bende tepsi kurabiyesi hic duymamistim..ici yumusak olmasi hosuma gitti...ikinize de tesekkürler:)

10/12/2005 01:57:00 AM  
Blogger Dilek... said...

Zeynep, ellerine saglik, kurabiyen cok istah acici... hele gun batimina 3 saat kala!!! Mutlaka deneyecegim.

Tepsi olayi da cok akillica. Benim yaptigim parca kurabiyeler yassilasir genelde :(

Derslerinde basarilar. Sevgiler.

10/12/2005 01:47:00 PM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Fethiye, Sibel, hatice, pastaci, elcin ve dilek... Yorumlarinizi Zeynep'e ilettim, sanirim yeni mutfak maceralarini sizlerle paylasmak icin epey motive oldu. Eh, bu is herhalde en cok bize yarayacak. Hepinize tesekkurler.

Dilek, bu tarifi Our Patisserie'ye koymayacagim. Denemek istersen kolaylik olsun diye malzemelerin Amerikan olculerini yanlarina ekliyorum.

10/12/2005 07:06:00 PM  
Blogger Dilek... said...

Tesekkurler Zinnur. Bu aksam deneyecektim ama olculeri cevirmek zor geldigi icin yapmamistim. Cok hora gecti valla...

(Tembel) Dilek

10/12/2005 10:37:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

selam,

ben de bu kurabiyeyi denemek istiyorum ancak şeker ölçüsüne emin olamadım. 515 gram yazmışsınız. Ben mi yanlış okudum acaba? Şimdiden teşekkür ederim. Sevgiler.

Defne

11/17/2005 12:52:00 AM  
Blogger zinnur said...

Defne, biraz korkutucu bir miktar degil mi? Tarifi yazarken ben de irkildigimi hatirliyorum, ustelik koca bir parcayi da henuz yemis bulunuyordum. Bu tarif kizimim benden yardimsiz yaptigi sayili tariflerden biri. Dolayisiyla o kadar sekeri koyarken gormedim kendisini, fakat kurabiyeler itiraf etmeliyim ki lezzetliydi. Kitaptan ve Internette bagimsiz bir kaynaktan kontrol ettim, miktar dogru. Yalniz bu tarifte benim esmer seker diye cevirdigim burdaki ismiyle brown sugar, Turkiye'de bulunmuyor olabilir. Rafine sekere molasses (bir cesit pekmez) ilave edilerek elde ediliyor, daha nemli ve yapiskan bir seker. Yine Internet kaynaklarindan aldigim bilgiye gore 1 cup (bardak) brown sugar yerine 1
cup normal seker + 4 yemek kasigi pekmez kullanilabilirmis, tarifteki siviyi da 3 yemek kasigi azaltmak sartiyla... Normal seker kullansam ne olur derseniz, sanirim rengi ve daha onemlisi yumusakligi etkilenecektir, ama denemege deger tabii.

11/17/2005 06:21:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

MERHABA ZİNNUR HANIM;
SİZİ UZUN ZAMANDIR BEĞENİYLE TAKİP EDİYOR VE PAYLAŞIMLARINIZDAN ÇOK FAYDALANIYORUM.

TEPSİ KURABİYESİNİ DÜN AKŞAM YAPTIM. MUHTEŞEM OLDU. ÇOK TEŞEKK
ÜR EDERİM.

12/15/2006 12:57:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Hayat, cok tesekkur ederim yorumun icin. Iyi sonuc alman beni cok sevindirdi.

Guzel gunler dilegiyle,

12/15/2006 09:10:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur hn,

Tarif cok guzel geldi bana, ancak un miktarini ben bi turlu anlayamadim. US da ki cup ile ne kadar miktara geliyor, lutfen cevap verirmisiniz bu konuda. Cok tesekkurler,

1/27/2007 09:11:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Az once unuttum yamayi size, gm dediginiz gr mi ? acaba, gece gece kafami toparlayamadim:) Teskk.ler tekrar,
Sema

1/27/2007 09:15:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sema, gm dediklerim aslinda bildigimiz gram. Daha sonralari sadece g olarak kisaltmaga basladim grami, sanirim dogrusu bu.

Un olcusune gelince bardak dedigim Amerikan cup olcusune karsilik geliyor tahmin ettiginiz gibi. Un miktari 2 cup arti uc bolu dort cup, yani toplam olarak 3 cuptan biraz daha az oluyor. (2.75 c)

Umarim yardimci olabilmisimdir.

Sevgiler,

1/28/2007 06:11:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Cok tesekkur ederim, elbette yardimci oldunuz. En kisa zamanda deneyecegim bu tarifi, farkli bir tarif uyguluyordum ben , ama bu dada da cazip geldi bana acikcasi , belki tepsiye dokulmesi acisindan. Tekrar cpk sagolun, Sevgilerimle size.
Sema

1/28/2007 07:57:00 PM  
Blogger NİMET SUNGUR said...

çok güzel görünüyor,ölçülerini bardakla ve kaşıkla verseydiniz deneyebilirdim. ellerinize sağlık...

7/05/2009 05:48:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

cidde den selamlar
kisitli vaktimde elimdeki malzemelere gore tarif ararken bu kurabiyeyi gordum.sonuc harikaydi.yapim asamasinda tek tek sekil vermeye ugrasmadigim icin de kisa surede bitti.daha az seker ve cikolata kullandim. bi de keserken kucuk kestim cok bereketli oldu.bebishim iki haftalikken yapmistim.simdi neredeyse bir aylik ve ben hala kurabiyeyi sicak cikolatamin yaninda zevkle yiyiyorum :) tesekkurler.ummu huda

10/23/2010 01:16:00 PM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 10:46:00 AM  

Post a Comment

<< Home