Wednesday, September 14, 2005

Elma-YE#2: Elcin'in Elmali Tarti



Bu tarifi Elcin Yildiz gonderdi. Kendisi Almanya'da yasiyor, evli ve bir oglu var. Yemek pisirmeyi ve ozellikle pasta, borek yapmayi cok sevdigini soyluyor. Elcin bu sefer tarifini fotograflayamadigi icin gecen Cumartesi gunu kekini ben yaptim ve resimlerini cektim. Goruntu itibariyle umarim olmasi gerekeni yakalayabilmisimdir. Biz severek yedik. Yalniz benim el aliskanligiyla bardak yerine cup olcumu kullandim. Tabii 2 1/2 bardak un fazla geldi, 1 3/4 cup'ta durmama ragmen bence benim kullandigim unla daha azi daha bile iyi olacakti. En iyisi unu yavas yavas ilave edip Elcin'in dedigi gibi akiskan bir kivam elde edince durmak. Oyle tahmin ediyorum ki buna dikkat edilerek yapildiginda benim resimledigimden daha iyi sonuclar almak mumkun. Bu guzel tarifle Elma-YE'ye katildigin icin tesekkurler Elcin!



Malzemeler:
  • 125 gr margarin veya tereyag
  • 125 gr seker
  • 1 paket vanilya
  • 1 tutam tuz
  • yarim limonun suyu
  • 4 adet elma
Ayrica:
  • 3 adet yumurta
  • 2,5 su bardagi un
  • 2 cay kasigi kabartma tozu (ben 1 paket kullaniyorum)
  • 1,5 corba kasigi süt
Üzerine:
  • Kayisi receli (Tanesiz olursa daha iyi olur)
YAPILISI:
Ilk olarak 125 gr. margarini cirpin (krem gibi olacak). 125 gr. sekeri ekleyin, yaklasik 6-7 dakika cirpin. 1 paket vanilyayi, 1 tutam tuzu ve yarim limonun suyunu ilave edip tekrar 5 dakika cirpin. Karisimi bir kenarda bekletin.

Ayri bir kabta 3 yumurtayi 5 dakika hizli devirde cirpin. Unu azar azar ekleyip cirpmaya devam edin. Kabartma tozunu ve 1,5 corba kasigi sütü ilave edin. Hamurun kivami koyu ve akici olmasi gerekir. (Eger bir paket kabartma tozu konuldugunda tam akici olmazsa cok azcik süt ilave edebilirsiniz. ) Bu hamuru diger hamura ekleyin ve 2 dakika kadar daha cirpin. Kelepceli pasta kalibini margarin ile yaglayin ve hazirlamis oldugunuz hamuru kaliba bosaltin. Hamurun esit yayilmasi icin kalibi sallayin.

Kabuklarini soydugunuz elmalari ortadan ikiye ayirin. Cekirdek yataklarini cikartin. Yarim elmalarin üzerine, tamamen ayrilmayacak sekilde kesikler yapin. Elmalari hamurun üzerine yerlestirin.

Kalibi önceden isitilmis 175° derece firinda pisirin. (Benim firinim cok hizli pisirdigi icin 175° derece diyorum ve süre veremiyorum ama sizler usta oldugunuz icin bunun ayarini kesin cok iyi biliyorsunuzdur belirtmeme gerek yok tabiki:) )

Kek pistikten sonra firindan cikarin ve sogumasini bekleyin. Sogumadan kalibtan cikarmayin. Soguduktan sonra üzerine kayisi receli sürün.
Afiyet olsun:)

ELCIN'in NOTLARI:
  1. Biliyorum cirpa cirpa bir hal oluyoruz bu tarifte ama degiyor gercekten:)
  2. Elma üstüne az gelirse fazlalastirabilirsiniz tabiki :)
  3. Kayisi receli pastanin görüntüsünü daha bir zenginlestiriyor ve cok güzel bir tat veriyor ama dedigim gibi tanesiz olursa cok daha iyi olur.

17 Comments:

Anonymous Anonymous said...

Elcin hanima tarif icin tesekkürler, seninde ellerine saglik görünüm sahane ve tam istenilen sekilde.
Tekrardan tesekkürler bu güzel davet icin
sevgilerimle

9/14/2005 03:23:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili Zinnur ilk önce cok tesekkür ederim..yolladigim tarifi yapmis olmani görmek cok hosuma gitti...ve görüntüsü aynen benim yaptigim gibi olmus harika gercekten ellerine saglik..tadini begenmeniz beni mutlu etti..

