Sunday, August 21, 2005

Erikli Kek



Gecen hafta aldigim erikleri asagidaki buzdolabinda unutunca epey olgunlasmislar. Cocuklar yemek istemeyince, tatli yapmaga karar verdim. Internette buldugum bu basit tarife erikler cok yakisti. Cocuklar da o kadar sevdiler ki, bu satirlari yazarken sadece bir dilimcik kaldi.
  • 1 bardak un
  • 1 yemek kasigi seker
  • 1 cay kasigi kabartma tozu
  • 113 gm soguk tereyag
  • 2 yemek kasigi cig krema
  • 1 yumurta
  • 2 1/2 bardak cekirdegi cikarilmis, dilimlenmis erik
  • 1/2 bardak cig krema
  • 1/2 bardak seker
  • 1 yumurta
  • 1 cay kasigi vanilya
Firini 175Cye isitin. Unu, bir kasik sekeri ve kabartma tozunu bir kaba alin. Soguk tereyagini kucuk parcalara kesip una ekleyin. Bir catal yardimi ile tereyagini unlu karisima yedirin. 2 yemek kasigi krema ve yumurtayi da buna ekleyip karistirarak taban hamuru olusturun. Unlu elle toparlayarak 25 cm lik kelepceli kaliba (ya da 23 cm lik kare firin kabina) yerlestirdiginiz hamurun kenarlarini biraz yukseltin. Dilimlenmis erikleri goze guzel gorunen bir sekilde hamurun ustune dizin. 30 dakika kadar pisirin. Bu arada 1/2 bardak krema, 1/2 bardak seker, 1 yumurta ve vanilyayi iyice karistirin. Tatliyi firindan cikarip yumurtali karisimi erik dilimlerinin uzerine dokun. Tekrar firina koyup 25-30 dakika ya da yumurtali karisimin ustu guzelce kizarincaya kadar pisirin.Ilik ya da soguk servis edebilirsiniz ama ilik hali en guzeli oluyor.


13 Comments:

Blogger Hanife said...

Son dilime talibim desem cok ayıp olmaz degil mi?
Saka bir yana kesinlikle deneyecegim.Ellerine saglık Zinnur..

8/21/2005 05:21:00 PM  
Blogger zinnur said...

Hanife'cigim, tarifleriyle beraber yaptiklarimizi da birbirimizle paylasabilsek ne guzel olurdu, degil mi? Madem yapacaksin, miktarlari cevirmekle ugrasma diye seni esas tarife yonlendireyim.
Sevgiler

8/21/2005 07:02:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

GErçekten çok değişik bir tarif..
Deneyeceğim.
Buse

8/22/2005 12:39:00 AM  
Blogger Burcu ÜNAL said...

zinnur yine harikalar yaratmışsın!
sibelin kruvasanı senin erikli kekin hep bu hafta aklından geçen tadlardı :))
süper gözüküyor ellerine sağlık..

8/22/2005 01:56:00 AM  
Blogger zinnur said...

Buse ve Pastaci, tesekkurler. Denerseniz sonuclari bilmek isterim. Su un farki ne kadar problem oluyor, merak ediyorum da...
Sevgiler

8/22/2005 06:51:00 AM  
Anonymous Anonymous said...

Pazar gunu esim Habib, gondermis oldugun iki dilimi saniyede yalayip yuttu.

8/23/2005 07:03:00 AM  
Blogger Tijen said...

kizlar aslinda avrupa'da blogcular arasinda yeni bir olay var, birbirlerine paket gönderiyorlar. duymus muydunuz? bir kaç tanesini okumustum, paketten sunlar sunlar çikti diyorlardi. söylemis olayim da!
bizim kargocular da hiç fena degil de uzaklardaki kizlari ne yapacagiz?? içime sinmez onlarsiz!
tijen

8/23/2005 11:01:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ayca'cigim, afiyetler olsun.

Tijen, dedigin olaydan ben de haberdarim. Gercekten guzel bir fikir. Turkiye'de baslatirsaniz, paketinden cikanlari bizim icin yiyemesen de, o hos uslubunla bizim icin yazarsin. Bizler de hani nerdeyse yemis kadar oluruz inan. Bu arada biz uzaktaki kizlari dusundugun icin cok sagol :)

8/23/2005 10:27:00 PM  
Anonymous Anonymous said...

Zinnur ellerine saglik ve tarif icin cook tesekkurler.Dun misafirlige giderken iki tepsi pogaca pisene kadar biraz da tereddutle bu tarifi denedim,piser pismez kaptim goturdum.Ilk kez yaptigim ve tatmadigim bir seyi misafirlige goturmeye cekinmistim dogrusu ama senin kekin yuzumu agartti.Nefis oldu nefiss!Ben iki bardaga yakin un kullandim,cunku hamur cok akiskan olmustu.Pistiginde hamurun sert olmasindan korktum ama tam kivamindaydi.Deneyimlerini paylastigin icin tekrar tesekkurler

8/31/2005 01:00:00 AM  
Blogger zinnur said...

Ebru, cok memnun oldum bu guzel habere. Bu konuda yorum yazdigin icin de ayrica sevindim. Ellerine saglik!
Sevgiler

8/31/2005 01:08:00 PM  
Anonymous fatma said...

Selam Zinnur.Denedim Erikli keki ve bayıldım. bende unu 2 ye yakın kullandım.tart gibi bi sertlikte beklerken lezzetli bir kek ile karşılaşınca şaşırdım ve sevindim..

çok sevdim bu tarifi, teşekkürler:)

1/25/2010 02:20:00 PM  
Anonymous yemek tarifleri said...

guzel tarif. tebrik ederim.

8/18/2011 10:23:00 AM  
Blogger Unknown said...

Tarifinizi denedim. Çok güzel oldu, eşim de çok beğendi. Paylaşımınız için teşekkür ederim.

1/28/2016 02:38:00 PM  

Post a Comment

<< Home