Wednesday, October 19, 2005

Cikolatali Krem Karamel



Bu cikolatali krem karamelleri bu Cuma gunku Sugar High Friday icin yapmistim. Bu cesit blog etkinliklerine katilmak konusunda biraz tembelimdir aslinda, ama etkinligin konusu aci cikolata olunca is tabii ki degisir. Cikolatali bir tatli yapmak icin her turlu firsat degerlendirilmeli degil mi ya? Hatta yapilan tatliya kusur bulunup, ikinci tatli denemesinde bulunulmali... Bizde de oyle oldu; cikolatali krem karameller yeterince yogun cikolata tadli bulunmayinca yeni arayislara girdim. Bu arada da bu tarifi sizinle paylasayim dedim.

Bu tatliyi yillar once bir kere daha yaptigimi ve cok begendigimizi hatirliyorum. Yine begendik. Yalniz uc ufak problem oldu: Birincisini daha once de yazmistim. Hemen her krem karamel yaptigimda, kaliplarimin dibinde biraz sertlesmis karamel kaliyor. Krem karamelin karamelini en az kremi kadar seven biri olarak bu karamel israfina acilen bir care bulmak gerektigini dusunuyorum. Acaba aranizda bu problemle karsilasan, nedenini ve cozumunu bilen var midir? Paylasirsa cok sevinirim. Bir diger sorun de krem karamellerimin iki tanesinin firindan digerlerine nazaran sonmus cikmasi oldu. Bunun nedeni sanirim krem kismini yeterince karistirmadigimdan cikolatanin birazinin dibe cokmus olmasi ve bazi kaliplara bu yogun cikolatali kismin denk gelmis olmasiydi. Cikolatali krem karamelin puf noktalarindan biri iyi karistirmak, aklinizda olsun. Ucuncu problem ise tatlilar tahminimden cok daha hizli tuketilince istedigim gibi resim cekme firsatim olmamasiydi. Bizim evde bu tatliyi sevmeyen olmadi, cikolataseverseniz sanirim sizinkinde de olmayacaktir. Tarif Pillsbury'den...

Karamel icin:
  • 1/3 bardak seker
  • 2 yemek kasigi su
  • 1/8 tatli kasigi cream of tartar (TR'de ne isimle bulunuyor bilmiyorum, bence kullanilmasa da olur.)
Krem icin:
  • 1 1/3 bardak sut-krema karisimi (azi krema cogu sut olacak)
  • 85 gm kucuk parcalara kesilmis aci cikolata
  • 2 yemek kasigi seker
  • 3 yumurta
  • Vanilya
Butun karamel malzemelerini mumkunse yapismayan bir tavaya koyun. Orta isida kaynamaya baslayincaya kadar karistirin, sonra kendi halinde karamellesmeye birakin. Karamel bir noktada daha hizli koyulasirsa, karameli kasik degdirmeden tavayi hareket ettirerek yayin. Orta koyulukta karamel rengi elde ettiginizde (tahminen 10-12 dakikada) karamelinizi 6 kucuk kaliba paylastirin. Her seferinde kaliplari egerek karamelin duzgun yayilmasini saglayin.

Sut-krema karisimini, seker, vanilya ve cikolatayi ufak bir tencereye alin. Karisim kaynama noktasina geldikten sonra atesten alip devamli karistirarak cikolatanin tamamen erimesini saglayin. Baska bir kapta yumurtalari renkleri acilip koyulasincaya kadar cirpin. Cikolatali puruzsuz karisiminizi yumurtalara yavas yavas eklerken bir yandan da cirpmaya devam edin. Karamelli kaliplariniza bolusturun. Kaliplari kenarlari yeterince yuksek bir firin tepsisine yerlestirin. Firin tepsisini sicak su ile doldurun. Suyun yuksekligi (kaliplar icindeyken) kaliplarin yuksekliginden 1-1.5 cm daha az olmali. Tepsinizi dikkatlice onceden 160Cye isitilmis firininiza koyun ve yaklasik 50 dakika, ya da krem karamellerin ortasina batirilan kurdan temiz cikana kadar pisirin. Firindan cikar cikmaz sicak yenebilecegi gibi, kaliplarda sogutup ertesi gun de yenebilir. Biz sicak halini galiba biraz daha cok sevdik.

8 Comments:

Blogger elcinin_mutfagi said...

Zinnur abla yine karsimda güzel cikolatali karamelli tarif görünce gözlerim isil isil oldu:) bende sicak sicak yerdim herhalde:) ellerine kollarina saglik cok güzel görünüyor.

10/19/2005 12:57:00 PM  
Blogger Doruk said...

Ben şu tabana yapışan karamellerle hep karşılaşıyorum, çözüm olarak da elime kaşığı alıp karamelleri kazıyıp yiyorum:) Bir çözümü olabileceğini hiç düşünmemiştim, bakalım neler öğreneceğiz?

10/19/2005 01:08:00 PM  
Blogger Sibel said...

Evet evet ben de sıcak yemek istiyorum! Ben hiç denemedim krem karamel, ürktüğüm tariflerdendir! Cesaret edebilirsem denemek istiyorum ama:)

10/19/2005 10:51:00 PM  
Blogger Burcu Özdoğan said...

Bende krem karameli hiç denemedim ama eşim çok sevdiği için denemek istiyorum.Bu ratif gercekten çok hos.en kısa zamanda yapacağım ama önce krem karamel kaplarından almak gerekir.
Sevgili Zinnur ellerine sağlık çok nefis gözüküyor
sevgiler

10/20/2005 12:36:00 AM  
Blogger zinnur said...

Elcin'cigim, begendigin bir sey yaptigima sevindim. Cok tesekkur ederim.

Burcu, en azindan baskalarinda oldugunu ogrenmek bile rahatlatti :) Ben hep bir seyleri yanlis yaptigimi dusunuyordum. Belki de cok rastlanan bir durumdur.

Sibel, aslinda zor olmamakla beraber yalniz senin icin degil, bircogumuz icin urkutucu krem karamel. Pisirmek icin kaynar sulu bir duzenek gerektirmesi caydirici oluyor belki. Ama proteini bol bir tatli olarak vejeteryan bir menude eksik doldurabilir.

Burcu, butun malzemeyi birlestirip bir buyuk kapta da yapabilirsin. Oylesi de guzel oluyor.

10/20/2005 03:32:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

OFFF NEFFIS GÖRÜNÜYOR. OLSADA ŞÖYLE SICAK SICAK BENDE YESEM.
ELLERINE SAGLIK ZINNUR. HARIKASIN AS USUAL :))

SUMMER

10/20/2005 11:37:00 PM  
Blogger zinnur said...

Burcu, bilmem bunu okuyacak misin ama dun Internette gezinirken kucuk aliminyum konserve kutularinda krem karamel yaptiklarini gordum. Icinde asitli bir sey pismeyecek olduktan sonra neden olmasin? Eminim evde soyle bir bakinsan icinde krem karamel yapabilecegin bir seyler bulursun. S1k olmasi gerekmez, nasilsa tatli pisirdigin seyin icinde servis edilmeyecek. Boylece cok s1k kullanmayacagin bir sey icin para harcamana ve yer ayirmana gerek kalmaz.

10/21/2005 08:29:00 AM  
Blogger zinnur said...

Tesekkurler Summer. Bizim icin de tatli bir ani olarak kaldi resmi. Cok cabuk bitti cunku :) Bir dahaki sefer olcuyu arttirmaliyim bence.

10/21/2005 08:29:00 AM  

Post a Comment

<< Home