Özgül hanim rica ederim,bir tarifle (görüntüsüz) bu kadar tutturabilmek gercekten usta isi vallahi cok mutlu oldum harika görünüyor zinnur..tekrar tekrar tesekkürler canim ellerine saglik.

9/15/2005 03:20:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Goruntusu cok super (uff un bitmis evde :( disari cikip almaliyim) alir almaz yapicam tarif icin cok tesekkurler
SIK SIK ziyaret etmeme ragmen bugun yazma hevesi geldi :)
Cok guzel bir blog ellerinize saglik

9/15/2005 03:42:00 AM  
Blogger Lafazan said...

Ama bu Mine'nin keki. Tarif aynı, fotoğraf bile aynı. Linki bu; http://teatime.blogs.com/turkce/2005/03/elmal_kek.html#comments

9/15/2005 03:42:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Sevgili gökcen evet bende simdi baktim ve pasta ayni gözüküyor..ama bazi degisiklikler var..sonucta bircok tarif birbirine uyuyor ama en ufacik bir farklilik bile degistirebiliyor tadini..yani ben bu tarifi yillardir yapiyorum ve insallah sevgili minenin sitesinden aldigimi düsünmüyorsunuzdur..cok üzülürüm..
yillar önce hangi gazete oldugunu bilmiyorum orda yayinlanmis bir tarif ve cok sevdigim bir teyzemin sayesinde defterime not edip devamli uyguladigim bir pasta.

9/15/2005 04:50:00 AM  
Blogger Basak said...

Muhteşem pişirmişsiniz, görünüşü harika olmuş. Usta bir elden çıktığı belli. Tadını çok merak ettim. Kesinlikle deneyeceğim.

9/15/2005 06:52:00 AM  
Blogger Dilek'ce said...

Sevgili Elcin,
tarifin icin tesekkürler! Almanya'da cok yaygin bir kek tarifi göndermissin. Bu kek eksik olmamaliydi etkinligmizde, sagol. Biz "feiner Apfelkuchen" olarak cok yapariz bu keki evde. Isvicre'de Thurgauer Apfelkuchen adinda ün salmis ayni kek, yeni ögrendim:)
Zinnur ellerine saglik görüntü ayni olmasi gerektigi gibi!

9/15/2005 09:37:00 AM  
Blogger yEşiL said...

Zinnurcum ellerine saglik tabii Elcin'e cok tskler bizimle bu güzel pastayi paylastigi icin!

Alman klasiklerinden bir pasta bu ve cok yaygin bu diyarlarda. Avusturya'da da cok sevilerek yenildigini ve cafelerde cok yaygin oldugunu biliyorum. Bizim evdede cok sIk yapilir - annemin favorisidir ;)

Kücük bir ek eger 1 gün dinlendirdikten sonra yerseniz tadina bi baska doyum olmuyor :)

9/15/2005 11:00:00 AM  
Blogger Sibel said...

Çok güzel bir görünüm ve iştah açıcı bir tarif daha. Açılan bu ğiştahları daha sonradan ne yapacağız arkadaşlar?! Ellerinize sağlık Zinnur ve Elçin:)

9/16/2005 05:41:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ozgul, tesekkurler.

Elcin, rica ederim, sayende biz de guzel bir elmali tatli yemis olduk.

Hosgeldin Sarigul, sana da tesekkurler.

Gokcen, dedigin gibi Mine'nin kekine cok benziyor Elcin'inki gorunus olarak. Daha sonraki yorumlardan anladigimiz kadariyla Almanya'da ve Avrupa'da yaygin elmayla bu susleme sekli.

Burcu, Basak ve Sibel, yorumlariniz icin tesekkurler. Sibel, acilan istahlarimizi nisbeten zararsiz sekilde bastirmak icin hafif tariflerimiz de var artik YE sayesinde. :)

Dilek ve Gulsen, bizi bilgilendirdiginiz icin tesekkurler...

Herkese sevgiler.

9/17/2005 02:36:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Gunaydin, Zinnur Hanim,
Dun Elcin'in kekini yaptim. Cok guzel oldu. Hem kekinin guzel bir farkliligi, hem de muhtesem gorunumu var. Ablamlar bize misafirdiler. Herkes cok beyendi.
Tarif icin tesekkurler.
Ama bir konuya deyinmek istiyorum. Kek hamurunun ikinci asamasinda yumurtalari guzelce cirptiktan sonra 2.5 bardak un ve 1.5 corba kasigi sut ilave edince cirpilmayacak derecede kupkuru bir hamur cikti ortaya. Allahtan hamurun kivamini yazmissiniz. Ben de bu kivami yakalayana kadar sut ilave ettim. Yaklasik bir bardak. Sonra tarife devam ettim. Ve sonuc cok guzel bir kek cikti ortaya.
Acaba sut miktarini bir bucuk bardak mi yazmaniz gerekiyordu, 1.5 corba kasigi yazmissiniz.
Yoksa 1.5 corba kasigi sut yeterli geliyor. Ki ben o miktarda sutle koyu ve akiskan kivami yakaliyacaginizdan emin degilim. Bunu diger yapanlar icin de belki aynu durumla karsilasirlar diye yazdim.
Sevgilerle,
Tarif icin bir daha tesekkurler,
Ilhame.

9/18/2005 09:44:00 PM  
Blogger zinnur said...

Yorumun icin tesekkurler Ilhame. Soruna en iyi Elcin cevap verebilir. Ben bana gonderdigi tarifi oldugu gibi buraya kopyaladim, yani 1,5 kasik sut onun tarifindeki miktar. Haklisin, benim de hamurum (tariftekinden az un kullanmama ragmen) koyu oldu ve ben de soyledigi miktardan daha fazla sut kullandim; ben bu durumu kullandigim unun farkliligina verdim ama sebep belki sut miktarinda bir hata da olabilir. Dolayisiyla yorumunu (belki burda gozunden kacar diye) Elcin'e e-posta ile iletecegim. Buna ragmen sonucta guzel bir kek elde ettigin icin cok mutlu oldum. :)

9/19/2005 01:44:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Merhaba sevgili ilhame ve Zinnur hemen cevapliyayim:) süt miktari gercek tarifte 1,5 corba kasigi ama dedigim gibi akiskan olmasi icin yetmeyebiliyor ve bende de ayni sekilde kati oluyor ve birazcik daha eklemek zorunda kaliyorum..ama sanirim bu un dan kaynaklaniyor cünkü arkadasima da bu sekilde yazdirmistim tarifi ve ona yapilisini göstermek beraber yapmistik ve gercekten de 1,5 corba kasigi süt yetti..onun icin tarife daha fazla süt yazmaya cekindim ve akiskan olmasi gerektigini ekledim..yani haklisiniz arkadaslar siz süt miktarini kendinize göre akiskan olana kadar ayarlarsaniz daha iyi olur..

Bu arada begenmenize cok sevindim:)

9/19/2005 05:22:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

keşke önce yorumları okuyup sonra tarife baksaydım bugün okula gitmedim aksama anneme süpriz yapmak istedim. yumurtayla unu karıstırdıgımda taş gibi oldu =( ben de kendi acemiligime verdim biraz daha süt ekledim ama acemilikten dedim kurtarma çalışmalarımı mutfagı kurtarma çalışmaları olarak degistirdim delilleri yok ettm ama aksam yorumları okuyunca biraz olsun rahatladı içim yapamasamda göz zevkimi doyuruyorum çok güzel şeyler yapıyorsunuz ellerinize saglık kucak dolusu sevgiler..xx

2/12/2007 11:28:00 AM  
Blogger zinnur said...

Sevgili Turkiz, hamurunun sert olusuna uzuldum gercekten. Benimki de biraz sertti, ama elmali tatlilari iyi tarafi su ki, bekledikce yumusuyor ve guzellesiyorlar. Umarim ziyan olmamistir yaptigin.

Guzel sozlerin icin tesekkur ederim. Sakin mutfak deneyimlerinden vaz gecme. Hepimiz yanilarak ogreniyoruz.
Sevgiler,

2/13/2007 09:10:00 AM  
Blogger Unknown said...

yahu ben az önce yaptım bu tarifi ama sanırım bi yanlışlık tüm malzemeleri aynı ölcüde koymama ragmen 2. yaptığım hamur yumurtalı unlu olan inanılmaz koyu oldu hatta mikser dönmedi bile o derece bende 1 cay bardagı kadar süt koydum suan fırında bakalım nasıl olacak =)

12/08/2009 03:16:00 PM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 10:27:00 AM  

Post a Comment

<< Home